بروز شده در : جمعه 25 اسفند 1402 ساعت 9:51 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 17745
تعداد نظرات:۳۸ دیدگاه
تاریخ انتشار:دوشنبه 15 تیر 94 7:16 ب.ظ

هدیه مهندسان فاز ۱۲ به شهروندان کنگانی

ققنوس / نظرات سایت :

در هفته گذشته سومین واحد گوگرد ریکاوری که همون sruمی باشد به بهره برداری رسید و طی این هفته واحدسوم تحویل شرکت o&m داده میشود.
قابل توجه دوستان عزیز خطرناک ترین گاز پالایشگاهی h2sمی باشد که هیچ کدام از ترینهای تولید گاز شیرین گازh2sفلر نمی کنن و تمام این گاز به واحد sruفرستاده می شود و به گوگرد تبدیل می شود. ان شالله طی دو سه ماه اینده چهارمین واحد sru هم به بهره برداری می رسد و این هم هدیه کوچک از طرف مهندس های استان بوشهر به کنگانی های عزیز و دوست داشتنی که اکثرا در راه اندازی این واحد سهم زیادی داشتن.

نظرات

  1. کنگونی دوست دار شما says:

    رعایت استاندارد زیست محیطی الزام است واگن رعایت تکنیم خطا کرده ایم
    بنابراین هدیه دادن به کنگان معنی ندارد واگن هر کاری در چهت حفظ محیط زیست انجام می دهیم از وظایف ما به عنوان ایرانی وقتی فرا تر به عنوان اشرف المخلوقات می باشد محیطد من در کنگان لامحال بی ارتباط به محیط وزیست سایر نقاط ایران نمی باشد….

  2. سعيد says:

    ولی خود stack واحد SRU کلی گاز خطرناک من جمله SO2 داره که دوستان می تونن در موردش تحقیق کنن.
    این ها در حالیه که این واحد یه کوره زباله سوز(incinerator) هم داره!!!

    • سعيد says:

      بله درسته.
      ولی اخیرا دارن در خصوص نصب آنالایزر بر روی stack ها تحقیقاتی می کنن که میزان گازهای خروجی رو از این تاسیسات اندازه گیری کنن.
      متاسفانه گاز خطرناک NOX هم هست

  3. محسن says:

    هدیه ی مهندسین شرکت نفت رو سر شهر کنگان بیداد می کند.

  4. محمد says:

    هدیه که زیاد به مردم کنگان میدن!! هوای آلودش برای ما مردم کنگون پولا هم تو جیب تهرانیا..یا از امکاناتی ک در اختیارمون گذاشتن بگیم!مردم بومی در به در دنبال کار ..تهرانیا و شهرستانیا هم حقوقشون کمتر چهارتومن نیست..بازم از هدیه هاشون بگم؟!

  5. احمد says:

    آقا این دروغه با توجه به جهت باید که در ۹۵% روزها ثابت هست آلودگی ها را به سمت طاهری می برد و با توجه به ارتفاع فلر و سوختن در خود فلر زیاد مشکل ایجاد نمی کنه من لیدر سوپروایزر واحدSRU فازهای ۱۵و۱۶ هستم و اهل و ساکن دیر

    • وبگرد says:

      جناب آقای احمد،یه طوری گفتی من لیدر سوپروایزرم مثل اینکه پروفسوری یا نخبه علمی هستی!!!پس اینهمه بوی گوگرد و گازی که میاد باید از چاه گازی باشه که توی خونه هر شهروند کنگانی یافت میشه دیگه آره؟؟؟در ضمن،سوختن مواد پتروشیمی در خود فلر باعث خنثی شدن یا پاک شدن مواد سمی اون میشه؟؟؟ یا نکنه تازگی بجای تولید مواد سمی همچون دی اکسیدنیتروژن و دی اکسیدگوگرد،فلرها دارن اکسیژن خالص تولید میکنن و ما خبر نداریم؟؟؟؟خوشم میاد میای چاپلوسی میکنی و آدرس خودتو هم میذاری که کجا مشغول کاری شاید فردا رفتی سرکار چیزی بهت بماسه نه؟؟!!!!!متاسفم برای تمام افرادی میدونن و میبینن که چه بلایی سر مردم اینجا داره میاد اما وجدان و انصاف و مردونگی خودشون رو بخاطر دوقرون چارهزار به حراج میذارن.

    • ایرانی says:

      اصلا خود فلر(مشعل) جزء آلاینده کننده ها است واحدی خوبه که فلر روشن نداشته باشه برو یه کم مطالعه کن سوپر وایزر

    • شهروند ١ says:

      داش محمد از اینکه فلرها آلایندگی ایجاد میکنن و باید یه فکری به حالشون کرد درست.. ولی اینقدر ناشکری نکنید! اگه این پالایشگاه ها راه اندازی نمیشدند الان شهر کنگان و أطراف اینقدر پیشرفت نمی کردن و شغل ایجاد نمیشد و اینکه مردم مجبور بودن برن ماهیگیری…

    • ناشناس says:

      جمع کنند برن ما نخواستیم می‌خوایم سالم ولی بیکار باشیم ن که مریض و مشغول

  6. سعید says:

    باسلام.اقای احمد شما ک یگی لیدر سوپروایزری.سیراف مگه شهروند نداره ک میگی هیچ خطری نداره.خوبه شما کمی ب حرفی ک میزنین قبلش ی کوچلو فکر کنین

  7. وبگرد says:

    آقای لیدر سوپروایزر،از دو سه روز پیش تا حالا بوی گاز(ببخشید اکسیژن!!) بیشتر شده،بگو فلرهای پتروشیمی ها رو بیشتر روشن بذارن و شعله ها بره بالاتر تا بیشتر اکسیژن تولید کنن ،مردیم از بوی گند گاز و گوگرد!!!!

  8. عباس says:

    سلام فکری به حال ترافیک کنگان پشت چراغ های قرمز کنید تمام مسیرها را بستند همه را پشت سه تا چراغ قرمز گیر انداختند به فکر باشید مسئولان

    • عبدل says:

      خواستم به عرض فرماندار محترم برسونم اکثر مردم کنگان ازاداره ثبت اسناد و املاک ناراضیند.یک نظرسنجی ساده موید این موضوع خواهدبود.

  9. مرعشی says:

    متاسفم اکثر جوانان کنگان باتحصیلات فوق لیسانس بیکارند .من ۵۰ نفراگرنیاز باشه اسم میبرم.

  10. سلمان says:

    عزیزم چرانا راحتی بوی گندش مال ما هرچه درامد مال اوماجزبدبختی وتصادف وفوتی وبوی گند الایندها سهمی نداریم پس نگران نباش عمر کوتاه است

  11. احمد says:

    برادر الودگی فازها برای ماست سودش برای تهرانیها.جوانان ما بیکارند وبیشتر کارهای خدماتی به بومی ها می دهند .

    • رضا says:

      عزیزم جوانان شما برن تخصص یاد بگیرن کار یاد بگیرن .شماها همتون عشق موتور هستید فقط با موتور تو خیابونا میگردین این تکار و عشق بچه های کنکانه

    • رها says:

      آقا رضا جوان های اینجا عشق موتور وخیابون گرد نیستن تخصص هم دارن فقط برا کارهای مهندسی پارتی میخواد که مردم بومی ندارن.نمونه اش برادر خودم مهندسی شیمی دانشگاه معتبر دولتی الان بنایی کار میکنه صدبار واسه استخدام رفته میگن ظرفیت پر شده یا دلایل واهی دیگه میارن

    • وبگرد says:

      آقای غیربومی متخصص که کاملا مشخصه از سر لج و ضدیت و غرض ورزی نظر میذاری!کاملا مشخصه که اونقدر کوته فکر هستی که حداکثر نوکی بینی خودت رو می بینی.اینجا اونقدر جوون تحصیلکرده و لایق داره که فقط یکیشون هم از سر تو و اربابات زیاده.معلومه که همه کارت ولگردی و پرسه توی خیابونه که فقط بچه های کم سن و سال موتور سوار رو میبینی و بر همون اساس تز میدی.
      اتفاقا مشکل اصلی ما هم همینجاست که مسئولان شهر به جوونای بومی اهمیت نمیدن و حسادت بیداد میکنه،وگرنه هیچ کجای دنیا به امثال تو پادویی و حمالی هم نمیدن.
      ثلاث منتشر کن لطفا

    • ناشناس says:

      خوب جوابش دادی اون اقای بنسبتآ نامحترم رضا. تو کنگان و بوشهر بیداد میکنه غریب پرستی. وقتی مسولای ما غریب پرستن یه غریبه ک معلوم نیست از کدوم دهات بلند شده اومده باید هم ایجور بگه به مردم کنگان

  12. رها says:

    در مورد الودگی که نگو میدونید انبار گوگرد عسلویه کجاست دو یا سه کیلومتر از سه راه پتروشمی برو سمت اخند یه فنس کشیدن فقط کامیون کامیون گوگرد میبرن اونجا خالی میکن انبار کجا بود سقف که نداره دیوار که نداره پخش شدن همون گوگردها برا الودگی هوای کل استان بسه دیگه گاز که جای خود داره.فقط خدا میدونه که هوای این منطقه چقدر الوده هست برا مردم

  13. صالح says:

    وله این بوی گازی که کنگون هست تو فاز ۱۲ احساس نمی شه

  14. ص says:

    کجایید مسولان ؟؟؟؟؟ کاش صدامون بشنوند یا پیام هامون ببینند شاید هم نابینا و ناشنوایند و اینهمه فریاد ما برای بیکاری و الودگی و نبود امکانات بهداشتی و تفریحی و خدماتی بیهوده است

  15. حسین .گردان says:

    سلام ..دمت گرم وبگرد که خوب جوابش دادی.

  16. محمد says:

    من دوستم در پالایشگاه دوم کار میکنه میگفت اکثر نیروهای غیر بومی صفر کیلومتر هستند و اصولا فاقد سابقه کار هستند ولی چون پارتی دارند وارد بازار کار میشوند.ضمنا این پالایشگاه واحد آموزش عریض و طویلی داره که هر کس صفر کیلومتر وارد بشه بعد از مدتی به یک نیروی فنی تبدیل میشه..

  17. محمد says:

    تخصص نیاز نیست آشنا و پارتی میخاهد.فن را حین کار میتوان یاد گرفت.مشکل ورود به پالایشگاه هست

    • احمد says:

      یادتون نره که همین بچه های شهرستانی بودند که شماها رو از این فلاکت در اورده، انصاف داشته باشید به ۷ پیش برگرید ببینید معماری کنگان به چه شکلی بود، ادم حالش بهم میخورد این وضعیت شهر رو میدید، ۹۵ درصد مردم اصلا نمیدونستند کابینت چیه ، آشپزخونه چیه، آپارتمان چیه، نما چیه ، اصلا مگه خونه باید نقشه داشته باشه.
      همین الان یکسری محله ها که غیر بومی ها نمیرن اونجاها ساکن بشن صدای گاو گوسفند از تو محله شنیده میشه .
      از این ها هم که بگذریم والله کنگون ادم با سودا و تحصیل کرده تا ۷ الی ۸ سال پیش نداشت الان هم با این پیام نور و دانشگاه آزاد که اصلا سر کلاس هم نمیرن میگن ما تحصیلکرده داریم کنگونی ها ۸ سال پیش تنها شغلی که دوست داشتن و انجام میدادن شغل حراست و نگهبانی بود که فقط بشینن. انصاف داشته باشید که نسبت به امار جمعیت این شهر، بیشتر از اون چیزی فکر میکنی سرکار هستید. قبول دارم مناطق صنعتی عوارضی هم برای محل زندگی داره همین غیر بومی ها هم از همین هوا تنفس میکنن گفتم گوشی دستتون باشه الکی حرف نزنید.

    • محسن says:

      دوست بزرگوار و عزیز من این لفظ شما اصلا برازنده شخصیت شما نیست و مسلماً با غرض بیان شده و انشالله که اینجور نباشد.
      فقط به همین نکته بسنده میکنم و خدمتتان عرض میکنم تاریخ یک شهرستان مبیین فرهنگ، سرگذشت و پیشینه مکتوب و مستند آن شهرستان است اگر اهل مطالعه و کتاب هستید؛ کتاب های از مروارید تا نفت نوشته آقای مهندس رضا طاهری ( تاریخ شهرستان کنگان ) و کتاب ۲ جلدی همزاد با دریا نوشته آقایان دکتر محمود ابراهیمی و دکتر حسن عبدالهی که هر سه نویسنده فرزند همین دیار نیز هستند؛ را مطالعه فرمائید تا به نقض بودن صحبت های خود برسید.
      این شهرستان تجار و دریانوردان با تجربه و عالمان وارسته ای را به خود دیده است و دور از انصاف این است که به خاطر عداوت شخصی با برخی افراد اینگونه خطاب شود و از شمایی که خود را شهرستانی خطاب کرده اید و ما شما را مهمان می نامیم بیش از این انتظار می رود .
      وضعیت شهرستان کنگان در حوزه زیرساخت های مختلف پس از حضور صنعت به شدت بهم خورده است. از مسائل فرهنگی و اجتماعی گرفته تا امکانات و جمعیت و تفکیک جنسیتی و …
      هر شهری در مدت ۱۵ الی ۲۰ سال ( حضور صنعت در کنگان ) خود به خود پیشرفت هایی خواهد داشت ولی حضور مهمانان غیر بومی در این شهرستان فقط به وسعت آن کمک کرده است و کمی هم به افزایش اعتبارات سالانه که متاسفانه کفاف یک محله کنگان را هم نمی دهد چه برسد به شهرک های مختلفی که هر ماه شاهد ساخته شدن یکی از آنها هستیم.

      در مورد معماری شهری گفتید که مردم چیزی نمیدونستند
      چند سال هست که ساکن شهر کنگان هستید سری به دست ساخته های شهر باستانی سیراف زده اید آن مجموعه عظیم با آن هنر که در دوره ساسانیان شهره عام و خاص بود و دومین شهر پر رونق کشور به حساب می آمد . از این که بگذریم. آیا این حرف های شما را می توان به شهرهایی مانند دیر، خورموج و … هم نسبت داد که صنعتی در آنها وجود ندارد و به مرور زمان با توان خود رشد کرده اند و آیا این شهرها به جای کابینت از گونی برا حفظ و نگهداری ظروف آشپزخانه استفاده می کنند؟ و یا منازل خود را بدون نقشه و تایید نظام مهندسی اجرا میکنند ؟؟ ببینید ایم موارد ربطی به حضور صنعت ندارد دوست من ! شما نپرسیدید کنگان چند تا با سواد دارد و نوک پیکان تان فقط به سمت بی سواد ها بود !
      امار بگیرید که کنگان بیشترین نرخ با سواد را در استان بوشهر داراست و همچنین ما اساتید و نخبگان برجسته ای داریم و داشتیم و خواهیم داشت . و از نظر شما آیا سواد فقط درس خواندن است یا مثلاً علم تجارت و دریانوردی هم سواد محسوب می شود ؟
      شاید اسم سندباد را شنیده باشید ( سندباد بحری یا سلیمان سیرافی ) دریانورد مطرح که نام آن افسانه ای است و شما فقط در کارتون و فیلم ها آن را به یاد دارید و ما و اجداد ما این گونه در کنار چنین افرادی زیسته ایم .

      توهین به مردمی که پیشینه و حال مهربانانه ای داشته و با فداکاری صمیمیت ارزشمندی که در بین شان بود را برای توسعه کشور فدای خشونت صنعت کرده اند جایز نیست .
      وقتی فرزند دیار ما مایوسانه از هر گونه تلاش و تکاپویی برای اشتغال با مدرک فوق لیسانس فیزیک از دانشگاه های معتبر کشور و یا فوق لیسانس صنایع و یا لیسانس حقوق با کوله باری از قسط و وام و اینده مبهمش فقط شغل حراست را پیش روی خود می بیند مجبور است سالها در این شغل دست و پا بزند دوست من .

      از این که حداقل عنوان کردید که مناطق صنعتی عوارض دارند سپاس گزارم و بقیه موارد رو عنوان کردم که گوشی دستتون باشه !!!!

    • وبگرد says:

      دمت گرم محسن جان…
      احمد رو با خاک یکسان کردی!
      از این دست افراد غیربومی تا دلتون بخواد پیدا میشه که صدالبته فراموش کردن خودشون به لطف دانشگاه علمی کاربردی کنگان روی دانشگاه و مدرک دانشگاهی رو دیدن و الان باد به غبغب میندازن و خودشون رو دکتر و مهندس صدا میزنن!!
      یه سوال از همین فردی که ادعا میکنه تا چند سال پیش مردم کنگان هیچی نداشتن و نمیدونستن کابینت یعنی چی…دوست مغرض عزیز،یادتون هست حدود هفت هشت سال پیش چندتا مهندس کره ای توی کنگان ساکن بودن و چرا کره ای ها برای ویلاهای مجلل کنگان سرودست میشکندند؟؟؟اگر خبر نداری برو از املاکیهای شهر کنگان بپرس چون از همون موقع چندین و چند ویلا داشتیم که درب بازکن برقی و آیفون تصویری رنگی بهمراه درب بازکن(دارای مچ بند مخصوص) و نورپردازی و کابینت و شومینه و کلی تجهیزات بروز دیگه بودند و هستند داشتند.
      خوشحالم به لطف حضور در کنگان با آپارتمان و کابینت و کولر اسپلیت و جاروبرقی آشنا شدید و بسیار متاسفم که بواسطه امثال بی لیاقتهایی چون شماها حق جوانهای تحصیلکرده کنگان در سایه سکوت مسئولین به تاراج رفته.

  18. ناشناس says:

    سلام بر ملت غیور کنگان .خدا قوت به دریادلان کنگانی .سلام بر جوانان بیکار کنگانی که بیش از ۲۰۰۰ نفر هستند.سلام بر پاسبانان خطه جنوب که توقع انها اشتغال هست ولی مسولان بی توجهند.

  19. علی says:

    بله کاملا درست… ببخشید با عرض سلام گاز h2sگاز بسیار خطرناک با سه بار کشیدن ادم میندازه همین گازی که در ریه های همه ای ما کنگانی ها مخلوط شده و ما نفس می کشیم ولی هیچ سودی نمیبرم چرا؟؟؟مسولی هست که جوابگو باشد ؟؟از شهر و خاک ما استفاده می کنند ولی ما بیکار تو خونه ها هستیم درامد میلیاردی برای شهرستانی هست ولی بومی چه سودی کرده؟؟؟ حق بومی نسبت به ثروت ای که خدا توخاک اش نهفته کرده استفاده کند … ولی متاسفم برای ان فرماندار… برای ان شهردار … برای ان استاندار و برای نماینده شهرمون تو مجلس… واقعا

  20. مبهم says:

    مردم چرا ساکتن چرا می ترسند فقط موقع پیرزوی ها و شادی میریزن تو خیابونا و ترافیک راه میندازن چرا در مورد این چیزا اعتراض نمی کنن چرا یک دست نیستن خوب مردم کنگان تو همیشه تو سری خور هستن اینو باید قبول داشته باشن هیچ قدرتی ندارند هر مسولی هم که بیاد فقط فکر مصلحت خودشه اصلا فکر مردم مظلوم کنگان نیست.

    • ایرانی says:

      سلام
      دوستان عزیز همه ما از یک ملت هستیم با دیدگاه و عقاید متفاوت و اشتغال حق همه جوانان و نان اوران خانواده هست همه دوست دارن مشغول بشن و این مشکل باید کلی حل بشود چون حق شهروندی ایجاب میکند که هر ایرانی یک زندگی متعارف داشته باشند ولی چون وضعیت اقتصادی مملکت ما مردم رو مجبور کرده که از خانه و زندگی خود از تمام نقاط ایران بیرون بزنن و جای دیگر برای یک لقمه نان تلاش کنن البته طبیعی هست که جایی که رونق اقتصادی باشد نفرات بومی باید حق اشتغال هم داشته باشند حال یک عده نفرات بومی که وضعیت بهتری دارن دور از صنعت نفت دارن از طریق بازار درامد کسب میکنن یه عده هم که وضعیت مالی خوبی ندارن یا مشغول هستن در صنعت نفت یا دنبال کار و نظر شخصی من این هست که باید در خصوص اشتغال نفرات بومی و غیر بومی تناسب ببندن مثل الان فاز ۱۲ من خودم پیمانکار هستم ۷۳ نفر مجموعه من هست ۶۸ نفر بومی و ۵ نفر غیر بومی در کنار هم کار میکنن انشالله که رونق همه جا ایجاد بشه و همه جوانان خصوصا تحصیل کرده های ما و بومی های عزیر مشغول به کار بشن

  21. کنگونی says:

    هدیه بزنه تو سرشون الودگی هوا ومحیط زیست هم شد هدیه اصلا ما همون کنگون اول خومون می خوام معماریتون هم بزن توسر هر چه معماری ندید یادش بخیر ساحل بکر تپه های ساحل قایق های کوچک میدافی خونه های سنتی وزیبا هی هی چه شده که غریبه هابرای ما طرح ونقشه وپز میدن

  22. ناشناس says:

    همین شماهایی که ادعای مهندسی میکنید برای مدارک دیپلمتون پادویی میکنید تو خود همین کنگان

  23. علی -کنگان says:

    باسلام
    بله گازH2Sیک گاز بسیار سمی است و این کار بسیار خوبی است که درقالب گوگرد احیا گردد و لیکن حاصل تولید این گازدرفرآیندی که در راکتورها واکنش شیمیایی رخ میده کخ پس از آن درنهایت وارد زباله سوز میشه در دودکش زباله سوز گاز بسیار سمی بنام SO2که یکی از دوستان اشاره نمودن خارج میشه که غیر قابل کنترل بوده ودر نهایت یه جای اکسیژن وارد ریه های من و شما میشود آنوقت بگن حق آلایندگی شامل کنگان نباید بشه
    با سپاس

  24. ناشناس says:

    این صنعت همه چیز را از کنگان گرفت …….

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن