بروز شده در : جمعه 25 اسفند 1402 ساعت 9:51 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 23516
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 11 آذر 94 12:14 ب.ظ

وزارت کشور"

اطلاعیه شماره ۴‏ ستاد انتخابات کشور

ثلاث؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، متن کامل اطلاعیه شماره ۴ ستاد انتخابات کشور به این شرح است: به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی می رساند انتخابات سراسری، پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بطور همزمان در روز جمعه مورخ ۱۳۹۴/۱۲/۷ برگزار خواهد شد. داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان […]

ثلاث؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، متن کامل اطلاعیه شماره ۴ ستاد انتخابات کشور به این شرح است:
به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی می رساند انتخابات سراسری، پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بطور همزمان در روز جمعه مورخ ۱۳۹۴/۱۲/۷ برگزار خواهد شد.
داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری شخصاً یا بوسیله نماینده خود که کتباً معرفی شده باشد می توانند از تاریخ پنجشنبه ۹۴/۹/۲۶ تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه مورخ ۹۴/۱۰/۲ جمعاً به مدت هفت روز در ساعات اداری به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه یا وزارت کشور مراجعه و با ارائه اصل شناسنامه عکس دار، چهارنسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه و دوازده قطعه عکس ۶×۴ ، ضمن تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

همچنین در اجرای ماده ۴۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۲۱ آئین نامه اجرایی آن، به آگاهی میرساند، ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز شنبه مورخ ۹۴/۰۹/۲۸ تا پایان روز جمعه مورخ ۱۳۹۴/۱۰/۴ جمعاً به مدت ۷ روز به عمل خواهد آمد . لذا داوطلبان می توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک ذیل به ستاد انتخابات کشور، فرمانداریهای مراکز حوزه های انتخابیه، سفارتخانه ها یا کنسولگری ها یا نمایندگی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نمایند.
۱- اصل کارت ملی و سه نسخه تصویر آن.
۲-اصل شناسنامه عکسدار و سه نسخه تصویر کلیه صفحات آن .
۳-عکس جدید ۳ × ۴ ده قطعه (ترجیحا با زمینه روشن) .
۴- اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک معادل که معتبر باشد .
۵- اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی .
۶-اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی .
به استناد ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند :
۱- اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران .
۲-تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران .
۳-ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه .
۴-داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن .
۵- نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه .
۶- سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی ، شنوایی و گویایی .
۷- حداقل سن سی سال تمام و حداکثر هفتاد و پنج سال تمام .
تبصره ۱- داوطلبان نمایندگی اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام ، مذکور در بند (۱) مستثنی بوده و باید در دین خود ثابت العقیده باشند .
تبصره ۳ ـ هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی فقط برای شرکت در انتخابات محسوب می شود .
بر اساس قانون تفسیر ماده (۲۸) که در تاریخ  ۹۰/۵/۱۲به تایید شورای محترم نگهبان رسیده، مدرک معادل تحصیلی در هر مقطع تحصیلی مدرکی است که واجد ارزش استخدامی باشد.
در ضمن به استناد تبصره ۲ ماده ۹ قانون یاد شده هیچ یک از داوطلبان نمایندگی نمی توانند در بیش از یک حوزه انتخابیه خود را نامزد نمایند . در غیر اینصورت نامزدی آنان کلاً باطل و از شرکت در انتخابات آن دوره مجلس محروم می گردند .
همچنین به استناد ماده ۴۶ قانون مذکور هر یک از داوطلبان نمایندگی مجلس می توانند شخصاً و به صورت کتبی انصراف خود را به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه و یا وزارت کشور اعلام نمایند و عدول از انصراف نیز پذیرفته نمی شود.

برچسب ها: , ,

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن