بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 23716
تعداد نظرات:۶ دیدگاه
تاریخ انتشار:پنجشنبه 19 آذر 94 0:12 ق.ظ

آنچه در نشست فرماندار شهرستان کنگان با دانشجویان گذشت:

لزوم تاسیس دفتر ارتباطات دانشجویی با فرمانداری/ ناهماهنگی در رشته های دانشگاه ها و بازار اشتغال

اختصاصی ثلاث- مسائل، مشکلات و پیشنهادات دانشجویان در نشست با فرماندار مطرح شد.

به گزارش ثلاث، در این نشست صمیمی که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، دانشجویان دانشگاه های شهرستان کنگان به بیان دیدگاه ها، انتقادات، مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند.

ناهماهنگی در رشته های دانشگاه ها و بازار اشتغال

اسما کشتکار دانشجوی دانشگاه پیام نور با انتقاد از بازار کار موجود گفت: متاسفانه رشته های مورد نظر بازار کار در دانشگاه های منطقه کمتر تدریس می شود و این نا هماهنگی موجب شده، خیل عظیمی از فارغ التحصیلان دانشگاه های ما، پشت دروازه های اشتغال بمانند.

لزوم افزایش تشکل های دانشجویی

حسین قاسمی دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی نیز در این نشست گفت: باید تعداد تشکل های دانشجویی در دانشگاه های ما بیشتر و فعال تر شود.

وی اظهار داشت: دانشگاه ها می توانند با هزینه های مشترک سمینارهای قوی برگزار کنند.

خط واحد باید هر نیم ساعت یک بار دانشجویان را جابجا کند

خانم نوری از دانشگاه ازاد در این جلسه گفت: دانشجویان قشر عظیم و با ارزش جامعه هستند. در منطقه که که ما امروز درس می خوانیم و به نحوی اقتصاد کشور را نیز می چرخاند، نباید دغدغه مطالبات اولیه یک دانشجو مانند خط واحد( خط واحد باید هر نیم ساعت دانشجو جابجا کند) و این چیزها داشته باشیم.

لزوم پژوهش محور شدن دانشگاه های منطقه

دکتر باقر عباسپور مدیر بخش پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی کنگان گفت: دانشگاه ها باید به سمت پژوهش محور شدن و درآمدزایی بروند. از تمام پژوهشگران و دانشجویان تمام دانشگاههای شهرستان درخواست  می کنیم چنانچه طرح های پژوهشی، مقالات یا کتابهایی برای چاپ در دست داشته باشند، واحد پژوهش اماده همکاری در تمام جنبه ها خواهد بود.
وی عنوان کرد: خوابگاه، سلف سرویس، لزوم وجود مطبوعات در دانشگاه ها، تشکلهای دانشجویی،  لزوم وجود کتاب هایی که استاد جهت امتحان معرفی می کند نیز بخش دیگری از مطالبات است که تقریبا دغدغه اکثر دانشجوهاست.

 

خانم حسن پور از دانشگاه ازاد نیز گفت: با توجه به اینکه هر دانشجو یک و نیم میلیون تومان در هر ترم هزینه می پردازد و اخر سر نیز پس از فارغ التحصیل شدن در هیچ جایی نیز جذب نمی شود، احساس می شود در حق قشر بانوان اجحاف شده است. متاسفانه بعضا مشاهده می شود که در جذب نیرو، مخصوصا بانوان شانس کمتری دارند و لذا پیشنهاد می شود یک خانم در اداره کار جهت دفاع از حقوق بانوان مستقر شود.

لزوم تاسیس دفتر ارتباطات دانشجویی با فرمانداری/استفاده از دانشجویان برای آموزش شهروندان

دکتر حسن شفیق فرد از اساتید رشته حقوق نیز در این نشست از زبان یک دانشجو گفت: تاسیس دفتر ارتباطات دانشجویی با فرمانداری، پژوهش و تحقیق دانشجویان با اعتباری که فرماندار برای این کار جذب می کند و در اختیار می گذارد و استفاده از ظرفیت دانشجویان برای آموزش شهروندان از جمله مواردی است که برای پویایی بیشتر دانشگاه و جامعه پیشنهاد می کنیم.

وی افزود: دانشجو موتور حرکت جامعه است و لذا باید در تولید علم پیشتاز و مطالبه گر باشد. یک دانشجو باید از تمام ظرفیت حقوقش استفاده کند. دانشگاه و حوزه علمیه نقش موثری در پیروزی انقلاب شکوهمند ایران داشته اند.

مسائل مالی بر برنامه های فرهنگی ما تاثیر گذاشته است

علی عابدی رئیس دانشگاه پیام نور کنگان در این نشست ضمن تشکر از فرماندار شهرستان بخاطر برگزاری هرماهه کمیسیون های دانشجویی، افزود: به لحاظ مالی دچار یک سری مشکلاتی هستیم و لذا نمی توانیم برنامه های فرهنگی- اجتماعی خود را انگونه که باید پیش برد.

وی در خصوص محوطه دانشگاه نیز گفت: علارغم اختصاص بودجه برای این موضوع ولی نقدینگی آن تامین نشد؛ امیدواریم امسال تامین شود.

عابدی ادامه داد: باید زمینه تعامل هرچه بیشتر صنعت را با دانشگاه های منطقه فراهم نماییم.

در بخشی از این نشست، مسئول فرهنگی دانشگاه پیام نور یادداشتی را برای حضار قرائت کرد.

مردم سرمایه اجتماعی هستند/ امانتدار رای مردم خواهیم بود

فرماندار کنگان نیز در این نشست ضمن گرامی داشت روز دانشجو گفت: دانشگاه محل تغییر و تحول است؛ دانشگاه محل سوال و نقد است.

عباس جمشیدی مطرح کرد: باید نمایندگانی از طرف دانشگاه به عنوان یک تشکل یا کارگروه، مسائل و مشکلات دانشجویان را به فرمانداری منتقل کنند.

وی در ادامه گریزی به موضوع انتخابات زد و خاطرنشان کرد: مردم به عنوان یک سرمایه اجتماعی باید با خیالی راحت و حضوری حداکثری پای صندوق های رای بیایند.

فرماندار کنگان اظهار داشت: انتخابات یک جشن ملی است و لذا نباید پس از انتخابات شاهد کدورتی میان گروه های مختلف مردمی باشیم.

در انتخابات یار سیاسی هیچ شخصی نیستیم

جمشیدی اطمینان داد: ما در انتخابات یار سیاسی هیچ گروه و جناحی نخواهیم بود و فقط به عنوان دولت مجری انتخابات هستیم.

وی ضمن اشاره به این مطلب که ما امانت دار رای مردم خواهیم بود، هشدار داد: چنانچه مدیری از مجموعه ما در جریان انتخابات، علیه یا در دفاع از کاندیدایی عمل کند، جایی در شهرستان نخواهد داشت و با وی برخورد سختی خواهیم کرد.

 خبرنگار: مصطفی صفایی

عکس: علی اخلاقی/ پرتال فرمانداری شهرستان کنگان

۸+۹۸۹+۸ ۷۸۷ ۸۹۸ ۹۸۹ ۶۵۶۵ ۹۸۹۸ ۶۵۹۶۵ ۸۹۸۵۹ ۶۸۵۹۶۸۹ IMG-20151119-WA0009 index index56 index65 index56656565 اهعاهعاعها ۹۶۸۵۹۸۹۸۸۹۸۹۹ ۹۸۹۸۹۸۹۸۹۸۹ ۹۸۹۸۹۶۸۹۸۹۸ ۹۵۸۹ ۶۵۶۹۵

نظرات

  1. ناشناس says:

    باسلام وخسته نباشیدخدمت عوامل سایت کنگان نیوزمیخواستم چندتاانتقادازتون کنم بدلیل فعال نبودن سایت درجهت خبرهاواتفاقات روزدرشهرستان هرروزاینقدراتفاق توی شهرستان میفته ولی متاسفانه سایت کنگان نیوز هیچ بازتابی درپخش این نوع خبرهانداره مثلادیروزورودشهیدمفقودالاثربه شهرستان که هیچگونه عکسی ازشون منتشرنشدو… لذاازسایت کنگان نیوزخواهشمندیم که خبرهای روزشهرستان رامنتشرکند …… موفق وسربلندباشید

    • ثلاث says:

      کاربر گرامی در بخش نگارخانه دو گزارش تصویری از این اتفاق مهم منتشر شده است.
      و یک گزارش تصویری در ستون اخبار مهم سایت و چندین خبر اطلاع رسانی در این خصوص نیز انتشار یافته است.
      در صورت نیاز لینک این خبرها نیز قابل ارائه است.
      شما نظر خود را در سایت خبری ثلاث منتشر کرده اید – کنگان نیوز نام سایت دیگری از سایت های خبری شهرستان است.
      سپاس

  2. دانشجوي حاضر says:

    واقعا توهین بزرگیه به جامعه دانشجویی توی روز دانشجو قبل از جلسه معاون پیام نور میاد میگه هیچکسی درمورد مشکلات دانشگاه پیام نور نگه. ثانیا چرا از مشتی دانشجوی پیام نور و ازاد و علمی کاربردی دعوت کردید که بلد نیسن حرف بزنن اونموقع اسمشو گذاشتن نخبه دانشجویی یعنی خاک بر سرمون اگه اینا نخبه ما باشند برید نخبه ها رو پیدا کنید نه اینکه ی جلسه فرمالیته بزاریمو بس

  3. دانشجوی علمی کاربردی says:

    با سلام خدمت تمامی اعضا من پاسخ به دانشجوی حاضر میدهم اقای فلانی شما که دانشجوی پیام نور هستید وقتی فرهنگ حرف زدن رو ندارید چرا به دانشجویان دانشگاه های دیگه توهین میکنید مگه دانشگاهای ما چشونه فکر میکنی رفتی پیام نور نخبه شدی من از نظرم دانشگاه علمی کاربردی بهترین دانشگاست.

  4. فاطمه says:

    سلام.از صحبت های زیبا و حکیمانه و به روز خانم کشتکار که حرف دل خیلی از بی زبان ها رو زد، تشکر میکنم و به والدینش برای تربیت همچین خانمی، تبریک میگم.

  5. کدام دانشجو says:

    سلام دوست عزیز بدلیل صعف مسولین کنگان و دانشگاه نخبه های کنگان از این شهر رفتند یا دعوت نمیشن / اینها کسانی دعت میکنند که اتفاقا نتوانند حرف بزنند

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن