بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 62469
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 23 آبان 99 11:47 ق.ظ

۱۲۲نفر در دانشگاه‌های دولتی کشور پذیرفته شدند/استخر دانش آموزی در کنگان احداث می‌شود

ثلاث- فرماندار شهرستان کنگان گفت:در شهرستان ۱۲۲ نفر در دانشگاه‌های دولتی کشور پذیرفته شدند و این اتفاق بزرگی برای شهرستان است، اما برای دانشگاه فرهنگیان باید بیشتر تلاش کنیم که سهمیه بیشتری برای این شهرستان اختصاص یابد.


سیدعلی پاک‌نژاد درجلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کنگان اظهارداشت: ویروس کرونا به ما نشان داد که فضای مجازی یک ظرفیت بزرگی است و باید از آن به خوبی استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان کنگان افزود: از اولیاء محترم دانش آموزان درخواست دارم که نظارتی بر فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی داشته باشند.

وی ادامه داد: امروزه باید از کشورهای پیشرفته در حوزه آموزشی باید الگو بگیریم و آن را نیز طبق قوانین کشورمان که برگرفته از دین اسلام است مطابقت دهیم و جهت بهره وری بهتر از آن استفاده کنیم.

استفاده از پیام رسان‌های جایگزین شاد در کنگان

پاک‌نژاد عنوان کرد: آموزش صرفا یک آموزش خشک نباشد و سعی شود در کنار آن‌ها برنامه‌های متنوعی برگزار شود تا یادگیری دانش آموزان بهتر شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش تمامی فعالیت‌ها و حضور و غیاب دانش آموزان را رصد کند،گفت: متاسفانه برنامه شاد آن چنان که باید باشد، نیست و در برخی مواقع دانش آموزان با مشکل مواجه می‌شوند لذا مجبوریم از پیام‌ رسان‌های دیگری استفاده کنیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان کنگان گفت: خوشبختانه در شهرستان پروژه‌های عمرانی بسیار خوبی در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد که با تخصیص اعتبار می‌توانند به بهره برداری برسند و کمبود فضای آموزشی جبران شود.

پاک ‌نژاد مطرح کرد: شهرستان کنگان، یک شهرستان مهاجر پذیری است و جمعیت دانش آموزی که وارد شهرستان ما می‌شود نسبت به شهرستان‌های دیگر بیشتر است لذا هرسال با کمبود فضاهای آموزشی مواجه می‌شویم.

فرماندار شهرستان کنگان افزود: برای استخر دانش آموزی مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تصویب شده و همچنین در حوزه آموزش و پرورش و نوسازی مبلغ بالغ بر چهار و نیم میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم.

وی گفت: بسیاری از مدارس ما در حوزه نفت است، لذا مجموعه نفت باید همکاری کند و با تلاش‌های صورت گرفته از سوی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی امیدواریم بتوانیم این پروژه‌ها به سرانجام برسانیم.

فرماندار شهرستان کنگان افزود: خوشبختانه کنکور سراسری در شهرستان به خوبی برگزار شد که از امام جمعه شهر صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

۱۲۲ نفر در دانشگاه‌های دولتی کشور پذیرفته شدند

وی گفت: در شهرستان ۱۲۲ نفر در دانشگاه‌های دولتی کشور پذیرفته شدند و این اتفاق بزرگی برای شهرستان است، اما برای دانشگاه فرهنگیان باید بیشتر تلاش کنیم که سهمیه بیشتری برای این شهرستان اختصاص یابد.


آموزش زیرساخت توسعه همه امورات یک کشور است

امین محمد داد با اشاره به ویروس منحوس کروناگفت:متاسفانه ویروس کرونا تمام جامعه جهانی را تحت الشعاع خود قرار داده است.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان کنگان افزود: آموزش زیرساخت توسعه همه امورات یک کشور است و طبیعی است که وقتی آموزش یک کشور تحت الشعاع قرار بگیرد روند توسعه در آن کشور دچار اختلال می‌شود.

وی ادامه داد: برای مدیریت شرایط فعلی، به مدیریت بهینه نیاز دارد و این امر نیازمند هزینه بیشتری است.

محمد داد با اشاره به استقرار صنعت در جنوب استان بوشهر به ویژه شهرستان کنگان عنوان کرد: استقرار صنعت در منطقه باعث افزایش جمعیت شده است و با توجه به میزبانی کنگان از صنعت، باید نگاه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند.

وی گفت: کنگان میزبان ۶۰ درصد از صنعت است اما متاسفانه حق کنگان نادیده گرفته شده است و طبیعی است که باید در این زمینه مطالبه‌گری بیشتری داشته باشیم.

محمد داد بیان کرد: شیوع ویروس کرونا و غیرحضوری شدن مدارس، باعث شده تا کمبود و خلاء‌های فضاهای آموزشی شهرستان نشان داده نشود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کنگان عنوان کرد: اهداء تبلت به دانش آموزان نیازمند ضروری است و متولیان امر از جمله شورای راهبردی در این امر تسریع کنند و پیگیری جدی داشته باشند.

خبرنگار:صلاح خنافره

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن