بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 26220
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 20 اسفند 94 1:46 ب.ظ

پیرچراغی:

به یک زبان مشترک میان صنعت و دانشگاه نیاز داریم

ثلاث -عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف گفت: اگر می خواهیم رشد کنیم، باید به موضوع ارتباط صنعت با دانشگاه به نحو مطلوب توجه نماییم.

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی پتروشیمی جم ، دکتر غلامرضا پیرچراغی در حاشیه نشست هم اندیشی واحد های پلی اتیلنی در پتروشیمی جم اظهار کرد: وقتی ارتباط صنعت و دانشگاه به نحو صحیح شکل می گیرد، که در ابتدا صنعت بتواند نیازهای خودش را به شکلی مناسب به زبان دانشگاه تعریف کند و از طرفی دیگر نیز دانشگاه بتواند به زبان صنعت پاسخ دهد و به عبارتی به یک زبان مشترک میان صنعت و دانشگاه نیاز داریم.
مشاور پروژه پتروشیمی جم ادامه داد: این زبان مشترک را کسانی می توانند به وجود بیاورند که ارتباط تنگاتنگی هم با بخش دانشگاه و هم بخش صنعت داشته باشند.
پیرچراغی با بیان اینکه اگر یک استاد فقط کارش تدریس و مقاله دادن باشد، چنانچه یک پروژه بزرگ صنعتی را به وی تحویل دهند، قطعا نمی توان نتایج خوبی را از آن انتظار داشت، گفت: از طرف دیگر چنانچه استادی فقط کار تجربی کرده باشد نمی توان از اوانتظار داشت که در زمینه های نوپا کمک کند؛ بنابراین نیاز به کسانی داریم که دارای زبان مشترک بین صنعت و دانشگاه باشند و این موضوع زمانی اتفاق می افتد که اساتید ما بتوانند وارد صنعت شوند و صنعت نیز فارغ التحصیلان با سطح بالای دانش را استخدام کند.
دکتر-غلامرضا-پیرچراغی-پتروشیمی-جم
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف  خاطرنشان کرد: این موضوع باعث می شود که ما بتوانیم رشد و پیشرفت داشته باشیم، در غیر این صورت می توانیم فقط خودمان را در وضعیت موجود حفظ کنیم.
وی تصریح کرد: برگزاری چنین همایش ها و نشست هایی، مانند نشست هم اندیشی واحد های پلی اتیلنی مجتمع های پتروشیمی کشور در پتروشیمی جم می تواند این زبان مشترک را تسهیل کند و موجب بیان بهتر آن شود. همایش هایی که در قلب صنعت برگزار می شود و در آن افرادی از دانشگاه و پژوهشگاه با همدیگر تبادل نظر می کنند مطمئنا مثمر ثمر خواهد بود.
پیرچراغی با بیان اینکه در این نشست مسائل مهمی راجع فیلد مستربچ یا کامپاندینگ متوجه شدم ،خاطرنشان کرد: برگزاری چنین همایش هایی می تواند کمک شایانی به فهم مشترک صنعت و دانشگاه کند که بخش دانشگاه و پژوهشگاه بداند مشکل واقعی صنعت چیست و از طرفی دیگر نیز صنعت با توان واقعی، نه توانی که پایان نامه شود و نهایتا در کتابخانه قرار گیرد آشنا می شود و لذا این نشست ها به ایجاد فهم مشترک و رفع مشکلات میان این دو نهاد کمک می کند.
وی با اشاره به عملکرد پتروشیمی جم گفت: این شرکت یکی از پتروشیمی هایی است که مسیری متفاوت و موفقیت آمیزی را شروع کرده و بنده نیز این مسیر را تحسین می کنم .
این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: پتروشیمی جم به پژوهش های بنیادی و کاربردی با نگاه صنعتی، اهمیت زیادی می دهد. وقتی این شرکت را با شرکت های دیگر که هدفشان حفظ وضعیت موجود و عدم به وجود آمدن مشکل است، مقایسه می کنم، پتروشیمی جم را تحسین می کنم.
پیرچراغی در پایان اضافه کرد: معتقدم یکی از مزیت های پتروشیمی جم این است که این شرکت قبل از ورود به هر مسئله ای روی آن کار و برنامه ریزی می کند و لذا همیشه اهداف عالیه این شرکت را تحسین کرده ام چرا که این شرکت شعار خود را جهانی قرار داده و خودش را تنها در یک منطقه و ناحیه محدود نکرده است و قطعا این شعار باعث رشد آن خواهد شد.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن