بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 27425
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 31 فروردین 95 2:00 ق.ظ

به همت شبکه بهداشت و درمان کنگان

چکاپ منظم و دوره ای قلب و دیابت به صورت رایگان در درمانگاه قدس

ثلاث- چکاپ منظم و دوره ای می تواند شما را از ابتلا به بیماری دیابت و بیماری های قلب جلوگیری کند پس بشتابید به سوی مرکز قلب سالم و خود را چکاپ کنید

 

چکاپ منظم و دوره ای می تواند شما را از ابتلا به بیماری دیابت و بیماری های قلب جلوگیری کند  پس بشتابید به سوی مرکز قلب سالم  و خود را چکاپ کنید

    دیابت یا بیماری قند ، یک اختلال متابولیک در بدن است که بیمار توانایی تولید انسولین را از دست می دهد و در نهایت قند خون افزایش می یابد و به بخش های مختلف بدن مانند قلب ، رگ های خونی ، کلیه ها ، دستگاه تناسلی و عصبی آسیب می رساند . راههای پیشگیری از بیماری با اصلاح شیوه زندگی ازقبیل :  افزایش تحرک بدنی، تغذیه سالم ،کاهش استرس و عدم مصرف دخانیات می باشد . تعداد افراد مبتلا به دیابت در دنیا بیش از ۳۴۶ میلیون نفر است . هر ۱۰ ثانیه دو نفر به دیابت مبتلا می شوند و هر ۸ ثانیه یک نفر در دنیا جان خود را از دست میدهد . در ایران حدود ۴ میلیون نفر دیابتی هستند و متاسفانه نیمی از این افراد از بیماری خود بی اطلاع هستند .

در شهر کنگان از ۴۸۳ نفری که در مرکز قلب سالم معاینه شده اند  ۸۶ نفر مبتلا به بیماری فشار خون بالا و ۷۱ نفر دیابتی تشخیص داده شده اند و تحت درمان قرار گرفته اند که خیلی از این افراد از بیماری خود بی اطلاع بوده اند پس احتمال دارد شما نیز از گروه بیماران بی اطلاع باشید . به همین منظور ، مرکز قلب سالم کنگان همه روزه از ساعت ۸الی۱۳ آماده انجام خدمات ذیل به افراد میانسال و بالای ۳۰ سال می باشد .خدمات قابل ارائه شامل :

۱-اندازه گیری قد ، وزن ، فشار خون و میزان چاقی شکمی

۲-انجام مراقبت های دوره ای منظم برای افراد مبتلا به دیابت ، فشار خون بالا و چربی خون بالا

۳-انجام آموزش ها و مشاوره های برنامه ریزی شده جهت اصلاح سبک زندگی و خود مراقبتی بیماران

۴-انجام آزمایشات قند و چربی خون

۵-مراقبت منظم بیماران توسط پزشکان دوره دیده

از شهروندان محترم کنگان و بنک دعوت به عمل می آید با در دست داشتن دفترچه بیمه خود جهت چکاپ کامل به مرکز قلب سالم مراجعه نمایند و از وضعیت سلامتی خود  آگاه شوند .

کلیه خدمات به صورت رایگان ارائه می گردد .

مکان اجرا: کنگان ، مرکز سلامت جامعه قدس ، جنب فرمانداری             تلفن : ۳۷۲۲۲۳۲۹

شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن