بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 33946
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 5 مهر 95 9:59 ب.ظ

فعالیت مجدد ۱۴ خط کشتیرانی بین المللی در بنادر ایران

در ماه های اخیر ۱۴ خط کشتیرانی بین المللی فعالیت مجدد خود را در بنادر ایران از سرگرفته و ۸ خط کشتیرانی برای همکاری با بنادر ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

جلیل اسلامی معاون سازمان بنادر و دریانوردی درگفتگو با خبرگزاری اشاره به استقبال خطوط کشتیرانی بزرگ برای ورود به بنادر ایران، گفت: ۲۲ خط کشتیرانی بین المللی پیش از اعمال تحریم ها با ایران در ارتباط بودند که در ماه های اخیر ۱۴ خط فعالیت مجدد خود را آغاز کردند و ۸ خط کشتیرانی هم برای همکاری با بنادر ایران اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: خطوط کشتیرانی بین‌المللی با اعمال تحریم ها فعالیت خود را در بنادر ایران متوقف کردند، اما پس از لغو تحریم ها امکان بازگشت این خطوط فراهم شد.

اسلامی با اشاره به اینکه درحال حاضر ۱۴ خط فعال کشتیرانی بین‌المللی نگاهی ویژه به بندرشهیدرجایی و بندرعباس دارند، اظهار کرد: فعالیت خطوط کشتیرانی بین المللی در بنادر ایران، گزینه‌های انتخابی صادرکنندگان و واردکنندگان راافزایش می دهد. ضمن اینکه به آنها کمک می کند که با قیمت مناسبتر و دریک فضای کاملا رقابتی کالای خود را وارد یا صادر کنند. وی بیان کرد: با فعالیت خطوط معتبر کشتیرانی در بنادر ایران، ضرورت انتقال کالاهای ایرانی به بنادر کشورهای همجوار و منطقه از بین می‌رود و افزایش هزینه های تحمیل شده در زمان تحریم کاهش می یابد. نامبرده اضافه کرد: در میان ۱۴ خط کشتیرانی بین المللی فعال در بنادر ایران شرکت هایی دیده می شوند که جزو برندهای مطرح کشتیرانی بین المللی هستند که از جمله آنها می‌توان به «ام اس سی» و «اور گرین» اشاره کرد.

 

منبع :مهر

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن