بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 42665
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 4 مرداد 96 3:40 ب.ظ

چگونه از بروز گرمازدگی پیشگیری کنیم؟

ثلاث- یکی از مهم‌ترین مسائلی که این روزها دغدغه و سؤال بیشتر مردم استان بوشهر است، موضوع گرمازدگی و راه‌هایی جلوگیری و درمان آن می‌باشد.، در این خصوص متخصص داخلی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان توصیه هایی دارد.

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، یکی از مهم‌ترین مسائلی که این روزها دغدغه و سؤال بیشتر مردم استان بوشهر است، موضوع گرمازدگی و راه‌هایی جلوگیری و درمان آن می‌باشد.

گرمای بالای ۴۵ درجه در نقاط مختلف استان بوشهر درواقع یک تهدید بزرگ برای کسانی است که در معرض آفتاب یا گرمای مستقیم قرار دارند.
متخصص داخلی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان در این خصوص گفت: گرمازدگی به عدم توانایی بدن در رفع گرمای اضافی و افزایش دمای بدن به بالای ۴۰ درجه گفته می‌شود که می‌تواند ناشی از فعالیت شدید بدنی یا گرمای هوا یا هر دو مورد باشد.
دکتر کامیار متولی افزود: علایم گرمازدگی به شکل افزایش دمای بدن، عدم تعریق، پوست خشک، سردرد، سرگیجه، گرفتگی عضلانی، تپش قلب، نبض ضعیف و سریع، تنفس کوتاه، تشنگی شدید، در موارد بسیار حاد و شدید کاهش سطح هوشیاری بروز می‌کند.
متخصص داخلی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان، درآوردن لباس‌های اضافه، دادن آب و مایعات کافی به فرد، انتقال به مکان خنک، فروبردن بدن در آب سرد ازجمله اقدامات اولیه است که فرد در هنگام بروز گرمازدگی می‌بایست انجام دهد.
دکتر متولی گفت: بالا بردن پاها نسبت به بدن که باعث بهبود جریان خون به سر می‌شود نیز از دیگر اقدامات اولیه در بروز گرمازدگی است.
وی در خصوص راه‌های پیشگیری از گرمازدگی گفت: سعی کنید لباس‌های رنگ روشن بپوشید، در ساعات بسیار گرم روز در روزهای گرم تا حد ممکن بیرون نروید، از نوشیدن مایعات و آب غافل نشوید و از انجام فعالیت‌های شدید بدنی پرهیز کنید.
متخصص داخلی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان تأکید کرد: در گرمازدگی شدید بیمار حتماً باید به بیمارستان منتقل شود.

دکتر متولی در پایان گفت: کودکان و زنان باردار و افراد مسن بیشتر در معرض گرمازدگی هستند در نتیجه توصیه هایی که برای عموم داشتیم ,برای این دسته از افراد با جدیت بیشتری توصیه میکنیم و نیاز به مراقبت بیشتر دارند و ترجیحا در ساعات گرم روز در معرض آفتاب و در محیط گرم قرار نگیرند

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن