بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 45015
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 11 آبان 96 1:31 ب.ظ

پتروشیمی ها باید خصوصی به معنای واقعی باشند نه خصولتی

ثلاث- پتروشیمی جم: نماینده دوره هشتم، نهم، دهم مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون صنایع و معادن: صنعت پتروشیمی ها باید خصوصی به معنای واقعی باشند و نه خصولتی که از این وضعیت باید نجات یابد تا بتواند در صحنه جهانی رقابت کند.

به گزارش ثلاث نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی جم ،عزیز اکبریان در بیست و نهمین اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم اظهار داشت: شرکت خصولتی در واقع در جایی مطرح می شود که آن شرکت به صورت اسمی خصوصی است اما از حمایت های دولتی برخوردار است و پشت گرمی آن به دولت باعث می شود تا جدیت لازم را در مسائل نداشته باشد و به سمت مسیر ورشکستگی برود و امروزه بعضی از پتروشیمی های ما زیان ده هستند.
این نماینده مستقل مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: توزیع ناعادلانه کار بین بخش خصوصی و بخش دولتی، رکود و حضور پر رنگ شرکت های دولتی باعث شده است تا بخش خصوصی نتواند آن طور که دولت وعده فعالیت پر رنگ آن را داده بود فعالیت کند و دلیل عمده آن هم سیاست های خود دولت است.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به عزم مجلس و نمایندگان این دوره در خصوص رفع موانع صنعت پتروشیمی بسیار جدی است تصریح کرد: مجلس همواره بر حمایت از صنعت پتروشیمی تاکید کرده است و آمادگی دارد تا در صورت نیار برخی از قوانین را اصلاح کند و این مسئله را بارها اعلام کرده ایم که در صورتی که دولت لایحه های مورد نیاز را ارائه کند این لوایح با هدف توسعه صنعتی کشور بررسی خواهد شد.
وی با اشاره به این که وزارت خانه های غیر مرتبط اداره پتروشیمی ها را در دست دارند و این امر مطلوب نیست گفت: امروز متاسفانه به علت خصوصی سازی های انجام شده پتروشیمی ها به جای رفاقت به رقابت می پردازند و این امر برای صنعت پتروشیمی ایران چالش آفرین خواهد بود بنا براین شرکت ها و هلدینگ ها نیازمند همگرایی و همکاری هستند.
اکبریان ادامه داد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی قرار داریم و باید همگی برای اعتلای کشورمان با عزمی ملی تلاش کنیم وامید است که حضور دکتر نوروز زاده در شرکت ملی صنایع پتروشیمی بتواند تداوم بخش فعالیت ها و برنامه های مهندس شاهدایی باشد.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: نداشتن هلدینگ های منسجم مشکلاتی را در تولید و صادرات ایجاد کرده است و باید هلدینگ های قدرتمند و بزرگ با هدف حفظ منافع ملی داشته باشیم.
 
برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن