بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 7765
تعداد نظرات:۱۹ دیدگاه
تاریخ انتشار:پنجشنبه 22 آبان 93 2:19 ب.ظ

احمدی:

اگر صد وزیر با این ویژگی ها معرفی شود مجلس به او رای نخواهد داد

ثلاث- اصلاحات می خواهد سهم خود را در وزارت علوم داشته باشد وایشان نیز مانند وزرای سابق از ناحیه جریان اصلاحات بر دولت تحمیل شده است

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه با بیان این که بهتر بود دولت وزیری پیشنهاد می داد که نظر اکثریت مجلس را جلب کند، افزود: ایشان در جریان هایی حضور داشته است که مجلس حساسیت ویژه ای روی آن دارد، مانند جریان فتنه ۸۸ که با توجه به این موضوع بنده زمینه ای برای گرفتن رای اعتماد به دانش آشتیانی نمی بینم.

وی ادامه داد: دولت باید به سراغ نیروهای معتدل تر برود که البته در برخی وزارت خانه ها این امر محقق شد، مانند وزارت بهداشت و درمان. می بینید که دکتر هاشمی تحولی در این وزارت خانه ایجاد کرده است و مجلس نیز از وی حمایت می کند.

شیخ موسی احمدی با بیان جایگاه ویژه وزارت علوم نزد مردم و نمایندگان، سرنوشت نظام را در دست این وزارت خانه دانست و عنوان کرد: مجلس در این صدد است که جایگاه وزارت را به دست کسی بسپارد که بتواند دانشگاه را هم سو با شعارهای انقلاب و نظام پیش ببرد. در مجموع فکر می کنم این وزیر پیشنهادی گزینه ای نبود که مجلس توقع داشت از سوی دولت معرفی شود.

وی در پاسخ به سوال سپاس در این رابطه که آیا شعار اعتدال و فراجناحی بودن درمورد وزارت علوم تحقق یافته است یا خیر، ابراز داشت: در بررسی وزرای پیشنهادی دولت برای تصدی این وزارت خانه، تنها چیزی که تحقق نیافته، اعتدال است و وزرای پیشنهادی دولت همگی از نیروهای تند اصلاحات بودند و به گونه ای در جریان فتنه ۸۸ حضور و دخالت داشته اند.

این نماینده مجلس پیرامون دیدگاه دانش آشتیانی درمورد بسیج خاطرنشان کرد: با توجه به معاونت دانش آشتیانی در وزارت علوم از نظر پشتوانه علمی و مدیریتی، تجربیات مناسبی دارد اما نگاه مجلس به دانشگاه نگاه ارزشی و هم سو با اهداف انقلاب است. بسیج یکی از نهادهای ارزشی نظام است و به دستور امام خمینی(ره) تشکیل شد که نقش ویژه ای در جبهه های جنگ داشت.

وی ادامه داد: امروز نیز بسیج در جبهه فرهنگی یکی از فعال ترین نهادها محسوب می شود. بسیجی ها نیروهای اصیل و فدایی این انقلاب و نظام هستند و تمام توان خود را برای حفظ ارزش های نظام گذاشته اند. بنابراین این گونه نگاه به بسیج، نگاه ارزشی نیست.

این نماینده مجلس معرفی این وزیر را حاصل سهم خواهی اصلاح طلبان از دولت یازدهم دانست و افزود: از نظر بنده اصلاحات می خواهد سهم خود را در وزارت علوم داشته باشد و به عقیده بنده این فرد نیز مانند وزرای سابق از ناحیه اصلاحات بر دولت تحمیل شده باشد.

دکتر شیخ موسی احمدی تاکید کرد: نظام ما نظام ارزشی است و دشمنان زیادی در داخل و خارج از کشور دارد که نمونه هایی از آن را در ماجرای فتنه مشاهده کردیم. دولت مردان باید هوشیارتر عمل کنند و جهت گیری هایی هوشمندانه داشته باشند که دشمن نتواند از آن سوء استفاده کند. این مجلس وجودش با ارزش ها عجین شده است و نه یک وزیر حتی اگر صد وزیر هم با این ویژگی ها معرفی شوند و شاخصه هایی که امام راحل و رهبری برای وزارت علوم مشخص نموده اند را نداشته باشد، مجلس به این فرد رای نخواهد داد.

 

نظرات

  1. سعيد says:

    وزیر قبلی که تمام دست های پشت پرده موضوع بورسیه را رو کرد را استیضاح نمودند، وزیر ارشاد هم که مرتبا تحت حملات دوستان نماینده است و همین روزها باید منتظر استیضاح باشد.وزارت فناوری را تهدید کردند که چنانچه سرعت اینترنت را افزایش دهد استیضاح می شود.ظریف که مرتبا تحت الطاف برادران دلواپس قرار دارد و می گویند چه لزومی دارد که مذاکرات را این همه طول داده اند ما با همین تحریم ها هم زندگی می کنیم.وزیران نفت،صنعت و معدن و جهاد کشاورزی هم در زمره نفرات بعدی هستند.در این که نماینده ها حق دارند استیضاح کنند شکی نیست لیکن نه اینکه از هرکس خوشمان نیامد به او برچسب فتنه بزنیم.
    عمه ی من که بورسیه نشده همین فرزندان آقایان بورسیه بوده اند که به مذاقشان خوش نیامد.آقای احمدی واقع بین باش…

  2. سعيد says:

    هرچه که روح الله حسینیان و احمد خاتمی و برادران دلواپس می گویند به نمایندگان دیگر تسری داده می شود و نتیجه این می شود که سنگ اندازی و بی ارزش جلوه دادن اقدامات دولت در مملکت باب می شود.

  3. یک آشنا says:

    سلام به همه همشهری ها، ما اشتباه کردیم به شیخ موسی احمدی رای دادیم. فکر می کردیم با امثال رسایی و کوچک زاده متفاوت است. امیدوارم نماینده بعدی کنگان هم فردی معتدل باشد. مشکل این است که شما به دستاوردها نگاه نمی کنید و فقط مثل دادگاه تفتیش عقاید، عقاید مردم رو زیر و رو می کنید. متاسفانه مجلس پیام انتخابات ۹۲ را دریافت نکرده و سعی می کنه با بهانه تراشی و ایجاد حساسیت تمامی نخبگان رو از دایره نظام خارج کنه. متاسفانه مجلس اهل تعامل نیست. فراموش نمی کنیم این همان مجلسی است که چشمش را بر تمامی مشکلات دولت نهم و دهم می بست اما الان تمامی مشکلات را به یاد آورده است.
    لطفا نظرات انتقادی را تایید کنید.

  4. چه بگیم؟ says:

    چرا راه دور برویم تو همین کنگون هم برخی را تو همین دولت منزوی کرده اند جرمشان اینکه ….؟

  5. دینا says:

    ما ک پامونو از سیاست کشیدیم کنار……. آخه چیزی تو جیب ما نمیره…..هر چیم بگیم ؛ نگیم ……ب شمار نمیارن……

  6. همشهری says:

    اوا دلواپس شدم

  7. کریم says:

    سلام آفرین به نماینده ی خومون شماقراره نماینده ی مردم باشید نه هر. چه دلت خواست مطرح کنی آقای احمدی مگه یادت رفت بیشترآرا اصلاح طلب ها بهت دادند شما هر رایی که می خواهی بدی نباید نظر شخصی باشد بایدبه افکار مردم حرمت گذاشت ازاین صحبت هات ما مردم جلو دولت ورییس جمهور شرمنده کردی که اگر صد وزیر معرفی شود رای نمیارند شما بااین حرفها چطور می توانی مطالبات مردم حوزه ی انتخابیت از دولت تدبیر و امید درخواست کنی به امید دیدار بهتر و افکار بهتر آقای دکتر افلا تبصرون افلا تعقلون فاقض ماانت قاض انما تقضی هذه الحیاه الدنیا
    پس هر حکمی که می خواهی بکن که تنها دراین زندگی دنیاست که تو حکم می رانی

  8. کریم says:

    سلام آقای احمدی خیلی معذرت می خوام شما خیلی روی کلمه ارزشی تکیه می کنید یعنی شمافکر می کنید این وزرا پیشنهادی بی ارزش هستند وآقای رییس جمهور خه اینقدر در تشخیص یک وزیر ناتوان است پس تکلیف آقای روحانی چیست

  9. همشهری says:

    این نمایندگان سختکوش و نکته بین همانهایی بودند که در ۸ سال حکومت محمود مصداق آیه شریفه صم بکم عمی فهم لا یعقلون بودندچگونه است که امروز سر برآورده و شده اند الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا !؟

    اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً

  10. مختار says:

    آدم از این نظرات (دوستان) لذت میبره..

    امیدوارم جناب احمدی هم بیاد اینا رو بخونه..

  11. ناشناس says:

    متأسفم براتون که رسانه شجاع و نترسی نیستید و نظرات را منتشر نمی کنید

  12. حسن پور says:

    چرا نظرات را منتشر نمی کنید؟

  13. علی مهدوی says:

    آرا مردم در انتخابات ریاست جمهوری میگه که ۷۵ درصد مردم شهر با نظر شما مخالف هستند . پس این سخن شما چیزی جز یک اشتباه مهلک استراتژیک از سوی شما نیست .

  14. حسن says:

    اقای احمدی متاسفانه بی تدبیری امثال شماها وعدم تعامل بادولت منتخب مردم باعث شد که لایحه منطقه ازاد شدن بوشهر اجرا نشود ،باشد برگ زرین دیگری در کارنامه درخشانتان

  15. امید روحانی says:

    پیشنهادی هاازفتنه۸۸ان وبرروحانی تحمیل می شود

  16. عادل says:

    اقای احمدی لطفا بفکر جوانان این مملکت باشید اعتیادو فساد داره بیداد میکنه بعدا شما دنبال امثال رسایی و کوچک زاده معلوم الحال گرفتی.خواهشن دعواهای حزبی و جناحی بزارید کنار.بفکر اصلاح ادارات دولتی باشید مردم سی ساله که دارن تو اضظراب زندگی میکنن یا جنگ بوده یا تحریم یا جناح بازی :ما ها چه گناهی کردیم که باید تاوان سیاسی کاریهای شما راپس بدیم.
    وای اگر از پس امروز بود فردایی.

    • مسگر says:

      … سیاسی کاری نیست پسر خوب هرکس مثل جنابعالی، حق دارد نظر قانونی اش را بگوید . وای اگر پشت نظر و نقدمان چانبگرائی سیاسی و موضع گیری کلی باشد همه مملکت انچنان که توصیف می کنید نیست و بخصوص اینکه در وهله اول ادارات مستقیما باید از سوی دولت نظارت شوند

  17. عادل says:

    مسگر عزیز:شاید حقوق بگیری.بهت حق میدم.اگر کارهای اجرایی وظیفه دولته پس چرا جناب نماینده وعده ساخت و ساز وراه سازی وبیمارستان سازی و گرفتن بودجه برای حوزه انتخابیه وعده میده…

    • مسگر says:

      در شاید نتوان نشست ؟! گیرم حقوق بگیر باشم ولی ماجور نیستم؟! …. نماینده در راستای وظایفش قول پیگیری باید بدهد اینکه ایراد نیست؟

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن