بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 67659
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 14 اردیبهشت 01 10:14 ق.ظ

به بهانه یک تذکر کهنه و بی‌اطلاعی از آیین‌نامه مجلس؛

آیا نماینده جنوب استان و ۲۴۶ نماینده مجلس از خودروسازان رضایت دارند؟

  در روزهای گذشته یکی از شهروندان جنوب استان بوشهر، تذکر سال گذشته  تعدادی از نمایندگان مجلس به خودروسازان را که اولین و آخرین تذکر هم نبوده، در فضای مجازی منتشر کرد و نوشت: «شیخ‌موسی احمدی و ۲۴۶ نماینده دیگر در تذکر نماینده اصفهان و ۴۳ نماینده دیگر به وزیر صمت در رابطه با افزایش […]

 

در روزهای گذشته یکی از شهروندان جنوب استان بوشهر، تذکر سال گذشته  تعدادی از نمایندگان مجلس به خودروسازان را که اولین و آخرین تذکر هم نبوده، در فضای مجازی منتشر کرد و نوشت: «شیخ‌موسی احمدی و ۲۴۶ نماینده دیگر در تذکر نماینده اصفهان و ۴۳ نماینده دیگر به وزیر صمت در رابطه با افزایش قیمت و نحوه واگذاری خودرو، همراهی نکرده‌اند!

این شهروند در ادامه، مطالب و مباحث دیگری هم از سر بی‌اطلاعی از آیین‌نامه داخلی مجلس منتشر کرده است که صحت ندارد و نماینده و دفتر او هم به‌درستی پاسخگویی به اصحاب رسانه و مطالبه‌گری صحیح مورد تأکید رهبر انقلاب را با وارد شدن در بازی‌های مجازی اشتباه نگرفتند و همان‌طور که انتظار می‌رفت پاسخی به این مطالب ندادند.

 

اما ماجرای این تذکر و دیگر تذکرات نمایندگان چیست؟

کافی است همین الآن در گوشی تلفن همراه هوشمند خود «تذکرات نمایندگان مجلس» را در گوگل جستجو کنید، خواهید دید در هر جلسه مجلس تعدادی تذکر از سوی هیئت‌رئیسه قرائت می‌شود که بانی آن یک نماینده و پیوستش؛ بیست، سی، چهل یا پنجاه امضاست. آیا این به‌معنای مخالفت سایر نمایندگان با این تذکر یا تذکرات است؟

پاسخ مشخص است؛ خیر!

نمایندگان مجلس بابت هر تذکر، از نمایندگان اطراف خود چند امضاء پیوست تذکر خود می‌کنند و به هیئت‌رئیسه تحویل می‌دهند. یا اینکه تذکر را از سیستم داخلی مجلس برای سایر نمایندگان ارسال می‌کنند، که گاهی ممکن است نماینده‌ای در بازدید از حوزه انتخابیه یا سفر و جلسه کاری باشد یا اینکه در مجلس هم حضور داشته باشد اما پس از اعلام وصول تذکر، متوجه ارسال آن بشود و امضاء هم بزند.

بی‌شک هم شیخ‌موسی احمدی که خود از خودروی داخلی استفاده می‌کند، هم سایر نمایندگان مجلس که رهبر انقلاب آن را انقلابی و مطالبه‌گر دانسته‌اند، پیگیر مشکلات مردم بوده و خود جدی‌ترین منتقد وضعیت خودروسازی کشور هستند و طرح چنین مباحثی در خوشبینانه‌ترین حالت، ناشی از بی‌اطلاعی از آیین‌نامه داخلی مجلس است.

 

در پایان تأکید می‌شود:

از جامعه رسانه‌ای استان بوشهر، به‌ویژه خبرنگاران و رسانه‌های جنوب استان بیش از برخی گروه‌ها و کانال‌های غیر رسمی و قارچ‌گونه توقع می‌رود که در انتشار یا بازنشر چنین مطالبی، یک جستجوی ساده در اینترنت داشته باشند و با غفلت و سهل‌انگاری در بازارسال فوری مطالب، کیفیت و تجربه خود را با یک مطلب چیپ فدا نکنند./ سلام بوشهر

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن