بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 8696
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 17 آذر 93 11:07 ق.ظ

مهر؛

۷۵ درصد صنایع دستی دنیا مربوط به ایران است

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در دنیا ۴۶۰ صنعت دستی شناخته شده است که ۳۵۰ صنعت آن مربوط به ایران است. به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله درویش امیری عصر یکشنبه در آئین گشایش ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در بوشهر اظهار داشت: صنایع دستی همواره همراه […]

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در دنیا ۴۶۰ صنعت دستی شناخته شده است که ۳۵۰ صنعت آن مربوط به ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله درویش امیری عصر یکشنبه در آئین گشایش ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در بوشهر اظهار داشت: صنایع دستی همواره همراه بشر بوده است و تاریخی ۱۰ هزار ساله دارد و جزئی از فرهنگ هر ملت و کشور محسوب می‌شود.

وی صنایع دستی را به عنوان ریشه‌دارترین ارزش ملی دانست و افزود: در دنیا ۴۶۰ صنعت دستی شناخته شده است که ۳۵۰ صنعت آن مربوط به ایران است ولی برخی از این صنایع مورد بی مهری واقع شده‌اند و شاهد اشتیاق کمتری برای آنها هستیم.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: لباس‌های سنتی ایرانی زیباترین، متنوع‌ترین و خوش‌رنگ‌‌ترین لباس‌ها در جشنواره لباس هستند که مبتنی بر نگرش‌های محلی با تکیه بر عفت و پوشش مناسب است که متاسفانه در جامعه به خوبی معرفی نشده‌اند و فرهنگ‌سازی لازم انجام نشده استکه باعث شده تا افراد به سمت لباس‌های غربی روی بیاورند.

سرمایه‌گذاری در بخش صنایع دستی نیازمند هزینه‌های بالایی نیست

وی با اشاره به داخلی بودن مواد اولیه تولید صنایع دستی، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در بخش صنایع دستی نیازمند هزینه‌های بالایی نیست و نیازی به تکنولوژی‌های جدید نیز ندارد و با توجه به آن می‌توان شاهد توسعه اقتصادی و اشتغال بود.

درویش امیری خاطرنشان ساخت: عامل شکاف بین محصولات دستی و تولیدات صنعتی وارات بی‌رویه صنایع و قیمت بالای صنایع دستی است و شاهد عدم راه‌یابی صنایع دستی کشور در بازهای جهانی هستیم.

وی ادامه داد: صنایع دستی کشور چین فقط در مشهد سالانه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان گردش مالی دارد و متاسفانه برخی از ملزومات عبادی کشور ما نیز در کشور چین تولید و وارد کشور می‌شود.

ارائه تسهیلات بانکی با بهره کم و پرداخت درازمدت به صنایع دستی

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با انتقال از وجود مالیات و عوارض متعدد برای صادرات صنایع دستی، تاکید کرد: این موضوع باعث شده تا شاهد حضور کمرنگ  صنایع دستی ایران در بازارهای جهانی باشیم.

وی بر لزوم ارائه تسهیلات بانکی با بهره کم و پرداخت درازمدت برای ایجاد انگیزه برای فعالان صنایع دستی تاکید کرد و افزود: یکی از راهکارهای نجات این صنعت از وضعیت موجود تضمین خرید محصولات صنایع دستی هنرمندان است.

درویش امیری از رفع مشکلات هنرمندان صنایع دستی در زمینه بیمه صنعت گران و تسهیلات با حمایت دولت تدبیر و امید خبر داد و ادامه داد: باید با حمایت مستمر و رفع مشکلات موجود، زمینه توسعه صنایع دستی فراهم شود.

راه‌اندازی فراکسیون صنایع دستی مجلس شورای اسلامی

وی از شکل‌گیری و راه‌اندازی فراکسیون صنایع دستی مجلس شورای اسلامی با حضور۶۰ نماینده از استان‌های مختلف کشور خبر داد و ادامه داد: این فراکسیون در رفع مشکلات می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: گلیم و گبه بیش از ۹۰ درصد تولیدات صنایع دستی استان بوشهر را تشکیل می‌دهد و این استان در زمینه صنایع دستی دریایی نیز دارای ظرفیت‌های بالایی است که باید به آن توجه شود.

برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن