بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 9179
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 27 آذر 93 2:41 ب.ظ

آخرین وضعیت اراضی و املاک مصادره شده درشهر کنگان توسط بنیاد مستضعفان

ثلاث- جلسه بررسی مشکلات اراضی و املاک مصادره شده توسط بنیاد مستضعفان در کنگان برگزار شد.

 

۸۱۴۳۱۰۹۰-۶۱۴۸۹۸۳

 

به گزارش ثلاث، امیرعلیجانی روز پنشجنبه درجلسه بررسی مشکلات اراضی و املاک مصادره شده درشهر کنگان توسط بنیاد مستضعفان افزود: مبنای کار ما براساس ملاک های مد نظر، توجه به حقوق بیت المال و جلوگیری از تضییع حقوق مردم است.

وی اضافه کرد: دراین ارتباط برای آن بخش از زمین های که توسط مردم خریداری شده سند ثبتی صادر، با اقشار کم درآمد و مددجو با تقسیطی کردن بهای زمین هایی که در اختیار دارند همکاری و با متخلفان و سودجویان برخورد قانونی می شود.

علیجانی ادامه داد: تلاش می کنیم تا شب عید مشکل املاک اهالی شهر کنگان عیدی بنیاد مستضعفان به آنها باشد.

نماینده مردم شهرستان های کنگان، دیر، جم وعسلویه درمجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: دو کارگروه برای حل مشکل اراضی مصادره شده توسط بنیاد مستضعفان در کنگان تشکیل شده است.

حجت الاسلام موسی احمدی افزود: براساس پیگیری هایی به عمل آمده، نشست و مکاتبه با ‘سعیدی کیا’ رییس بنیاد مستضعفان کشور، امروز جمعی از کارشناسان ارشد بنیاد مستضعفان با حضور در شهرداری کنگان و دفتر امام جمعه، مسائل مربوط به اراضی این شهر را از نزدیک بررسی کردند.

وی اضافه کرد: در جمع بندی نهایی کارگروهی برای حل مشکلات بین شهرداری کنگان و بنیاد مستضعفان و کارگروهی برای حل مشکلات میان جمعی از اهالی کنگان و بنیاد مستضعفان تشکیل شده تا در نهایت مشکل چندین ساله مردم و شهرداری بندر کنگان در مورد این اراضی را برطرف کنند.

نماینده مردم کنگان، دیر جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم ب نگاه مثبت رییس بیناد مستضعفان و درایت کارشناسان و نمایندگان این بیناد این کارگروه ها بتوانند با رعایت موازین قانونی و شرعی و با قید فوریت با همکاری دستگاه های مربوط مشکلات را برطرف و مردم را از بلاتکلیفی نجات دهند.

احمدی افزود: بخش قابل ملاحظه ای از این زمین ها و املاک مسکونی در اختیار قشر مستضعف جامعه است که طبق مذاکرات انجام شده و بر مبنای ماهیت کار بنیاد مستضعفان، امیدواریم این افراد مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

فرماندار کنگان گفت: از همه ظرفیت و توان دولتی برای احقاق حقوق بیت المال و مردم استفاده خواهیم کرد.

عباس جمشیدی با اشاره به طولانی شدن این مشکل اظهارداشت: کارگروه های مربوط با جدیت، رسیدگی به پرونده ها و حل مشکلات مردم را تسریع کنند.

رییس و عضو شورای اسلامی شهر و نماینده جمعی از اهالی کنگان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت زمین های یادشده، خواستار احقاق حقوق مردم بویژه اقشار مستضعف و کم درآمد شد.

بخش عمده ای از اراضی شهر کنگان در سنوات قبل از انقلاب اسلامی در تملک یکی از خوانین منطقه بود که ایشان نیز در مقاطع مختلف بر اساس عرف، شرع و قانون بخشی از این اراضی را به اهالی فروخت و مردم نیز در اراضی خریداری شده اقدام به ساخت و ساز کردند که قدمت برخی از آنها به سال ۱۳۴۱ بر می گردد.

همچنین بخشی از اراضی با قطعات کوچک تر توسط مردم و با سند عادی خرید و فروش شده که به دلیل نبودن اداره ثبت املاک در شهرستان های جنوبی استان بوشهر درآن زمان و فقر و بی سوادی مردم این اراضی ثبت رسمی نشده است.

دادستانی بوشهر در ۱۴ مرداد سال ۱۳۵۹ و با صدور حکمی همه اموال و املاک که در دفتر اظهارنامه ثبت، سابقه ثبتی به نام حاکم منطقه داشت را مصادره و برای مصرف خاص در اختیار بنیاد مستضعفان قراردارد.

این درشرایطی بود که حاکم وقت کنگان (قبل از انقلاب اسلامی ) هیچ گونه دخل و تصرف و تعهدی در قبال اراضی و املاک نداشته است.

سالها بعد اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان فارس که بعدا نمایندگی آن در استان بوشهر و شهر کنگان راه اندازی شد، بدون توجه به مفاد حکم اقدام به مصادره و ثبت اراضی کنگان به نام بنیاد مستضعفان کرد و از مالکان خواست تا دوباره املاک و اراضی را از بنیاد خریداری کنند، که این اقدام سالها ادامه داشته و باعث نارضایتی اهالی شده است که بخش عمده آنها را افراد مستضعف و مددجو و زیر پوشش نهادهای حمایتی تشکیل می دهند.

پیش از این نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی، امام جمعه کنگان، فرماندار پیشین کنگان و رییس شورای اسلامی شهر درمکاتبات متعدد با ریاست بنیاد مستضعفان کشور، خواهان پایان بخشیدن به این مشکل چندین ساله اهالی شهر کنگان شده بودند.

شهر کنگان با بیش از ۷۶ هزار جمعیت در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.//ابوذر حسین پور

 

برچسب ها: ,

نظرات

  1. طالب عاشوری says:

    با سلام نامه سرگشاده التماس دسته جمعی صیادان و مرز نگهداران استان بوشهر
    جناب آقای دکتر سالاری استاندار پر تلاش و نخبه همه استانداران کل کشور حضرتعالی که تا الان سالار همه استاندارها بودید فرمودید مشکلات را یاد داشت کرده ام حقیر به نمایندگی از کلیه صیادانی که وامها و هزینه ها و قرضها کردند تا صاحب یک قایق صیادی شدند شما را به این اربعین امام حسین رئیس جمهور را توجیه کنید که کار./. ۵۰ مردم استانهای بوشهر تا هرمزگان از شمال هم تا اهواز خرمشهر و آبادان کار دریا در آمد دریا و هدف نشستن کنار مرز و دریا کار مردم است .دولت از سال ۶۷ تا الان مجوزی صادر نکرده همچنان خدا در دریا روزی به مردم میدهد کسوری هم پیدا نشده تقاضا ی عاجزانه دارم با همکاری رئیس محترم جمهور در خصوص صدور مجوز به صیادان دست و پا گم گشته و نا امید را بذل عنایت فرمائید ریسک بزرگی است بگو یا حسین (ع) طالب عاشوری نائب رئیس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون مطالبات مردمی شورای دیر ۲۸ / ۹ / ۹۳

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن