بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 51529
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 23 آذر 97 3:54 ب.ظ

امام جمعه کنگان:

بنیاد مستضعفان کشور، تکلیف املاک مردم کنگان را مشخص کند

ثلاث- امام جمعه کنگان گفت: تقاضا می کنم بنیاد مستضعفان کشور ، تکلیف املاک مردم کنگان را مشخص و آنها را از سردرگمی نجات دهد.

به گزارش ثلاث، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با اشاره به بلاتکلیفی تعدادی از شهروندان کنگانی در خصوص مالکیت زمین و منازل مسکونی خود افزود: برخی شهروندان این شهر سالهای متمادی است که بر سر مالکیت زمین ها و منازل مسکونی خود با برخی دستگاهها از جمله بنیاد مستضعفان مشکل دارند که انتظار می رود این نهاد مردم را از بلاتکلیفی نجات دهد.

وی با اشاره به پیگیری های نهاد نماز جمعه ، نمایندگان مردم در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی و دیدار و نشست با مسئولان بنیاد مستضعفان کشور و همکاری و همراهی موثر این نهاد در گذشته بیان داشت: برخی شهروندان حسب شهادت جمعی از مومنین چندین دهه است که زمین خریداری و ساخت و ساز کردند و حتی منازل آنها فرسوده شده اما بر سر مالکیت دچار مشکل اند که درخواست می کنم بنیاد مستضعفان مجددا بصورت ویژه این موضوع را بررسی و تعیین تکلیف نماید.

امام جمعه در بخشی دیگر با تبیین فرمایشات حکیمانه رهبری معظم انقلاب در دیدار با خانواده های معظم شهدا و تلاش دشمن برای براندازی نظام نوپای دینی گفت: به تعبیر معظم له ، ملت بزرگ ایران به توفیق الهی در ۲۲ بهمن امسال ، چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را باشکوه تر از سالهای قبل برگزار خواهند کرد.

محمودی به موضوع فعال شدن بیشتر ستاد ازدواج شهرستان اشاره و با تشکر از همه مومنین ، خیرین ، همت فرماندار محترم ، شرکتها و نهادهای امدادی و موسسات خیریه اظهار داشت: همه مسئولان و خیرین و بویژه مردم باید در ایجاد شرایط برای ازدواج آسان جوانان فراهم کنند.

وی با اشاره به ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و نکوداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه  و تاکید بر ضرورت تحکیم تعامل و ارتباط عملی حوزه و دانشگاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه رمز موفقیت کشور و نظام است.

محمودی با تبریک میلاد امام حسن عسکری (علیه السلام) بیان نمود: عمل به اصل امر به معروف و نهی از منکر ، ترویج فرهنگ صرفه جویی و پرهیز از اسراف و برنامه ریزی صحیح در جهت حفظ بیت المال و کنترل امور اقتصادی از جمله اقدامات مهم امام (علیه السلام) در حوزه فرهنگی و اقتصادی بود.

خطیب جمعه با تسلیت وفات کریمه اهلبیت حضرت معصومه (سلام الله علیها) گفت: در عظمت این بانوی بزرگ همین بس که به نص روایات بهشت بر زائر آنحضرت واجب می شود.

محمودی با تقدیر از برگزاری میز خدمت توسط دادگستری شهرستان در مصلای جمعه از فرماندار خواست تا با اتخاذ تدابیر مناسب زمینه را برای تداوم این کار برای تسهیل در امور مردم بصورت هفتگی و در طول سال فراهم نماید.

امام جمعه با تبریک انتخاب طاها دشتی مطلق بعنوان عضو هیات رئیسه و سخنگوی شورای عالی استانهای کشور گفت: امیدوارم این نیروی توانمند بومی بتواند با بهره گیری از این ظرفیت بالا گامی در جهت اعتلای این خطه بردارد.

وی در پایان با تقدیر از برگزاری جشن تکلیف قریب ۴۰۰ دانش آموز پسر در حوزه علمیه علی ابن ابیطالب (علیه السلام) کنگان گفت: این مراسم نشان داد که می شود بدون گناه زمینه ساز نشاط و شادابی بر معیار و مبنای دین شد./ ابوذر حسین پور

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن