بروز شده در : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ساعت 11:12 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 13224
تعداد نظرات:۷ دیدگاه
تاریخ انتشار:پنجشنبه 14 اسفند 93 10:57 ب.ظ

در پی انتشار خبری در سایت نفت

بیانیه شورای اسلامی شهر کنگان در خصوص خبر فاز ۱۲

اختصاصی ثلاث- شورای اسلامی شهر کنگان: ضمن تقدیر از زحمات تمام عوامل محترم نفت و مجلس شورای اسلامی، یادآور می شود فاز ۱۲ دقیقا در وسط شهرستان کنگان قرار گرفته است و لذا انتظار می رود که در خصوص نحوه استقرار فازها و پالایشگاه ها در شهرستان ها، دقت بیشتری شود.

به گزارش ثلاث، در پی درج خبری از زبان عضو و سخنگوی هیئت رئیسه مجلس مبنی بر اینکه فاز ۱۲ در اراضی شهرستان عسلویه واقع شده است، موجی از حساسیت در میان مردم و مسئولین شهرستان کنگان ایجاد شد که واکنش های مختلفی را نیز به دنبال داشت.

ظاهرا این خبر در سایت شانا و پس از آن در پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس درج شده است.

 

در همین خصوص شورای اسلامی شهر کنگان با صدور بیانیه ای از طریق سایت خبری تحلیلی ثلاث، نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

تا قبل از سال ۸۰ ، شهرستان کنگان آخرین شهرستان استان بوشهر از سمت شرق و هم مرز با استان هرمزگان بوده است. این شهرستان یک بار در سال ۸۲ تفکیک و طی آن بخش جم از آن جدا و شهرستان شد و همچنین در سال ۹۲ نیز بار دیگر این شهرستان تفکیک شده و بخش عسلویه از ان جدا و به شهرستان تبدیل شد.

با پیدایش صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه، شهرستان کنگان افتخار میزبانی از آن را نیز پیدا کرد.

با وجود اینکه شهرستان کنگان طی کمتر از یک دهه، دو بار تفکیک شده و به شهرستانی کوچک در استان تبدیل شده است ولی هنوز این شهرستان میزبان بخش اعظم پارس جنوبی می باشد.

فاز ۱۲ واقع در این شهرستان به تنهایی بیش ۱۰ درصد از گاز کشور را تولید می کند. این فاز بزرگ ترین پروژه تاریخ صنعت نفت کشور نیز محسوب می شود که سالانه درآمد قابل توجهی را به خزانه کشور می افزاید.

ضمن تقدیر از زحمات تمام عوامل محترم نفت و مجلس شورای اسلامی، یادآور می شود فاز ۱۲ دقیقا در وسط شهرستان کنگان قرار گرفته است.

همچنین یادآور می شود که ۱۴ هزار هکتار از اراضی پارس جنوبی در شهرستان عسلویه و ۱۶ هزار هکتار از آن در شهرستان کنگان قرار دارد، لذا توقع و انتظار می رود که در خصوص نحوه استقرار فازها و پالایشگاه ها در شهرستان ها، دقت بیشتری شود.

 

 

ثلاث- شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص مطلب بالا با ما در میان بگذارید

نظرات

  1. یا هو says:

    باعرض سلام و خسته نباشی به اعضای محترم شورای اسلامی ، خواستم یادآوری کنم که علاوه بر اینکه اسم کنگان برفاز ۱۲ گذاشته شود خواهشی که ازشماها داریم بتوانید امتیاز خوبی از شرکت به نفع مردم کنگان بگیرید چون اسم خالی بدرد نمی خورد ممنون

  2. شهروند says:

    انتظارمیرود بااینکه اولین بار نیست که چنین موردی پیش امده نماینده محترم وفرمانداری وسازمانهای مربوط …..وشهروندان مراتب اعتراض خودرا به گوش مسولین برسانند

  3. روحی says:

    این کجاش بیانیه بود
    بیشتر شبیه اطلاعیه بود

  4. کنگونی says:

    باسلام به کنگونی های باغیرت وخونگرم ومهمان نواز.
    تا الان میزبان خوبی برای دولت و شرکت گاز بودیم…ولی مسئولین اونها ریگی تو کفششون هست…ولی بدونن همیشه خورشید پشت ابر نمیمونه…چه بخواین و چه نخواین باید به کنگون برسن…و اسمش رو جهانی کنن…تا کور شود هرآنکه نتوان دید…

  5. امید says:

    اگر وسط بود متعلق به کنگان بود محدوده کنگان ازبنک تا نخل غانم بیشتر نیست اگربود باید دفترش نیز درکنگان باشد پس فازهمتعلق به کنگان نیست

  6. حمید says:

    شورای اسلامی کنگان حتی جرات بیانیه هم ندارد. شجاعت و قدرت رو تو بین مسئولین کنگان دیده نمیشه و همه ترسو هستند.
    مردم هم از ترس نمیتونن حرفی بزنند. نماینده انتخاب کردیم که چیکار کنه ؟؟
    وظیفه نماینده مجلس چی هست ؟ اگه قراره چیزی نگه پس چرا انتخاب شده ؟ برای چی انتخاب شده.؟
    مردم کنگان حرمت میخواهند ، احترام میخواهند.. نه گاز میخواهیم نه پالایشگاه همش ارزونی خودتون و آقاهاتون، نوش جونتون اینقدر بخورید از مال بیت المال که خفه بشید، اما حق بی احترامی به مردم کنگان از بزرگ تا کوچیک رو ندارید.. شماها هیچی نیستید که تعیین و تکلیف میکنید برای مردم.

    از امام جمعه هم خواهش دارم لطف کنه درباره مشکلات شهرستان و پروژها و مردم و کارمندان سخن بگوید که از نون شب هم واجبتره بخدا.

  7. مسعود says:

    با سلام
    والا چه فرقی می کنه اسم کنگان بیاران و یا عسلویه ، بابا دارن حاشیه درست می کنن که سر ملت گرم کنن دیگه به آلودگی فاز ۱۲ اعتراضی نکنن.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن