بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 47118
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 9 اردیبهشت 97 9:19 ق.ظ

با پیگیری ثلاث و محیط زیست کنگان مشخص شد؛

نشت گوگرد فاز ۱۲ پارس جنوبی به دریا / مسئولین : مشکل در لاین انتقال بوده است

ثلاث : در پی انتشار تصویر تخلیه گوگرد از فاز ۱۲ پارس جنوبی به دریا در فضای مجازی و پیگیری های خبرنگار ثلاث مراتب توسط مامورین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنگان دنبال شد.

در پی انتشار تصویر تخلیه گوگرد از فاز ۱۲ پارس جنوبی به دریا در فضای مجازی و پیگیری های خبرنگار ثلاث مراتب توسط مامورین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنگان دنبال شد.
به گزارش ثلاث رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در گفتگو با خبرنگار ثلاث ابراز داشت : برابر بازدید میدانی انجام شده و نشست با مدیر پالایشگاه و مسول و کارشناسان HSE ، مشخصا در فروردین ماه سال جاری بدیل ایجاد مشکل در لاین انتقال گوگرد مذاب به واحد گرانوله سازی ، گوگردهای مذاب از طریق کانال آبهای سطحی به سمت دریا سرازیر می شوند هر چند که عوامل پالایشگاه با اضافه کردن آب آتش نشانی به کانال آب سطحی سعی در منجمد کردن و جلوگیری از حرکت این مواد به دریا می نمایند ولی بخشی از این مواد مذاب به ساحل وارد شده و در تلاقی با آب دریا ایجاد صخره گوگردی می نمایند .

احمد آذریار افزود: کار پاک سازی ساحل و مسیر کانال آب سطحی هم اکنون توسط نیروهای پالایشگاه در حال انجام است .
وی افزود: هر چند که کارشناسان مربوطه معتقدند گوگرد جامد قابلیت حل شدن در آب دریا نداشته و از این حیث ایجاد آلودگی نمی نماید ولی جهت روشن شدن مطلب و پاسخ قانع کننده به اذهان عمومی خصوصا ساکنین منطقه مقرر گردید با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان ، اداره شیلات شهرستان و واحد محیط زیست منطقه ویژه پارس جنوبی نسبت به نمونه برداری از آب دریا در سه نقطه محل تخلیه گوگرد به دریا ، مجاور آبشیرین کن کنگان و یک نمونه هم به عنوان شاهد از منطقه ای دور تر در دریا تهیه و نتایج آن مورد بررسی قرار داده شود .
آذریار گفت: همچنین مقرر شد گزارش کاملی از حادثه مذکور توسط مدیر پالایشگاه تهیه و در اسرع وقت جهت بررسی و اقدامات بعدی به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسال گردد .
نتایج حاصله متعاقبا از طریق پایگاه خبری ثلاث اطلاع رسانی خواهد شد.

فاز ۱۲ پارس جنوبی ( پالاشگاه نهم ) به عنوان بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه در شهرستان کنگان واقع شده است 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن