بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 47295
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 11 اردیبهشت 97 8:16 ب.ظ

اچ اس ایِ منطقه ویژه پارس پاسخ دهد

ابهامات مورد فوتی فاز ۱۲ بر اثر نشتی گاز H2S را لطفا پاسخ دهید

ثلاث- توفیق خلیفات: ابهامات مورد فوتی در تاریخ ۹ اردیبهشت ۹۷ در فاز ۱۲ بر اثر نشتی گاز H2S را اچ اس ای منطقه ویژه پارس پاسخ دهد.

به گزارش ثلاث، یک شنبه همین هفته ( ۹ اردیبهشت ماه) بود که بار دیگر، شاهد اتفاقی تلخ در یکی از زیر مجموعه های صنعت منطقه واقع در شهرستان کنگان بودیم.

ضمن احترام به تمام مدیران و مجموعه بزرگ و زحمت کش نفت و گاز و تمام محاسنی که برای کشور و منطقه به امغان آورده است، یادداشت زیر برای درج در سایت خبری ثلاث ارسال شده است. از مسئولین مربوطه تقاضا می شود، نسبت به این مطلب، پاسخ لازم را عنایت کنند.

 

 

مطالبه از صنعت

مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست( HSE )  در شرکت نفت عمری حداقل ۲۰ ساله دارد؛ متاسفانه خبرهای تکرار حوادث و اتفاقات ناگوار متعدد  در این مجموعه  که اکثرا همراه با تلفات انسانی می باشند نشان از ضعف شدید وعدم کارایی سیستم طویل و عریض موجود در پیاده سازی و اعمال صحیح  مباحث اصولی HSE دارد هرچند توجیهاتی از زبان متصدیان و مدیران این عرصه ابراز شده است .

تلفات جانی و مالی و همچنین پیامدهای زیست محیطی رخ داده در شرکت های زیرمجموعه  نفت به عنوان موارد امنیتی و خطوط قرمز اکثر مدیران ارشد و میانی این سیستم درنظر گرفته می شوند. این امر مانع گزارش، پیگیری و تجزیه و تحلیل ریشه ای وقایع به صورت واقعی و براساس اصول مهندسی HSE  گردیده است .

مجموعه HSE ارشد منطقه ویژه به عنوان بالاترین مسئول راهبری سیاستهای  وزارت نفت در منطقه، باید هرچه سریعتر برای صیانت و حفاظت از سرمایه های ارزشمند و محدود جانی و مالی و محیط زیستی منطقه، بدون هیچ سوگیری و اثرپذیری به صورت مستقل و علمی  نسبت به اصلاح این کاستی بزرگ اقدام نموده پاسخگوی عملکرد زیر مجموعه خود در برابر افکار عمومی و خصوصا مطالبات NGO  ها باشد.

اینجانب به عنوان یک مطالبه عمومی درخواست انعکاس گزارش تحلیلی و ریشه ای آخرین حادثه این مجموعه (مورد نشتی گاز H2S  یکشنبه ۹ اردیبهشت ۹۷در فاز ۱۲ پالایشگاه نهم کنگان )  که  منجر به مصدومیت چهار نفر و فوت دوست و همشهری عزیزمان مرحوم ایمان احمدی پور گردیده را دارم. ( پالایشگاه در وضعیت اورهال بوده؛ پرسنل با چه نوع نظارت ایمنی و پرمیت و PPE کار در ارتفاع فلر را شروع کردند و اقدامات قبل ، حین و بعد از حادثه چه بوده ؟)

 

توفیق خلیفات کارشناس ارشد مدیریت HSE

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن