بروز شده در : جمعه 21 اردیبهشت 1403 ساعت 11:21 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 15502
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 18 اردیبهشت 94 12:11 ب.ظ

بحران شدید آب در عسلویه و جم

نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس گفت: عسلویه و جم با کمبود شدید آب شرب و بهداشتی مواجه هستند.

خبرگزاری فارس: عسلویه و جم با کمبود شدید آب مواجه هستند

 حجت‌الاسلام موسی احمدی پنجشنبه‌شب در بازدید از عملیات سنگبرداری سیستم انحراف سد باغان اظهار داشت: توجه به مطالبات مردم از مهم‌ترین وظایف مسئولان است و همه باید در این مسیر اهتمام ورزند.

وی افزود: تلاش برای بهبود منابع آبی به ویژه آب کشاورزی مورد توجه و تاکید مدیران و مسئولان قرار دارد و امیدوار هستیم با تلاش شبانه‌روزی به اهداف مورد نظر برسیم.

نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین چالش و مشکل جنوب استان بوشهر را بحران بی‌آبی بیان کرد و یادآور شد: باید با مدیریت نزولات جوی، مهار رودخانه‌ها و مصرف بهینه از منابع آب موجود به نحوه صحیح استفاده کرد.

احمدی خاطرنشان کرد: علاوه بر کمبود شدید آب شرب و بهداشتی در شهرستان‌های عسلویه و جم، دو شهرستان دیر و جم به لحاظ ثبات اشتغال و تولید محصولات کشاورزی نیز شدیداً در معرض تهدید، مواجه شدن با افت سفره‌های آب زیرزمینی و شور شدن آن روبه‌رو هستند.

وی همچنین تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی و مهار سیلاب‌های فصلی منطقه را از جمله اهداف احداث سد باغان دانست و ابراز داشت: با توجه به شرایط کم‌آبی در استان بوشهر و نگاه ویژه دولت‌مردان به سدهای موجود در کشور، می‌توان با احداث این سد از هدررفت سیلاب‌های فصلی جلوگیری کرده و آنها را مورد استفاده قرار داد./فارس

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن