بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 15999
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 10 خرداد 94 2:38 ب.ظ

انتقادها و پیشنهادات خبرنگاران کنگان/ رسانه‌ها به توسعه منطقه کمک کنند

اختصاصی ثلاث- خبرنگاران و اصحاب رسانه کنگانی در حضور معاون سیاسی فرماندار شهرستان به بیان دیدگاه‌های خود در مورد وضعیت رسانه در شهرستان پرداختند و معاون سیاسی فرماندار نیز خواستار نقش‌آفرینی رسانه‌ها در توسعه شهرستان شد.

 

به گزارش ثلاث، نشست معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان کنگان با اصحاب رسانه شهرستان برگزار شد و خبرنگاران به بیان انتقادها و پیشنهادات خود پرداختند و معاون فرماندار نیز به این موارد پاسخ گفت.

 

 ظرفیت پایین نقد پذیری در میان مسئولین نگران کننده است

حسین قاسمی یکی از خبرنگاران حاضر در این نشست اظهار داشت: متاسفانه ظرفیت بسیار پایین نقد در بین مسئولین شهرستان کنگان، خبرنگاران را نگران کرده است.

وی افزود: سعه صدر مسئولین به حدی پایین است که حتی در مقابل دیدگاه کاربران سایت های خبری منطقه که در انتهای هر خبر درج می شود، بر نتابیده و سریعاً واکنش نشان می دهند.

قاسمی اذعان داشت: متاسفانه برخی از مسئولین در عکس العمل به یک خبر و حتی نظرات کاربران اقدام به شکایت کرده و به راحتی پای خبرنگاران را به دادگاه باز می کنند بدون اینکه ذره ای در مورد مشکلات مطرح شده از سوی خبرنگاران در مورد اداره متبوعشان کنکانش کنند.

 

مقام سوم شهرستان کنگان به لحاظ اخبار تولیدی در میان سایت های خبری استان

مصطفی صفایی از دیگر خبرنگاران شهرستان کنگان نیز در این نشست با اشاره به این موضوع که امروزه رسانه به عنوان یک ایزار و اهرم مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار داشت: شهرستان کنگان به لحاظ اخبار تولیدی و ضریب نفوذ سایت های خبری در فضای مجازی، دارای جایگاه( سوم ) بسیار خوبی در سطح شهرستان های استان است، اما متاسفانه هیچ حمایتی از کسانی که دل در گرو توسعه شهرستان دارند، نمی شود.

وی گفت: سایت خبری تحلیلی ثلاث از جمله سایت هاییست که در امر تولید، موثق بودن و کیفیت خبر ، جایگاه بسیار خوبی در سطح استان دارد. هم اکنون ثلاث پر بازدید ترین و معتبرترین سایت منطقه جنوب استان بوشهر است.

لزوم ایجاد دفتر خبرگزاری های مختلف در کنگان

این خبرنگار افزود: ایجاد دفتر خبرگزاری های مختلف به خصوص ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی دولت در شهرستان و هم چنین تعامل بیشتر صدا و سیما با مجموعه خبرنگاران و مسئولین کنگانی از خواسته های به حق این قشر به شمار می رود که می تواند در امر توسعه شهرستان بسیار موثر باشد و نیاز است به این موارد توجه جدی شود.

حمایت مسئولین و رسانه ها باید دو طرفه باشد/گلایه مسئولین مقبول نیست

صفایی با اشاره به گلایه برخی مسئولین مبنی بر عدم حمایت سایت های خبری از ان ها، اذعان داشت: اگر حمایت را پوشش تمام و کمال اخبار مسئولین پر تلاش و دلسوز معنی کنیم، سایت های خبری منطقه در این زمینه کم کاری نداشته اند، ضمن اینکه ما معتقدیم حمایت باید دو طرفه باشد نه اینکه ما را ملزم به انعکاس اخبار کپی شان از سایت های کشوری و استانی کنند، زیرا کپی کردن اخبار در اخرین مرحله، اهمیت و ارزش قرار دارد.

لزوم احیای مصوبه خاک خورده استودیو خبر کنگان

وی همچنین از مصوبه ایجاد استودیو خبر خلیج فارس در کنگان که خردادماه سال ۸۹ به تصویب رسیده به عنوان یک امتیاز بسیار مهم برای شهرستان یاد کرد و گفت: متاسفانه این امتیاز که با حضور نماینده وقت( دکتر جلالیان) فرماندار وقت( تبرکی) و مدیر صدا و سیما( لاوری) مصوب شده، همچنان گرد و غبار، آن را در قفسه ها و بایگانی فرمانداری فرا گرفته است.

رسانه ای شدن شهرستان می تواند باعث توسعه منطقه شود

محسن صفایی از دیگر خبرنگار کنگانی در این نشست گفت: بدون شک یکی از عواملی که می تواند در توسعه شهرستان کنگان موثر باشد، رسانه ای شدن کل شهرستان است که متاسفانه هنوز این موضوع به طور مطلوب از جانب مسئولین مورد حمایت قرار نگرفته است.

وی تصریح کرد: امروزه با وجود موبایل و رسانه های جمعی مانند واتس آپ، وایبر و غیره، می توان ادعا کرد که ضریب نفوذ رسانه های فعال در فضای مجازی گوی سبقت را از رسانه های کاغذی ربوده است.

این خبرنگار کنگانی توضیح داد: عدم محدودیت در حجم و انتشارخبر، دسترسی آسان همه اقشار به موبایل و اینترنت، به لحظه بودن اخبار، انتشار سریع و آنی خبر، کم خرج بودن استفاده از خبر، امکان اصلاح خبر در هر لحظه، از عواملی است که رسانه های فعال در فضای مجازی را به نسبت روزنامه و هفته نامه بسیار محبوب و مورد استفاده تر قرار داده است و این نشانگر اهمیت سایت های خبری و خبرگزاری ها است.

لزوم تشکیل انجمن یا صنف خبرنگاری در کنگان

تشکیل انجمن یا صنف خبرنگاری، ایجاد مصونیت برای خبرنگاران و جلوگیری از ایجاد محدودیت ها غیر متعارف نیز از دیگر پیشنهادات این خبرنگار بود.

 

از دیگر موارد مطرح شده توسط خبرنگاران حاضر در این نشست، می توان به پیشنهاد همکاری بیشتر مسئولان در امر رسانه، برگزاری دوره های تخصصی خبرنگاری با حضور اساتید برجسته کشوری، برگزاری نشست های خبری مداوم و … اشاره کرد.

 

خبرنگاران پیش قراولان عرصه توسعه هستند

احمد خاکنژاد معاون سیاس اجتماعی فرماندار کنگان، در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان، خواستار فعال شدن رسانه ها در بحث مطالبات مردم، توجه به بعد نظارتی رسانه ها،  تبیین شرح وظایف رسانه ها، همکاری بیشتر در زمینه معرفی شهرستان و پتانسیل های مختلف و ایجاد فضای همدلی در مسیر توسعه منطقه شد.

وی بیان داشت: قلم خبرنگار همواره بسترساز تحولات اصلی و اساسی در جامعه است. خیلی از فعالیت های مسئولین ارشد نشات گرفته از تحلیل ها، مقالات و خبرهای رسانه هاست.

وی افزود: نقش خبرنگاران در تعالی فرهنگی، نقشی غیر قابل انکار و این قشر از پیش قراولان عرصه توسعه و تقویت کننده همدلی در شهرستان، استان و…هستند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کنگان اذعان داشت: بیان واقعیت هایی که موثق باشد از وظایف کلیدی رسانه ها است. مسلماً در این راه سختی های زیادی وجود دارد و لذا بیان دغدغه ها و مشکلات مردم، جلوگیری از ورود خواسته های شخصی در قلم زنی نویسندگان رسانه ها و پرهیز از افراط و تفریط، حیات رسانه ها را تضمین خواهد کرد.

فضای سیاسی شهرستان کنگان دچار هیچ تنش و چالشی نیست

خاکنژاد یاداور شد: غنی بودن و جذابیت در مطالبی که به عنوان خوراک مخاطب و جامعه هدف، نشر و بازنشر می شوند، می تواند اثر مثبتی در فراگیر شدن یک رسانه داشته باشد.

وی با بیان اینکه فضای سیاسی شهرستان کنگان دچار هیچ تنش و چالشی نیست افزود: این رسانه ها هستند که می توانند به سالم سازی فضای سیاسی و اجتماعی کمک شایانی کنند و مسلماً نقش رسانه ها در این زمینه در شهرستان مثبت بوده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: رسانه ها به جای دامن زدن به برخی اختلافات سیاسی، ضمن توجه به نیازهای جامعه امروز باید به ایجاد نشاط و امیدواری در بین مردم بپردازند و از منفی بافی و گسترش یاس و ناامیدی که مانع پیشرفت و باعث آسیب رساندن به توسعه یک منطقه می شود، امتناع ورزند.

معاون سیاسی فرماندار شهرستان کنگان ادامه داد: رسانه ها زبان گویای مردم هستند. گرایش های فکری رسانه ها برای مجموعه فرمانداری مهم نیست و باید برای توسعه شهرستان در تمامی زمینه ها به هم کمک کنیم.

 

 

نظرات

  1. حرف منصفانه says:

    ثلاث سایت اول جنوب استان است
    امیدواریم مسولین از این ظرفیت و ابزار برای توسعه شهرستان استفاده کنند البته حمایت خود از این سایت را نیز دریغ ننمایند

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن