بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 16121
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 13 خرداد 94 8:52 ق.ظ

ایران سامانه موشکی در ۱۰۰ کیلومتری عربستان مستقر کرد +نقشه

ثلاث: «این موشک ها به دنبال هر گونه تحرکاتی علیه آل سعود در عربستان و یا ارسال نیروی زمینی به یمن از سوی ریاض، علیه عربستان وارد عمل می شوند.»

به گزارش ثلاث، روزنامه القدس العربی ادعا کرد: «عربستان از حضور ایران و تشکیلات نظامی وابسته به آن و ارسال موشک های دور برد به این تشکیلات در منطقه النخیب نگران شده است. ایران این منطقه را اهرم فشاری علیه عربستان قرار داده است.»

 

این روزنامه چاپ لندن در ادامه ادعا کرد:«منابع نظامی آگاه در عراق خبر دادند قرار است این موشک ها به دنبال هر گونه تحرکاتی علیه آل سعود در عربستان و یا ارسال نیروی زمینی به یمن از سوی ریاض، علیه مناطق سعودی بکار گرفته شود.»

 

این روزنامه در ادامه افزود:«این سامانه های موشکی تا غرب عربستان برد دارند و می توانند همه مناطق سعودی هم‌مرز با عراق را هدف قراردهند.»

 

لازم به است النخیب در جنوب غرب الانبار قرار دارد و سابق جزء استان کربلا محسوب می شد. نیروهای بسیج مردمی در کنار سپاه بدر هم برای محافظت از کربلا از طریق النخیب با داعش در الانبار مبارزه می کنند.

 

منطقه النخیب در فاصله ۱۰۰ کیلومتری با مرز عربستان قرار دارد که مناطق شمالی عربستان از طریق گذرگاه سعودی”عرعر” به این منطقه وصل می شود. / جام نیوز

 

 

«موقعیت جغرافیایی النخیب»

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن