بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 17529
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 11 تیر 94 4:56 ب.ظ

مردم صرفه جویی کنند

سرانه آب استان بوشهر ۳۳ درصد کاهش یافت/رتبه ۳۰ استان بوشهر در بارندگی و رتبه دوم در خشکسالی

ثلاث- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: سرانه آب استان بوشهر از ۳۳۰ لیتر در سال ۹۲ به حدود ۲۲۰ لیتر در سال جاری رسید.

به گزارش ثلاث و به نقل از مهر، کیقباد یاکیده ظهر پنج‌شنبه در نشست مدیریت بحران آب استان بوشهر به وضعیت کم‌آبی در کشور و استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: آب تولیدی برای استان بوشهر در سال گذشته ۱۰۶ میلیون مترمکعب بود که ۳۸ درصد آب مصرفی بدون درآمد بود.

وی به روند کاهشی بارش‌ها در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: میزان بارندگی از ۲۶۸ میلیمتر در سال ۹۲-۹۳ به ۱۳۰ میلیمتر در سال ۹۳-۹۴ کاهش یافته است که این موضوع بیانگر کاهش ۵۴ درصدی نسبت به سال قبل است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به رتبه ۳۰ استان بوشهر در بارندگی و رتبه دوم این استان در خشکسالی اشاره کرد و افزود: سرانه آب مصرفی استان بوشهر از ۳۳۰ لیتر در سال ۹۲ به ۲۷۰ لیتر در سال ۹۳ رسیده است و در سال ۹۴ نیز بیش از ۲۲۰ لیتر نخواهد بود.

شیب تند کاهش آب در دسترس مردم استان

وی با بیان اینکه کاهش آب در دسترس مردم استان بوشهر از سال ۹۲ تاکنون یک شیب تند داشته است، ادامه داد: میزان آب‌دهی به استان از خط کوثر و خط کازرون کاهش یافته است.

یاکیده با بیان اینکه ۱۰ هزار انشعاب غیرمجاز در شهرها و روستاهای استان بوشهر داریم، افزود: انشعابات فضای سبز، مشترکین پرمصرف، کاهش اب دریافتی استان، فرسودگی شبکه و وابستگی به خطوط انتقال طولانی آب از جمله مشکلات آب در استان بوشهر است.

وی با اشاره به اینکه بحران آب و کم‌آبی را در شهرستان دشتستان، بخشی از بوشهر، جم، عسلویه و نوار ساحلی تنگستان شاهد هستیم، اضافه کرد: اقدامات اضطراری برای کاهش هدررفت آب و مدیریت بهینه مصرف، حفر و کف‌شکنی و تجهیز چاه‌ها، آبرسانی سیار ضروری است.

ممنوعیت واگذاری هرگونه انشعاب غیر شرب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به خرید ۲۰ هزار دستگاه کنتور خانگی برای مدیریت مصرف آب خبر داد و گفت: سه هزار دقیقه برنامه برای اطلاع‌رسانی در زمینه کمبود منابع آبی از طریق صدا و سیما صورت گرفته است، پنج‌هزار سی‌دی آموزشی در مدارس توزیع شده است و برگزاری برنامه‌های مختلفی دراین زمینه اجرا شده است.

وی چند پیشنهاد نیز در زمینه مدیریت مصرف آب ارائه کرد و اظهار داشت: اولویت‌بخشی در تامین اعتبار طرح‌های اضطراری در کمیته برنامه‌ریزی، همراهی با اعمال نوبت‌بندی در مراکز شهری و روستایی، کاهش ۵۰ درصدی مصارف غیرشرب، قطع همه انشعابات غیرمجاز خانگی و ممنوعیت واگذاری هرگونه انشعاب غیر شرب از خطوط انتقال آب خارج از محدوده قانونی شهرها و روستاها از جمله پیشنهادات در زمینه مدیریت منابع آبی است.

برچسب ها: , , ,

نظرات

  1. فرقان says:

    با سلام خدمت مهندس یاکیده لطفا جلو انشغابهای بدون کنتر و غیر قانونی فضای سبز شهرداری سیراف را بگیرید

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن