بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 18538
تعداد نظرات:۸ دیدگاه
تاریخ انتشار:پنجشنبه 8 مرداد 94 1:00 ب.ظ

نقدی منصفانه بر یک سایت معتبر بوشهری

چرا سایت خبری مرکز استان سعی در تغییر خبر مربوط به کنگان دارد؟/اصلاح خبر پس از ۱۲ ساعت

اختصاصی ثلاث- یکی از سایت های معتبر استان بوشهر در اقدامی عجیب ،رتبه اول کنکور استان که یک کنگانی است را به نام شهری دیگر عنوان کرد.

اختصاصی ثلاث– رسانه ها یکی از ابزارهای موثر در شکل دادن و تزریق باور در اذهان عمومی هستند.

استناد، اطمینان از صحت خبر، منبع موثق، درج خبر بدون قصد و غرض و… از جمله عواملی است که حتما یک پایگاه خبری قبل از درج اخبار خود، باید رعایت کند، در غیر این صورت آن سایت به دروغ پراکنی و درج اخبار غیر واقع با انگیزه و غرض متهم می شود.

متاسفانه حق کنگان بارها به واسطه اخبار اشتباه یا جهت دار سایت های استانی و حتی بعضا کشوری ضایع شده است.

موضوعی که طی چند روز گذشته متاسفانه بارها از جانب رسانه های استانی و مخصوصا مرکز استان به صورت شگفت آوری به ان پرداخته شده و واقعیت را تحریف کرده اند، تغییر عنوان نفر اول کنکور سراسری در استان بوشهر است.

یکی از سایت های بوشهری چهار روز قبل، نفر اول کنکور را از دیر اعلام کرد. این سایت همچنین رتبه ۷۶۸ که متعلق به فاطمه احمدی( دانش آموز دبیرستان اندیشه) از کنگان است را نیز بنام دیر نوشت.

این خبر به سرعت از جانب تمام سایت ها بدون دقت در صحت خبر و با بکارگیری از امتیاز مجانی کپی و پیست و به نحوی فراگیر منتشر شد.

بلافاصله پس از این خبر، آموزش و پرورش کنگان خبرهای درج شده در سایت های استان را تکذیب کرد و از طریق سایت خبری ثلاث اعلام کرد که خانم معصومه نوروزی از کنگان، رتبه ۲۴ کنکور را کسب کرده است. این مطلب در تمام رسانه های عمومی از جمله واتس آپ ها نیز منتشر شد و به گوش تمام خبرنگاران استانی رسانده شد تا خبر خود را اصلاح کنند؛ هرچند این کار انجام نشد.

این داستان تا روز گذشته که تجلیل رسمی از نفرات برتر کنکور در منطقه ویژه پارس بود مسکوت ماند. روز قبل با حضور مدیر منطقه ویژه پارس و همچنین روسای آموزش و پرورش کنگان و عسلویه از نفرات برتر کنکور( از این دوشهرستان) که در طرح نخبه پروری نیز شرکت کرده بودند تجلیل شد.

خانم معصومه نوروزی به عنوان نفر اول کنکور استان( با رتبه ۲۴ ) نیز به موضوع کنگانی بودنش و اینکه در کنگان و مدرسه اندیشه تحصیل نموده و در کنگان کنکور داده را عنوان کرد.

حال نمی دانیم که چه اصراری است که یکی از بزرگ ترین سایت های خبری مرکز استان، مجددا این موضوع را تغییر داده و خانم نوروزی را ساکن عسلویه عنوان می کند!

جالب تر این است که اسم کوچک این نخبه کنگانی را نیز به اشتباه فاطمه عنوان کرده اند.

در نگاه اول به نظر می رسد این موضوع یک اشتباه ناشی از ضعف رسانه در تحقیق راجع به صحت مطلب باشد ولی در نگاه دقیق تر همراه با تحقیق در مورد اخبار این چند روزه، اندکی دچار نگرانی می شویم.

به هر حال سایت مذکور پس از ۱۲ ساعت خبر را اصلاح کرده است. در این ۱۲ ساعت، خبر تاثیر منفی خود را گذاشته و توقع نمی رود مخاطبانی که از دیشب تا ظهر امروز ساعت ۱۲ خبر این سایت معتبر را خوانده اند، مجددا متوجه اصلاح خبر شده و آن را مطالعه نمایند.

اصلاح این چنین خبرهایی طبق روال معمول باید به صورت اصلاحیه در یک خبر جدا کار شود و قسمت اصلاح شده باید با رنگی متفاوت کار شود، به هر حال درج یک خبر اشتباه باعث ناراحتی مردم یک شهرستان شده است.

 

هدف از درج مطلب بالا فقط دفاع از حق شهرستان کنگان در بعد رسانه ای است.

 

نظرات

  1. .... says:

    چه عقده ای دارن بعضیا از شهرستان کنگان.واقعا متاسفم براشون

  2. دانشجو says:

    احسنت. زنده باد کنگان.

  3. ابراهیم ثابت says:

    متشکریم ازحساسیت منطقی ثلاث وخبرنگارانش

  4. علی says:

    عسلویه مدالش گرفت شما آب در هاون بکوبید

  5. حرف منصفانه says:

    متاسفانه کنگان در بعد رسانه ای اندکی مورد اجحاف قرار گرفته است.
    امیدوارم مسولین شهرستان بپذیرند که ثلاث یک ابزار برای حمایت از منافع شهرستان کنگان است.
    ما با هیچ کس دشمن نیستیم،،،وقتی نبروگاه اتمی بوشهر در بوشهر است، نمیشود ان را نیروگاه اتمی برازجان،،مانند پالایشگاه فجر جم که قبلا ولی عصر کنگان نام داشت

  6. حمید says:

    رسانه های استان بوشهر نسبت به شهرستان کنگان حسود هستند و چشم دیدن پیشرفت کنگانی ها رو ندارند. اما چشم های حسودها رو کور خواهیم کرد در این ایام نزدیک. فقط زنده باشند و ببینند مه چطور شهرستان کنگان شهر نمونه استان بوشهر خواهد شد با همت مسئولین و مردم این شهر.

  7. حرف منصفانه says:

    در این چند روز اخبارکذب برخی سایت ها باعث شده مردم شهرستان کنگان حسابی از انها ناراحت شده و همچنین خواستار ورود مسولین شهرستانی از جمله آموزش و پرورش و فرمانداری در این موضوع شدند.

    عاقبت اهمیت ندادن به رسانه های شهرستانی همینه

  8. کنگان says:

    لطفا اسامی سایت ها رااعلام کنید تا دوستداران کنگان زیر خبر های سانسور شده نظر بدن

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن