بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 19048
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 19 مرداد 94 4:19 ب.ظ

فرماندار عسلویه مطرح کرد:

ظرفیت‌های پنهان عسلویه پشت دیوار بلند صنعت/ اشتغال اولویت اول ما است

فرماندار شهرستان عسلویه گفت: معطوف کردن تمامی نگاه‌ها به سمت صنعت در عسلویه توسط رسانه ها باعث شده که دیگر زوایای مهم عسلویه پنهان بماند.

عبدالله نادری ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران، رسیدگی به مسائل مختلف را زیر چتر برنامه ریزی دقیق امکان پذیر دانست و اظهار داشت: مدیر موفق باید وقت خود را وقف جامعه کرده و شب و روز برای وی معنی نداشته باشد.

وی افزود: شهرستان تازه تاسیس عسلویه که به عنوان قطب اقتصاد انرژی مطرح است، امروز جایگاه متفاوتی نسبت به دیگر مناطق دارد و مدیران این شهرستان باید تلاش گسترده ای در تمامی حوزه ها انجام دهند.

نادری گفت: ادارات را موظف به ارائه برنامه کاری در بازه زمانی یک ساله کرده‌ایم و انتظار داریم در همه حوزه ها در عین ظرافت و دقت، با سرعت بالایی مطابق با اهداف مان پیشرفت داشته باشیم.

فرماندار عسلویه گفت: ظرف یک ماه شناسنامه‌ای کامل از وضعیت موجود، وضعیت مطلوب و مورد رضایت مردم تهیه کرده ایم که در مورد ادارات دولتی نیز این امر اتفاق افتاده است.

روز خبرنگار عسلویه (۵)

اولویت عسلویه اشتغال است

وی افزود: اولویت ما در خصوص مطالبات مردم بحث اشتغال است و با جدیت تمام این خواسته به حق مردم را در دستور کار قرار داده ایم.

نادری گفت: با کمک مدیرعامل منطقه ویژه و مدیر اشتغال این سازمان تلاش‌های زیادی برای اشتغال نیروهای بومی صورت گرفته و باز هم این تلاش‌ها ادامه خواهد یافت.

فرماندار عسلویه افزود: آزمون پتروشیمی بوشهر یکی از مواردی بود که با جلسات متعدد با مدیرعامل پتروشیمی بوشهر، مدیرعامل منطقه ویژه و اداره اشتغال منطقه ویژه و تلاش های متعدد ظرفیت جذب نیرو در آن به ۷۱ درصد افزایش یافت و در آن سهمیه خاص به عسلویه تعلق گرفت.

وی با بیان اینکه اخیراً جلسات متعددی با پتروشیمی های منطقه در زمینه اشتغال نیروهای بومی گرفته شده است، افزود: پتروشیمی های جدیدی را شناسایی کرده و برای آنها شناسنامه اطلاعاتی تشکیل داده و برنامه مدونی در این خصوص داریم.

وی جذب و ورود حتی یک نیروی بومی در پتروشیمی و پالایشگاه های منطقه را هم مهم و ارزشمند دانست و اظهار داشت: به ثمر رسیدن توافقات هسته ای آینده و افق روشنی را پیش روی اشتغال جوانان قرار داده است و امیدواریم این امر در آینده نزدیک محقق شود.

روز خبرنگار عسلویه (۷)

ظرفیت‌های پنهان عسلویه پشت دیوار بلند صنعت و رسانه ها

وی افزود: معطوف کردن تمامی نگاه‌ها به سمت صنعت در عسلویه توسط رسانه ها باعث شده که دیگر زوایای مهم عسلویه پنهان بماند.

عبدالله نادری با بیان اینکه عسلویه می تواند در بحث گردشگری دریایی، توریسم صنعتی، کشاورزی، فرهنگ، ورزش و … بسیار توانمند ظاهر شود اظهار داشت: مشاغل خانگی، گردشگری، کشاورزی و دیگر مشاغل مرتبط و غیر مرتبط با صنعت از مواردی است که در صورت توسعه آن بسیار پردرآمد هستند و رسانه ها به این موارد نیز پرداخته و فرهنگ سازی کنند.

وی افزود: عسلویه در بحث کشاورزی جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است و این نشان از ظرفیت‌های بالقوه عسلویه در حوزه‌های مختلف است.

وی وضعیت آموزش در عسلویه را نامناسب خواند و گفت: در خصوص آموزش باید نگاه ها از حالت سخت افزاری خارج شده و تغییر کند.باید حساسیت ویژه ای برای آموزش فرزندان بین خانواده ایجاد شده تا آنها نیز وارد میدان شوند.

فرماندار عسلویه در ادامه خاطرنشان کرد: عسلویه فضای مناسبی را برای استفاده از بهترین ظرفیت های کشور در بحث آموزش داراست که میتوان از آن بهره برد.

وی با بیان اینکه استقلال و استقرار ادارات شهرستان عسلویه باید با چارت کامل نیروی انسانی انجام شود، افزود: اولین سرپرست شبکه بهداشت و درمان عسلویه منصور و این نهاد مستقل شده است و رئیس اداره جهاد کشاورزی نیز تودیع و معارفه شد و انتظار داریم دیگر نهادها و دستگاه ها به زودی در شهرستان استقرار یابند.

روز خبرنگار عسلویه (۲)

شهر نخل تقی به زودی از آب خط لوله کوثر بهره مند خواهد شد

وی گفت: در بحث اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بر استقرار نمایندگی این اداره بود که موافق این امر نبودیم و نگاه ما بر استقرار کامل این اداره با چارت مصوب است.

وی اشاره‌ای به وضعیت آب شهرستان عسلویه کرد و گفت: طراحی شبکه آب خط کوثر برای این شهرستان تا سال ۸۵ در نظر گرفته شده بود و وضعیت کنونی پاسخگوی حجم بالای نیاز مردم نیست.

فرماندار عسلویه گفت: شهر نخل تقی به‌زودی از آب خط لوله کوثر بهره مند خواهد شد و در بحث بلند مدت نیز قرار بر نصب آبشیرین‌کنی با ظرفیت تولید ۵ هزار مترمکعب در روز است که پس از تعیین سرمایه‌گذار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه استاندار بومی استان بر همه مسائل و مشکلات شهرستان های جنوبی واقفند و در صدد رفع این مشکلات هستند، گفت: پس از مدت ها نگاه ویژه ای به بحث عوارض آلایندگی انجام شد ولی توزیع عوارض آلایندگی استانی است و برای مناطقی نظیر عسلویه و کنگان که متاثر از آلایندگی ها هستند ضریبی در نظر گرفته شده است.

نادری گفت: برنامه های متنوعی را برای هفته دولت تدارک دیده ایم ولی به علت نهایی نشدن در زمان دیگری آنها را رسانه ای خواهیم کرد.

وی افزود: متاسفانه بحث مجرد سرای معلمان شهر نخل تقی مسکوت مانده بود که با رایزنی های انجام شده مشکل زمین آن حل شد و امیدواریم عملیات اجرایی آن به زودی آغاز شود.

نظرات

  1. قاسمی says:

    آقای نادری از افراد بسیار توانمند استانه و انشااله که بتونه توی ارش موفق باشه

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن