بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 19646
تعداد نظرات:۵ دیدگاه
تاریخ انتشار:دوشنبه 2 شهریور 94 12:24 ب.ظ

بیشترین و کمترین اعتبارات عمرانی استان، مشخص شد/کنگان بیشترین کاهش اعتبارات در میان شهرستان های استان داشته است+ نمودار

ثلاث- ا این حساب برای اجرای پروژه هایی بزرگ و جدید در شهرستان ها، باید چشم انتظار تخصیص و نقدینگی اعتبارات از محل های دیگر نظیر عوارض آلایندگی، ارزش افزوده، دو درصد نفت و مصوبات سفر ریاست جمهوری ماند.

نحوه توزیع اعتبارات تملک دارایی استانی (تکمیل و احداث پروژه های عمرانی) به تفکیک شهرستان های بوشهر منتشر شد.

به گزارش و به نقل از خلیج فارس، قریب ۱۰ درصد بودجه عمرانی کشور با تصمیم استان ها توزیع می شود، ضمن اینکه اولویت گذاری پروژه ها نیز در قالب شوراهای برنامه ریزی به ریاست استاندار و فرمانداران انجام می گیرد.

اعتبارات امسال استان ۴۳۰ میلیارد تومان

امسال مجموع اعتبار تملک دارایی سرمایه ای استان بوشهر ۴۳۰ میلیارد تومان اعلام شده که نسبت به سال قبل ۲۲ میلیارد تومان رشد داشته است. (۴۰۸ میلیاردتومان)

اعتبارات تملک دارایی و نحوه توزیع آن همواره محل چانه زنی مقامات محلی و نمایندگان مجلس جهت حوزه انتخابیه شان بوده است، چرا که زمینه نقدینگی آنها نسبت به اعتبارات دیگر نظیر مصوبات سفر رئیس جمهور یا عوارض آلایندگی سهل الوصول تر می باشد.

اما امسال با وجود افزایش اعتبارات تملک دارایی استان، ولی سهم شهرستان ها به طور میانگین ۳۰ درصد کاهش یافته است.

موضوعی که دست نمایندگان ارشد دولت در شهرستان ها را برای شروع پروژه های جدید بسته، از این رو اعتبارات به سمت تکمیل پروژه های ناتمام یا بدهی پیمانکاران خواهد رفت.

این در شرایطی است که سال گذشته نیز براساس ضوابط ابلاغی بودجه، اعتبارات تملک دارایی باید با اولویت پروژه های ناتمام که بالای ۶۰ درصد پیشرفت داشته یا بدهی پیمانکاران هزینه می شد، اقدامی که به دلیل حجم بالای پروژه های نیمه تمام و مطالبات باقی مانده از دولت قبل، منطقی بود.

با این حال، امسال هم با کاهش اعتباری که برای شهرستان ها رقم خورده و تاکیداتی که از سوی سازمان برنامه ریزی استان به شوراهای برنامه ریزی شهرستان ها انجام شده، اولویت با پروژه های نیمه تمام و مطالبات پیمانکاران می باشد، از این رو عملا پروژه جدیدی با اعتبارات تملک دارایی بسیار ضعیف است.

سهم استاندار و فرمانداران از اعتبارات

گزارش «خلیج فارس» می افزاید: از مجموع ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی استان در سالجاری، سهم شهرستان ها ۲۸۶ میلیاردتومان می باشد که نحوه توزیع آن با فرمانداران است، ۱۴۴ میلیارد تومان باقی مانده از این محل نیز در اختیار استاندار می باشد.

ظاهرا استاندار اعلام کرده که اعتبار در اختیار خود را برای طرح هایی نظیر احداث زمین چمن مصنوعی در روستاها، اعزام اکیپ های دندانپزشکی به مدارس و روستاها و طرح قلب سالم (چکاب پزشکی در شهرها) منظور خواهد کرد.

با این حساب برای اجرای پروژه هایی بزرگ و جدید در شهرستان ها، باید چشم انتظار تخصیص و نقدینگی اعتبارات از محل های دیگر نظیر عوارض آلایندگی، ارزش افزوده، دو درصد نفت و مصوبات سفر ریاست جمهوری ماند.

چند نکته درباره سهم شهرستان ها از اعتبارات تملک داریی ۹۴

  • بیشترین سهم در اختیار شهرستان ها مربوط به دشتستان با ۶۵ میلیاردتومان و کمترین نیز مربوط به جم، دیلم و عسلویه با ۱۶ میلیاردتومان است.
  • بیشترین کاهش اعتبارات امسال نسبت به سال قبل برای کنگان رخ داده، طوری که از ۴۴ میلیاردتومان سال گذشته به ۲۴ میلیاردتومان در سالجاری رسیده است.
  • کمترین فاصله اعتباری بین سال گذشته و امسال هم مربوط به شهرستان دیر با ۲ میلیاردتومان بوده است. (از ۲۰ به ۱۸ میلیاردتومان)

 

سهم شهرستان های استان از اعتبارات تملک دارایی در سالجاری و سال گذشته

نظرات

  1. بیخطر says:

    چرا فرمانداری کنگان باجمعیت۱۰۰ هزارنفری اعتباراتش خیلی نسبت بهخورموج۳۰هزارنفری کمتراست

  2. حمید says:

    با سلام
    یه سوال از مسئولین شهرستان دارم که چرا شهرستان کنگان با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر و با فاصله ۲۰۰ کیلومتری از مرکز استان اقدام به ایجاد فرمانداری ویژه نکرده است ؟؟
    فرماندار و امام جمعه و نماینده جنوب استان در این چند سال حضور خود در این شهرستان چه کارهای مثبتی برای مردم منطقه جنوب کرده اند ؟
    تا کی باید شاهد حق خوری و حق کشی از مسئولین ارشد استان باشیم.. مگر فرق مردم جنوب استان با بقیه مردم استان چی هست ؟
    شاید ما یهودی هستیم و تنها خودشون مسلمان هستند اگر اینطور نیست پس چی هست …؟؟؟؟؟

  3. k says:

    مائیم دیگه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. مرتضی احمدی says:

    از مدیران غیر بومی جز این انتظار نمی رفت. باید فکری کرد…

  5. شهروند says:

    از انسانهایی به خونگرمی ما مردم کنگان چیزی بر نمیاد.
    مسولین هم که تکلیفشون روشنه.کنگان شهری برای تمام مسولین.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن