بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 22463
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 5 آبان 94 2:30 ب.ظ

خاکنژاد:

روحانیون و خطیبان در کنار بیان احکام دین، مسائل و معضلات اجتماعی را بیان کنند

ثلاث- معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری کنگان گفت: انتظار می رود روحانیان و خطیبان در این دو ماه و طول سال در کنار بیان احکام دین مسائل و معضلات اجتماعی را بیان کنند

به گزارش ثلاث، حسین عزمی روز سه شنبه درنشست با مبلغان کنگان در دومین جلسه شورای پیشگیری از جرم این شهرستان افزود: تبیین آموزه های دینی، بیان مخاطرات فردی و اجتماعی جرم و پیش زمینه های وقوع آن از سوی روحانیان می تواند به آگاهی بخشی جامعه کمک کند.
وی اضافه کرد: تقویت باورهای دینی مردم نقش بسزایی در بالا بردن امنیت فردی و اجتماعی و آرامش روحی و روانی دارد.
امام جمعه کنگان در این نشست گفت: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در پیشگیری از جرم راهگشاست زیرابسیاری از جرائم اجتماعی ناشی از کم توجهی به این فریضه واجب است.
حجت الاسلام محمود محمودی افزود: امام حسین (ع) را شهید بزرگ راه امر به معروف و نهی از منکر دانست و ادامه داد: در صورتی که در سخنرانی ها و مجالس این اصل مهم و واجب الهی بخوبی تبیین و همه خود را نسبت به اقامه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مسئول بدانند، ریشه بسیاری از مفاسد فردی و اجتماعی خشکیده خواهد شد.
امام جمعه کنگان به نقش روحانیت در گذر تاریخ در آگاهی بخشی به جامعه و هدایت مردم به سمت دین باوری اشاره کرد و افزود: محرم و صفر فرصتی مغتنم برای تقویت باورهای دینی مردم است و این مهم می تواند کمک شایانی در پیشگیری از وقوع جرم داشته باشد.
معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری کنگان نیز گفت: انتظار می رود روحانیان و خطیبان در این دو ماه و طول سال در کنار بیان احکام دین مسائل و معضلات اجتماعی را بیان کنند.
احمد خاکنژاد افزود: تبیین مسائل و ابتلاهای اجتماعی می تواند اهرمی بازدارنده در مسیر وقوع جرم باشد.
شهرستان کنگان با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است// ابوذر حسین پور

اخبار مرتبط

نظرات

  1. علی says:

    ثلاث عنوانت رو درست کن چون شورای پیشگیری متعلق به دادگسترییه نه فرمانداری

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن