بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 21651
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 21 مهر 94 10:19 ق.ظ

در نشست انجمن میراث فرهنگی شهرستان مطرح شد:

آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی شهرستان کنگان، زمینه ساز فرصت های شغلی

ثلاث- انجمن میراث فرهنگی شهرستان کنگان تشکیل جلسه داد .

به گزارش ثلاث و به نقل از پرتال فرمانداری شهرستان کنگان، به منظور حفاظت از میراث با ارزش تاریخی و فرهنگی شهرستان کنگان و شناساندن آثار تاریخی جلسه ای به ریاست عباس جمشیدی فرماندار و برخی از مسئولین دستگاههای اجرایی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان کنگان تشکیل شد.

فرماندار شهرستان کنگان در این نشست اظهار داشت: شهرستان کنگان دارای قابلیت های گردشگری فراوانی می باشد و باید از تمامی ظرفیت ها برای معرفی میراث فرهنگی و آثار تاریخی موجود شهرستان خصوصا شهر باستانی سیراف استفاده نماییم.

کنگان در مسیر ترانزیتی استان فارس و هرمزگان
عباس جمشیدی با اشاره به لزوم فراهم نمودن زیر ساخت های مورد نیاز برای رشد و توسعه صنعت گردشگری در شهرستان افزود: ظرفیت بسیار خوب شهرستان در زمینه گردشگری طبیعی، تاریخی و صنعتی و قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی استانهای هرمزگان و فارس می تواند زمینه جذب گردشگر را فراهم نمایید.

نماینده عالی دولت در شهرستان تصریح نمود: انجمن میراث فرهنگی شهرستان کمک بسیار موثری به میراث فرهنگی خواهد نمود و توسعه گردشگری را در شهرستان کنگان بدنبال خواهد داشت.
در ادامه احمد خاکنژاد معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار گفت: ما در شهرستان بدنبال راه اندازی جلسات و کارهای نمایشی نیستیم. برنامه های انجمن میراث فرهنگی شهرستان می تواند نقش موثری در معرفی و شناساندن فرهنگ و تاریخ شهرستان داشته باشند.

آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی زمینه ساز فرصت های شغلی
وی بیان نمود: آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی شهرستان زمینه ساز ایجاد فرصت های شغلی جدید در حوزه گردشگری شهرستان می شود.

بسارده، نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان توضیحاتی در خصوص نحوه تشکیل انجمن میراث فرهنگی شهرستان ها، اعضا، وظایف و فعالیتهای این انجمن ها را ارائه نمود.

سپس اعضا در راستای حفاظت از میراث با ارزش تاریخی و فرهنگی شهرستان نظرات و پیشنهادات خود را ارائه و تصمیماتی اتخاذ نمودند.

 

 

۴۵ ۵۶۵ ۶۵۶۵

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن