بروز شده در : شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 12:58 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 22803
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 15 آبان 94 0:17 ق.ظ

طـارمی، المـاس سرخ!‌

پرسپولیس لیگ سیزدهم را در‌حالی به پایان برد که در طول فصل خلا یک مهاجم شش‌دانگ در ترکیب این تیم به وضوح دیده می‌شد. با اتمام فصل و باز شدن پنجره نقل و ‌انتقالات، خیلی‌ها انتظار داشتند علی دایی با جذب یک مهاجم سرشناس و گلزن این نقطه ضعف بزرگ را بر‌طرف کند. در همان […]

پرسپولیس لیگ سیزدهم را در‌حالی به پایان برد که در طول فصل خلا یک مهاجم شش‌دانگ در ترکیب این تیم به وضوح دیده می‌شد. با اتمام فصل و باز شدن پنجره نقل و ‌انتقالات، خیلی‌ها انتظار داشتند علی دایی با جذب یک مهاجم سرشناس و گلزن این نقطه ضعف بزرگ را بر‌طرف کند. در همان ابتدا نام‌هایی همچون رضا قوچان‌نژاد،کریم انصاری‌فرد و حتی اسماعیل شریفات مطرح شدند اما در‌نهایت هیچ‌کدام از این بازیکنان قرمز‌پوش نشدند و در میان ناباوری علی دایی یک مهاجم ۱۵۰‌میلیون تومانی را به عنوان گزینه اولش در خط حمله پرسپولیس معرفی کرد.

 مهدی طارمی در شرایطی پرسپولیسی شد که هیچ‌کس این بازیکن جوان را نمی‌شناخت. با این‌حال علی دایی شاید با یک‌دهم قیمت انصاری‌فرد ترتیب جذب طارمی را داد.

در آن زمان هیچ‌کس نمی‌توانست تصور کند که یک مهاجم ناشناس ‌۲۱‌ساله بتواند به مهاجم اول سرخ‌پوشان تبدیل شود. قرارداد مهدی طارمی با پرسپولیس برای هر فصل رقم عجیب ۱۵۰‌میلیون تومان بود و این بازیکن جوان با درخشش در تمرینات توانست به ترکیب اصلی پرسپولیس راه یابد. درخشش خیره‌کننده طارمی در پرسپولیس باعث شد تا مسئولان این تیم در لیگ چهاردهم قرارداد این بازیکن را به‌۳۰۰ میلیون تومان افزایش دهند.

سیر صعودی طارمی در لیگ ایران از چشم کارشناسان سایت ترانسفرمارکت هم پنهان نمانده‌ و حالا این سایت معتبر از ستاره سرخ‌پوشان به عنوان مرد اول بازار نقل و انتقالات در فوتبال ایران نام برده.

به نوشته ورزش ۳، سایت ترانسفرمارکت در گزارشی به این نکته اشاره کرده که طارمی در طول یک سال اخیر بیشترین سیر صعودی در ارزش نقل و انتقالات فوتبال ایران را داشته و توانسته‌ نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. سایت ترانسفر‌قیمت طارمی را در بین سال‌های‌۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ حدود‌۵۰ هزار یورو(حدود‌۱۷۰ میلیون تومان) تخمین زده و این رقم در سال‌ ۲۰۱۴ با توجه به حضور طارمی در پرسپولیس به‌۱۰۰‌هزار دلار(حدود‌۳۷۰ میلیون تومان) افزایش یافته.

حالا و با توجه به درخشش خیره‌کننده طارمی در یک سال گذشته سایت تراسفرمارکت برای مهاجم خوش‌آتیه سرخ‌پوشان قیمتی معادل‌۸۰۰ هزار یورو(حدود ۳ میلیارد تومان) را در نظر گرفته است.

با این حساب قیمت طارمی در طول یک سال گذشته ۱۶ برابر شده تا این بازیکن جوان بیشترین سیر صعودی در فوتبال ایران را به خود اختصاص دهد. در حال حاضر طارمی پیشنهادات زیادی از چند لیگ اروپایی و البته لیگ‌های حاشیه خلیج‌فارس دارد.

تابستان گذشته باشگاه لخویای قطر مبلغ‌۷۰۰ هزار دلار به عنوان پیشنهاد مالی به طارمی ارائه کرد و از طرف دیگر هم مسئولان باشگاه القادسیه کویت که مدت‌هاست به دنبال جذب این بازیکن هستند، رقم یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار را به طارمی پیشنهاد کردند و مسلما تداوم درخشش طارمی و حضور او در اروپا می‌تواند سیر صعودی این مهاجم در بازار نقل و انتقالات را به دنبال داشته باشد.// مبع: خلیج فارس

برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن