بروز شده در : جمعه 21 اردیبهشت 1403 ساعت 11:21 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 29110
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 7 تیر 95 11:22 ب.ظ

رئیس کل دادگستری استان بوشهر:

امسال ۲۷ درصد از کمبود نیروی قضایی استان بوشهر جبران می‌شود

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: ۳۷ نفر نیروی قضایی سال گذشته جذب دستگاه قضا استان بوشهر شد و این در حالی است که امسال ۲۷ درصد از کمبود نیروی قضایی استان جبران می‌شود.

حکم قاضی حکم دادگاه صدور حکم چکش

به گزارش ثلاث به نقل از خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی جمادی پیش از ظهر امروز در نشست آئین بزرگداشت ۷ تیرماه، سالروز شهادت دکتر بهشتی و یاران با وفایش با بیان اینکه مراسم شهدای هفت تیر در منطقه بحیری برگزار می‌شود اظهار داشت: این مراسم بر سرمزار شهید میربهزاد شهریاری نماینده دوره نخست مردم مناطق جنوبی استان بوشهردر مجلس شورای در شهرستان دشتی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا در استان بوشهر عملکرد موفقی داشته است تصریح کرد: تلاش دستگاه قضا در استان بوشهر در تعامل با دیگر دستگاه‌ها در برقراری امنیت و اجرای عدالت است.

رئیس دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه سال گذشته به ۱۹۰ هزار پرونده در حوزه‌های مختلف قضایی رسیدگی شد خاطرنشان کرد: در این راستا به بیش از ۱۰ هزار پرونده در دادگاه‌های تجدید نظر، ۳۴۸ پرونده در دادگاه کیفری، ۳۷ هزار پرونده در دادگاه حقوقی و در دادگاه جزایی  به بیش از ۲۰ هزار پرونده رسیدگی شد.

جمادی با بیان اینکه حدود ۱۴ هزار پرونده احکام حقوقی آنها صادر شد گفت: صدور احکام پرونده‌های کیفری در دستگاه قضای استان بوشهر در سال گذشته به ۱۶ هزار و ۶۷۵ فقره رسید.

وی از ۴۴ هزار و ۴۴۳ پرونده به دادسراهای استان بوشهر ۴۳ هزار و ۸۸۰ پرونده آن مختومه شد گفت: سال گذشته ۴۶ هزار و ۶۸۵ فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف استان بوشهر مختومه شده که ۲۹ درصد پرونده‌ها با مصالحه به پایان رسید.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به کیفی ساری آرا تصریح کرد: تشکیلات قضایی استان بوشهر علاوه بر کیفی سازی آرا در حوزه قضا طرح‌های پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار خود قرار دارد.

جمادی با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات موثری برای حل مشکل نیروهای قضایی استان بوشهر شد افزود: سال قبل با جذب ۳۷ نفر،  ۳۰ درصد به کادر قضایی استان بوشهر افزوده شد که نقش مهمی در تسریع رسیدگی به پرونده‌های مختلف داشت.

وی از افزایش ۲۷ درصدی چارت تشکیلاتی قضایی استان بوشهر خبرداد و گفت: امسال علاوه بر افزایش کادر قضایی، ۶۰ نفر به تشکیلات اداری دستگاه قضای استان بوشهر افزوده می‌شود.

رئیس دادگستری استان بوشهر تاکید کرد: با جذب نیروهای داوطلب خدمت در دستگاه قضایی استان بوشهر هم کاهش اطاله دادرسی می‌شود و هم اینکه در کیفی سازی صدور احکام تاثیر دارد.

جمادی از افزایش شعبه‌های تجدید نظر استان بوشهر خبرداد و گفت: شعبه‌های تجدید نظر استان بوشهر از ۷ به ۱۱ شعبه افزایش یافت.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن