بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 29286
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 9 تیر 95 4:09 ب.ظ

در نشست شورای قضایی استان مطرح شد؛

درخواست استاندار بوشهر از دستگاه قضا

استاندار بوشهر گفت: رویکرد قضات در رفع مشکلات بخش‌های مختلف توسعه و عمرانی و توقف پروژه ها می‌تواند راهگشا باشد.

به گزارش” ثلاث” به نقل از  بوشهرنیوز مصطفی سالاری در نشست شورای قضایی استان بوشهر افزود: توقف پروژه با داشتن معارض به جامعه، دولت و مردم ضرر وارد می‌کند که نقش مهم دستگاه قضا در این عرصه بسیار راهگشا و اثر بخش است.

وی یادآورشد: همه دستگاه‌های اجرایی و قضایی با هدف خدمت به نظام اسلامی ایران و مردم تلاش می‌کنند که تاکنون دستگاه قضا در این استان نقش مهم خود را در راستای خدمت رسانی به جامعه و مردم نشان داده است.

استاندار بوشهر اظهارداشت: ساخت و سازهای غیرمجاز که فرایند آن مربوط به سال های قبل است خدمات زیربنایی مورد نیاز ساکنان این مناطق را در این استان دچار مشکل قانونی کرده است.

سالاری ادامه داد: باتوجه به تبعات اجتماعی ساخت و سازهای غیر مجاز باید برای جلوگیری از بروز مشکلات چاره اندیشی شود.

وی یادآورشد: بدون امنیت پایدار توسعه و پیشرفت مهیا نمی‌شود که در این راستا فعالیت‌های دستگاه قضا زمینه مسیر توسعه را در استان بوشهر فراهم کرده است.

استاندار بوشهر با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) و گرامیداشت هفته قوه قضاییه و قدردانی از خدمات مسئولان دستگاه قضا در استان بوشهر افزود: مسئولان دستگاه و کادر قضایی نقش مهمی در برقراری امنیت در استان بوشهر دارند .

سالاری با اشاره به نقش مهم و موثر دستگاه قضایی در رسیدگی به دعاوی و تحقق حقوق مردم تصریح کرد: هر کسی که حقی از وی ضایع شده باشد آخرین مرجع دستگاه قضا است که کلام و حکم قضات دارای حرمت و قاطع است.

استاندار بوشهر گفت: دستگاه‌های اجرایی این استان اگر عملکرد خوبی در کمی و کیفی فعالیت‌های خود داشته باشند نشان از تعامل مهم و تاثیرگذار دستگاه قضا با این دستگاه‌ها است.

وی افزود: برطرف کردن مشکلات درون سازمانی توسط دستگاه‌های اجرایی در استان بوشهر باعث شده تا شمار ورودی پرونده ها به محاکم قضایی کاهش یابد.

استاندار بوشهر گفت: استقلال قوه قضاییه در تصمیم‌گیری‌ها سبب شده رای و تصمیم‌گیری دستگاه قضایی تحت تاثیر جریانات مختلف قرار نگیرد.

سالاری افزود: بدون امنیت پایدار توسعه و پیشرفت مهیا نمی‌شود که در این راستا فعالیت‌های دستگاه قضا زمینه مسیر توسعه استان بوشهر را فراهم کرده است.

به نوشته ایرنا، وی تصریح کرد: احکام و آرا قضات در فرهنگ سازی نقش مهمی دارد چراکه تصمیم‌گیری آنان تنها برای حاکمیت و ادای حق نیست بلکه تاثیر مهمی در فرهنگ سازی دارد.

استاندار بوشهر گفت: اجرای طرح‌های پیشگیری در جامعه نقش مهمی در کاهش جرائم و تشکیل پرونده‌های قضایی دارد که در این راستا خدمات دادگستری استان بوشهر به ویژه دادستان کنگان قابل تقدیر است.

سالاری افزود: طرح‌های کاداستر در اراضی ملی، کشاورزی، منابع طبیعی و مسکونی استان بوشهر در حال اجرا است که ضمن مرزبندی در اراضی کشاورزی و تعیین اراضی ملی و منابع طبیعی مشکلات این حوزه را برطرف می‌کند.

وی گفت: برای پرداخت اعتبار تملک دارایی به دستگاه قضایی استان بوشهر از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود .

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن