بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 34731
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:شنبه 24 مهر 95 5:45 ب.ظ

شناسایی استعدادهای برتر کشور در حوزه گیاهان دارویی

دبیر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی گفت: شناسایی استعداد و ظرفیت های برتر در حوزه گیاهان دارویی یکی از دستاوردهای بزرگ برگزاری نمایشگاه در این حوزه بود.

محمدحسن عصاره، دبیر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، در  گفت‌وگو با خبرگزاری ؛ با اشاره به دستاوردهای سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی اظهار داشت: این رویداد به‌عنوان یک مانور بزرگ فرهنگی، علمی، اقتصادیو  تجاری  در کشور قلمداد شده و شرکت های زیادی موفق به ارائه و معرفی محصولات دارویی خود به سرمایه‎گذاران بخش خصوصی شدند.
وی یاد آور شد: در این نمایشگاه دانشجویان، اساتادان و اقشار مختلف مردم با الگو گرفتن از مصرف انواع گیاهان دارویی فرهنگ استفاده بیشتر از داروهای گیاهی و طبیعیترویج شد.
عصاره عنوان کرد: رسالت‌های جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایجاد انگیزه در بین مردم کشور و استفاده از پتانسیل های نوظهور و استعدادهای برتر در این حوزه است.
وی با اشاره ظرفیت های موجود در کشور ، تصریح کرد: در صورتی که مواد اولیه بی نظیر با دانش همراه باشد، ارزش افزوده های فوق العاده ای را دارد.
وی گفت: برای مثال سیستان و بلوچستان از جمله مناطق مستعد در زمینه برخی گیاهان دارویی خاص است و باید متناسب با آن منطقه نسخه خاصی برای توسعه گیاهان دارویی تدوین شده و به قطب دیگری در این عرصه تبدیل شود.

نظرات

  1. محمد says:

    منطقه مند بیش از ۲هزار گیاه دارویی دارد اگر امکانات به کمک استان بوشهر می آمد اشتغال زایی خوبی میشد

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن