بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 38413
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 30 دی 95 9:33 ق.ظ

دهه فجر

برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در کنگان

اختصاصی ثلاث- دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرمنطقه پارس گفت: جامعه هدف ما در بحث پیشگیری عموم مردم ،خانواده ها و در نهایت اموزش و پرورش است

به گزارش ثلاث؛ احمد خاکنژاد معاون سیاسی اجتماعی فرماندارشهرستان کنگان در نشست با سمن های شهرستان کنگان وهمچنین ادارات دولتی درگیر و مرتبط با موضوع همچون نیروی انتطامی ،بهداشت ،بهزیستی ،کمیته امداد و آموزش و پرورش باموضوع تمعید مقدمات برگزاری نمایشگاه پیشگیری از اسیب ها با محوریت پیشگیری از اعتیاد؛ عنوان کرد: این نمایشگاه در تاریخ ۱۱ تا ۱۵بهمن ماه در شهرکنگان با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر منطقه پارس، سمن ها و دستگاه های اجرای شهرستان برگزارخواهد شد.

خاکنژاد ادامه داد: در این نمایشگاه، سمن ها هرکدام دارای غرفه ی خاص خود هستند و تلاش های خود را که در طول این مدت داشته اند و در آینده برنامه ریزی کرده اند در معرض دید قرار می دهند

وی با اشاره به برنامه های اجرای در این نمایشگاه افزود: کارگاه آموزشی ،تاتر خیابانی و برنامه های متنوع درنظر گرفته شده است که امیدواریم تاثیر گذاری عمیقی داشته باشد.

مجید مهری دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرمنطقه پارس بیان کرد: در راستای اجرای سند ابلاغی ستاد مبارز با مواد مخدر ریاست جمهوری ویژه محیط کار، تولید و بررسی اجرای برنامه راهبردی پیشگیری از مواد اعتیادآور ، با پیشنهاد ارائه شده در شورای هماهنگی به برپای ۴ نمایشگاه در شهرستانهای عسلویه ،جم ،کنگان و دیر بعنوان اعضای اصلی شورای منطقه پارس با توجه به شرایط مساعد جوی در ماههای پایانی سال در جنوب استان، گرفته شد .

وی افزود: اولین نمایشگاه در تاریخ ۷/۱۰/۹۵ در عسلویه با حضور مسئولین کشوری همچون دکتر هاشمی رئیس کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدرمجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی و سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، دکتر روشنپژو معاون سازمان بهزیستی کشور، دکتر مدنی معاونت محترم مدیر کل اجتماعی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی، فرمانداران چهار شهرستان، معاونین سیاسی و مهندس یوسفی رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، مدیران نفتی افتتاح گردید.

مهری با بیان اینکه رویکرد اصلی شورای هماهنگی استفاده از انجمن ها و گروه های مردم نهاد است؛ ادامه داد: خوشبختانه نمایشگاه عسلویه با حضور حدود ۹ انجمن، سمن مردم نهاد و ادارات دولتی  که در مجوع ۱۸غرفه بود و با استقبال گسترده و فوق تصور مردم شریف عسلویه دایر شد.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرمنطقه پارس اظهار داشت: در راستای هدف کلی که برگزاری ۴ نمایشگاه در ۴ شهرستان بود، شهرستان کنگان به عنوان دومین مکان برگزاری نمایشگاه برگزیده شد و در تاریخ پیشنهادی ۱۱ تا ۱۵ بهمن ماه با حضور مسئولین مربوطه افتتاح و شروع به کار خواهد کرد.

وی با اشاره به حضور پررنگ سمن ها در جلسه هماهنگی امروز در سالن فرمانداری کنگان؛ گفت: سمن ها دستاوردهای خود را در این جلسه ارائه دادند که توسط انجمن ها و مسئولین مورد ارزیابی قرار گرفت که این همفکری بسیار مفید و سازنده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: جلسه امروز یک نشست مقدماتی جهت برپای نمایشگاه بود که جلسه بعدی در راستای هماهنگی های نهایی در روز شنبه مورخ ۹/۱۱/۹۵ در سالن فرمانداری برگزار خواهد شد.

مجید مهری به معرفی برنامه های نمایشگاه پرداخت و افزود: : جامعه هدف ما در بحث پیشگیری عموم مردم ،خانواده ها و در نهایت اموزش و پرورش  است که در همین راستا به هنگام برگزاری نمایشگاه سعی بر این خواهد بود که روزانه یک تا دو کارگاه تخصصی ویژه جامعه هدف برگزار گردد .
وی با اشاره به همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در نظر گرفته شده است، توسط امور ورزش منطقه ، بیان نمود: این همایش با حضور قهرمانان ملی نظیر آرش میر اسماعیلی و علیرضا رضای که به تازگی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان سفیران ورزشی مبارزه از حوزه پارس در کشورانتخاب شده اند؛ با شعار نه به اعتیاد برگزار خواهد شد.

۲۰۱۷۰۱۱۸_۱۴۰۱۲۴ ۲۰۱۷۰۱۱۸_۱۳۵۹۱۰ ۲۰۱۷۰۱۱۸_۱۴۰۱۱۶ ۲۰۱۷۰۱۱۸_۱۳۵۹۲۶

//

 

 

 

 

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن