بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 62610
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 28 آبان 99 1:14 ب.ظ

۱۰ کتابخانه روستایی با همکاری سمن‌ها در بوشهر راه‌اندازی می‌شود

ثلاث-مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: طرح ایجاد کتابخانه‌های روستایی با همکاری سازمان‌های مردم نهاد (سمن) از آذر ماه سال جاری در این استان اجرا و در مرحله نخست آن ۱۰ کتابخانه روستایی راه‌اندازی می‌شود.

محمد مظفری روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: برای توسعه فرهنگ کتابخوانی و دسترسی بهتر مردم روستاهای استان بوشهر به کتاب و منابع مطالعاتی این طرح اجرا می‌شود که در مرحله نخست آن پنج کتابخانه روستایی در بخش ریگ و همین شمار نیز در بخش مرکزی گناوه راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: طرح راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی با مدیریت دفتر امور اجتماعی و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر اجرا و مدیریت آنها نیز به نیروهای مردمی و سمن‌ها سپرده می‌شود.

مظفری ادامه داد: در انجام این طرح که با نظارت بخشداران استان و حضور پررنگ دهیاران و شورای اسلامی روستاها اجرا می‌شود، اداره‌های کتابخانه‌های عمومی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری وکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر مشارکت می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر اظهار کرد: نبود فضاهای فرهنگی و هنری فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی در روستاها را کند و کمرنگ کرده‌است که راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی می‌تواند رونق این فعالیت‌ها را به دنبال داشته باشد.

به گفته سیدعلی هاشمی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در زمان حاضر فضای کتابخانه‌ای استان بوشهر ۲۴ هزار متر مربع است در حالی که بر اساس استانداردها باید به بیش از ۴۰ هزار متر برسد.

در زمان حاضر ۶۵ کتابخانه عمومی در استان بوشهر وجود دارد که ۴۵ واحد آن در شهرها و مابقی در روستاها است./ایرنا

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن