بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 65363
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 22 تیر 00 9:52 ق.ظ

برای کنترل آفت خرمادر گرمای بوشهر چه کار کنیم؟

ثلاث-مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان توصیه‌ها در خصوص جلوگیری از آفت‌ کنه گردآلود خرما افزود: مناطقی که محدودیت آب ندارند باید آبیاری منظم و به اندازه را انجام دهند تا از خسارت آفت جلوگیری شود.

برای کنترل آفت خرمادر گرمای بوشهر چه کار کنیم؟

احمد سبحانی در خصوص مخاطراتی که به دلیل افزایش هوا ممکن است به محصولات کشاورزی استان آسیب برساند اظهار داشت: معمولا افزایش دمایی که در تیر و مرداد وجود دارد یک امر طبیعی است چون گرم‌ترین ماه‌های سال هستند اما گاهی اوقات این افزایش دما ممکن است زمان ماندگاری طولانی داشته باشد که ما در این موارد از قبل به کشاورزان پیش آگاهی می‌دهیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در خصوص مشکلاتی که در این فصل به خرماها وارد می‌شود گفت: به دنبال افزایش دمای هوا و وزش باد گرم معمولا فعالیت کَنِه‌های گردآلود را داریم که این کَنِه‌ها موجودات خیلی ریزی هستند که از شیره میوه و برگ تغذیه می‌شوند که معمولا با گرم شدن هوا و وزش بادهای گرم و خشک فعالیتشان بسیار بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد فعالیت‌ کنه های گردآلود بسیار زیاد می‌شود و این موضوع باعث می‌شود که به میوه خرما در مرحله خلال  آسیب جدی بزنند. میوه ای که دچار آلودگی می شود  غبارآلود و رنگ پریده می‌شوند و معمولا کمبت و کیفیت محصول بسیار کاهش می‌ یابد.

سبحانی ابراز داشت: با توجه به اینکه آفت فعالیت بسیار زیادی دارد نیاز است از قبل اقدامات پیشگیری و کنترل  انجام شود.

وی با بیان توصیه‌ها در خصوص جلوگیری از آفت‌ کنه گردآلود خرما افزود: مناطقی که محدودیت آب ندارند باید آبیاری منظم و به اندازه را انجام دهند تا از خسارت آفت جلوگیری شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ابراز داشت: کنترل علف‌های هرز در باغات می‌تواند یکی از راه حل‌های جلوگیری از آفت باشد چرا که علف‌های هرز خود میزبان کنه ها هستند.

وی بیان کرد: باید در بدو شروع فعالیت آفت بتوانیم مبارزه شیمیایی را انجام دهیم و برای این کار نیاز است نقطه شروع آفت را بشناسیم و به موقع از آفت جلوگیری کنیم.

سبحانی خاطرنشان کرد: میانگین سن باغات در استان بالای ۳۰ سال است و ۷۰ درصد نخیلات ما ارتفاع بالای ۶ متر دارند و باید از دستگاه‌های مناسبی برای سم‌پاشی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در سم‌پاشی‌ها لازم است رعایت تنوع و تناوب در سموم مصرفی را داشته باشیم چرا که اگر تنوع وجود نداشته باشد مقاومت آفت را به دنبال دارد.

برچسب ها: , , , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن