بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 65042
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 3 خرداد 00 8:09 ب.ظ

هزار تن گوجه فرنگی بوشهر وارد بازارهای داخلی و خارجی شد

ثلاث-معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از صادر شدن بیش از دویست هزار تن گوجه فرنگی از این استان خبر داد.

۲۰۰ هزار تن گوجه فرنگی بوشهر وارد بازارهای داخلی و خارجی شد

به گزارش ثلاث، خسرو عمرانی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال زراعی جاری ۲۴۳ هزار و ۶۸۹ تن محصول گوجه فرنگی از استان به خارج از جمله کشورهای آسیای میانه، روسیه و حوزه خلیج فارس به دلیل مرز دریایی و ترانزیت ارزان صادر شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: ۵۸۲ هزار و ۴۰۰ تن محصول گوجه فرنگی از سطح ۱۱هزار و ۲۰۰ هکتار در این استان تولید شد که این میزان تولید نسبت به سال گذشته نزدیک به ۲هزار تن کاهش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: کشت محصول گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر از اول مرداد ماه در استان بوشهر شروع و تا اوایل آبان انجام و برداشت نیز از ۱۵ آبان آغاز و تا اردیبهشت ماه ادامه دارد.

عمرانی تصریح کرد: کشت نشایی و آبیاری به صورت تحت فشار از جمله مزیت‌های محصول گوجه فرنگی تولیدی استان بوشهر است که این شیوه کشت روی کیفیت محصول و بهره‏‌وری تاثیر بالایی دارد.

این مقام مسؤول گفت: محصول گوجه فرنگی خارج از فصل تولیدی در استان بوشهر به دلیل عمده تولید در فصل زمستان نقشی مهم در تنظیم بازار کشور دارد و در بحث صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس به دلیل مرز دریایی و ترانزیت ارزان ارزش بسیار بالایی دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار شغل مستقیم و ۱۰۰ هزار شغل غیرمستقیم در چرخه زنجیره محصول سبزی و صیفی در استان بوشهر محقق شده‌است.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن