بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 65319
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 16 تیر 00 8:36 ق.ظ

ماموریت ۷۰۰ هزار جهادگر در ۳۶۰ محله آسیب‌پذیر اجتماعی/ بوشهر پایتخت عبابافی می‌شود

ثلاث-رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه هزار و ۱۰۰ محله آسیب‌پذیر اجتماعی در حاشیه شهرها داریم گفت: از این تعداد ۳۶۰ محله برای محرومیت‌زدایی در دستور بسیج سازندگی است.

ماموریت 700 هزار جهادگر در 360 محله آسیب‌پذیر اجتماعی/ بوشهر پایتخت عبابافی می‌شود

به گزارش ثلاث، سردار محمد زهرایی در نشست خبری با بیان اینکه بسیج تبدیل کننده تهدیدها به فرصت‌ها است اظهار داشت: حاشیه نشینی، طلاق، اعتیاد، مهاجرت از روستا به شهر و وضعیت اقتصادی مردم نمونه‌ای از تهدیدهای امروز است و بسیج وظیفه دارد هرجا که تهدید است را به فرصت تبدیل کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی اربعین حسینی، کنگره‌های شهدا و راهیان نور را فرآوری‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: همین حضور میلیونی مردم در مراسم اربعین حسینی مکر دشمنان اسلام را سال‌ها عقب می‌اندازد.

وی گروه‌های جهادی را نمونه دیگر از فراوری انقلاب عنوان کرد و ابراز داشت: بسیج سازندگی ادامه دهنده همان جهاد سازندگی است که امروز از حرکت جهادی به جریان جهادی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار گروه جهادی با نام سردار حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده در کشور مشغول به فعالیت هستند گفت: علاوه بر این سه هزار گروه جهادی طلبه نیز وجود دارد که این طلاب به ویژه در ایام کرونا و در زمان آغاز شیوع آن کار تغسیل و تدفین متوفی‌های کرونایی را انجام می‌دادند.

سردار زهرایی تعداد گروه‌های جهادی فعال در سطح کشور را ۴۲ هزار گروه عنوان کرد و گفت: بیش از ۷۰۰ هزار نفر در این گروه‌ها به کار جهادی در حوزه‌های مختلف مشغول هستند که این گروه‌ها در ۲۲ قشر سازماندهی شده‌اند و علاوه بر این از ظرفیت دارالقرآن‌ها و هیئت‌های مذهبی هم استفاده شده است که هر کدام از این دارالقرآن‌ها و هیئت‌های مذهبی خود می‌تواند یک گروه جهادی باشد و کار محرومیت‌زدایی را انجام دهد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه باید گفتمان جهادی در کشور عمومی شود گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در این راه معنویت جهادگران نباید فراموش شود.

سردار زهرایی مأموریت بسیج سازندگی را اجرای پروژه‌های کوچک زودبازده، عام المنفعه، غیر انتفاعی همراه با مشارکت مردمی عنوان کرد و بیان داشت: سپاه با تأسیس قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) طرح جهادی مردم پایه را طراحی کرد که اعضای این قرارگاه متشکل از نهادهای انقلابی است و فعالیت‌ آنها در روستاها و حاشیه شهرها صورت می‌گیرد.

وی در بیان جزئیات این طرح گفت: تعداد ۴۰ هزار روستا در سطح کشور وجود دارد که در این طرح ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا مورد هدف قرار دارد که با همکاری معتمدین روستا و بسیجیان طرح‌های آب روستایی، آب کشاورزی، مسکن محرومین، کارگاه‌های زیر ساخت اشتغال، جاده بین مزارع، خانه بهداشت و مدارس یک تا سه کلاسه ساخته می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه هزار و ۱۰۰ محله آسیب‌پذیر اجتماعی در حاشیه شهرها داریم گفت: از این تعداد ۳۶۰ محله برای محرومیت‌زدایی در دستور بسیج سازندگی است.

سردار زهرایی با بیان اینکه تا پیش از سال ۹۹ به طور میانگین هشت هزار و ۲۰۰ پروژه توسط بسیج سازندگی در سطح کشور اجرا شده است گفت: این رقم در سال ۹۹ پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرد و تعداد پروژه‌های اجرا شده به ۱۵ هزار و ۱۰۰ عدد رسید که این تعداد پروژه با هزینه ۹۶۷ هزار میلیارد تومان اجرا شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: مجلس شورای اسلامی دو هزار میلیارد تومان را در بودجه ۹۹ را در سر فصل محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی مصوب کرده بود اما دولت هیچ بودجه‌ای را برای این منظور تخصیص نداد. در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز ردپای بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه آمده است که از جمله آن می‌توان به ۲۰ درصد متوازن‌سازی مناطق محروم اشاره کرد.

وی افزود: در بودجه امسال بر اساس تبصره ۱۷ سهم استان بوشهر در بخش محرومیت‌زدایی ۵۰۰ میلیارد تومان است.

سردار زهرایی یکی دیگر از ماموریت‌های بسیج سازندگی را توجه به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و ابراز داشت: یکی از برنامه‌ها در این حوزه معرفی ۳۲ قطب و پایتخت از محصولات مختلف در سطح کشور است که برای این منظور ۳۶۷ محصول را شناسایی کردیم که در استان بوشهر سه محصول گوجه فرنگی، خرما و عبا بافی شناسایی شده است که هر کدام از اینها می‌توانند قطب این محصول در کشور باشند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به به انجام پنج مرحله رزمایش مؤمنانه در سال گذشته گفت: در رزمایش‌ها تعداد ۱۴.۵ میلیون بسته معیشتی، پنج هزار و ۲۸۰ زندانی آزاد، ۴۹ هزار جهیزیه، ۱۰۰ هزار لوازم خانگی، یک میلیون تبلیت و کیف و کفش، ۹۰۰ میلیارد تومان کمک نقدی، مرمت ۱۴ هزار خانه و همچنین ۳۰ میلیون پرس غذای گرم به مردم نیازمند کمک شد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن