بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 65492
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 10 مرداد 00 8:00 ق.ظ

۱۳ مرداد آغاز فصل صید میگو در بوشهر

ثلاث-مدیرکل شیلات استان بوشهر از زمان آغاز فصل صید میگو در این استان خبر داد.

۱۳ مرداد آغاز فصل صید میگو در بوشهر

به گزارش ثلاث، علی بازدار شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مانند پارسال صید میگو از ۱۳ مرداد در محدوده آب‌های ساحلی استان آزاد است و همه شناور‌های دارای مجوز شامل لنج و قایق صیادی که حدود ۸۰۰ فروند برآورد می‌شود می‌توانند همزمان فعالیت خود را آغاز کنند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: پارسال ۲ هزار و ۲۲۶ تن میگو در استان بوشهر صید شد و پیش بینی می‌شود امسال دست‌کم هزار و ۵۰۰ تن میگو از دریا صید شود.

۹۲ درصد میگوهای امسال نسل اولی هستند

عقیل دشتیان نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گشت‌های دریایی این پژوهشکده امسال در دو دوره ۵ روزه ابتدا در محدوده شمال استان و سپس روبه‌روی شهر بوشهر تا منطقه مُطاف در ۲۲ ایستگاه با استفاده از یک فروند لنج فایبرگلاس انجام شد.

رئیس پژوهشکده میگوی کشور نسب زمان تور کشی‌ها را یک‌ساعته عنوان کرد و افزود: بررسی میانگین تلاش صیادی در این مناطق (CPUE) و میزان این شاخص در اعماق مختلف نشان از تراکم صید در محدوده آب‌های منطقه رستمی و کلات تا رود مُند داشت.

وی گفت: ۷۸ درصد از ذخیره میگوی امسال از گونه ببری سبز و بقیه از دیگر گونه‌ها است همچنین ۹۲ درصد این میگوها، میگوی نسل اول است که بیانگر میزان کم ذخیره میگوی پارسال در ترکیب صید امسال است.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن