بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 4015
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 11 شهریور 93 6:00 ب.ظ

کوگانا

وقتی شهر کنگان تابلوی تبلیغات می شود+ تصاویر

به گزارش ثلاث و به نقل از کوگانا؛ هر شهر پیکره ی  عمرانی و نسبتا پیچیده دارد، عناصری متعدد در چشم انداز آن با هم درگیر شده و تداخل دارند. ابعاد هندسی و مناظر به چشم آمده در نگاه اول، جذابیتها و چندش ها را برایتان  در یک  شهرردیف می کنند. معیارها و سبک مدیریت […]

به گزارش ثلاث و به نقل از کوگانا؛ هر شهر پیکره ی  عمرانی و نسبتا پیچیده دارد، عناصری متعدد در چشم انداز آن با هم درگیر شده و تداخل دارند.

ابعاد هندسی و مناظر به چشم آمده در نگاه اول، جذابیتها و چندش ها را برایتان  در یک  شهرردیف می کنند.

معیارها و سبک مدیریت شهری و جغرافیای اجتماعی نماد باب فرهنگی برآمده از طرح های روزمره شهری و طرحهای عمرانی است هرگاه یک یا همه پایه ها برای معیار لازم در این عرصه خود نمائی نکند، دید کلی و قضاوت فوری برای راننده و مسافر تازه وارد از منظره ی شهر در ذهن او حک  می شود.

ممکن است این ذهنیت گرچه برای یکبار و آخرین بار در عبور از سطح یک شهر بوده در هر کجا و هر زمان، نام این شهر تداعی کننده آن منظره فوری کوتاه و کلی شود و اگر عکس این قضیه، سلیقه  دیواره ی سایه روشن در جغرافیای شهر وآراستگی شهر  برجسته می شود.

بخصوص در موضوع تبلیغات بیلبوردها، پلاکارد، تابلو و بنرها  با معیار های منطبق بر زینت و آرایش کالبدی و ظاهری  شهر محسوب  می شوند.

همچنان در ذهن شهروندان و مسافرین یک بار مثبت و بازخوردی معنا دار بدنبال خواهد داشت که البته رویکرد مثبت نسبت به این روند خود نیازمند به چند نکته است:

 

انسجام با محیط اطراف خود که هندسه شهری زنجیروار در چشم تعقیب کننده به قطع و وصل در این ارتباط گیری با مهندسی شهر هر چند ساده و دیدنی به چشم می آید برخی از این بنرها و تابلوها مانند خط تیره و پارازیت در نگاه ممتد یک شهروند یا یک مسافر نقش ناخوشایندی بازی می کنند.

همبستگی بین مفهوم تکامل دانش عمران و فنون تابلو نویسی و دانش زیبا شناسی که احتیاج فطری و نظری بشر است در این جا همدیگر را تکمیل کرده یا نقض می کنند.

آیا ما مشوق نصب کارهای تبلیغاتی عموما در فاصله ها و فضای مناسب بوده ایم،  یا صرفا جاهای شلوغ تر!

چه معیارها و چهارچوب و سبکی برای توزیع هدفمند تبلیغاتی تعریف کرده ایم.

پراکندگی تابلوها و قطع کردن همدیگر با فشردگی هرچه تمام، سخت کردن عبور و مرور عابرین و خطر آفرینی این تابلوها و کاهش دادن به دید عرضی و طولی عابرین و رانندگان، چقدر در بهبود ارتباط تبلیغات و اجتماع موثر بوده است؟

 

نصب و جمع آوری  پلاکارد وبنر تابلو چگونه به ایفای نقش بروز کردن ارتباط رسانه ای تبلیغات و مردم می پردازد تابلوها چند دسته اند:۱- تابلوها اداری و راهنمایی و رانندگی ۲- تجاری ۳- حرفه ای ۴- مناسبت ها ۵- تبلیغات متفرقه ۶- پیام های عمومی؛ آیا هر کدام با محل نصب و ادای وظیفه سنخیت تام دارند؟  آیا نمی توان با در نظر گرفتن رنگ  وشکل  هندسی متناسب با هر حوزه فعالیتی  در تابلو و بیلبورد و پلاکارد و بنر به کمک این رسانه های ثابت؛ تحرکی جان افزا به نمای موقت و مرتب در حال تغییر خیابان و….داد؟؟؟

 

برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن