بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 41446
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 27 اردیبهشت 96 7:45 ب.ظ

مهمترین برنامه مهندس رضا بحرینی پور برای شورای اسلامی کنگان:

شفافیت با مردم؛ روان سازی ترافیک، ایجاد فضاهای تفریحی؛ احداث ۲ پارکینگ

چکیده خبر: ثلاث-  مهندس رضا بحرینی پور کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر کنگان مهمترین برنامه های خود را شفافیت با مردم در امور پروژه ها؛ روان سازی ترافیک، ایجاد فضاهای تفریحی و احداث دو پارکینگ عنوان کرد.

 

 

مهندس رضا بحرینی پور، کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کنگان است که در گفتگو با خبرنگار ثلاث، نظر و برنامه خود را در خصوص مقوله های شفافیت در کار، ترافیک، ایجاد پارکینگ و ایجاد فضاهای تفریحی به شرح زیر مطرح می نماید.

 

ثلاث: با سلام. نظر جنابعالی در خصوص مقوله شفافیت در کار اعضای شورای اسلامی ششم چیست؟

مهندس رضا بحرینی پور: با عرض سلام و خدا قوت خدمت دست اندرکاران پر تلاش مجموعه خبری، تحلیلی ثلاث. از اینکه وقت خود را در اختیار بنده گذاشتید سپاسگزارم.

به نظر بنده، اولین و مهمترین کار اعضای شورای اسلامی در قبال تمام کارهایی که صورت میدهند، شفاف سازی برای عموم مردم است. برای مثال: وقتی پروژه ای توسط شهرداری و شورای اسلامی تعریف می شود، باید مشخصات دقیق پروژه، هزینه ها، مدت زمان احداث  پروژه و بهره برداری آن به مردم ارائه شود و لذا این موضوع حقوق اولیه مردم نسبت به شوراست که از پروژه ها اطلاعات کافی را داشته باشند.

معتقدم که شفافیت در کارها و برنامه ها، نخستین گام صداقت با مردم است که اعضای شورای اسلامی( اشخاصی که انتخاب می شود) باید داشته باشند. در این راستا تاکید بنده این است که با اطلاع قبلی ( به صورت ثبت نام یا شیوه های مختلف دیگر)، مردم باید بتوانند در جلسات علنی شورای اسلامی شرکت کنند و در جریان امور قرار بگیرند و این نیز حق مسلم انها است.

به اعتقاد بنده، شورای گذشته کارهای زیادی انجام داده است ولی متاسفانه در ارائه گزارش دقیق فعالیت، عملکرد مطلوبی صورت نگرفته است و این شامل شورا در هر چهار دوره قبل می شود.

 

ثلاث: راهکار موثر جنابعالی برای مشکل ترافیک کنگان چیست؟

مهندس رضا بحرینی پور: متاسفانه شهر کنگان در این خصوص مظلوم واقع شده است. چنانچه بررسی کوچکی را از شهرهای استان در این زمینه داشته باشیم، متوجه می شویم که برای کم کردن بار ترافیکی شهر، کمربندی از جمله کارهایی است که حتی برای شهرهای کم جمعیت در نظر گرفته شده است. از دیر تا برازجان، اکثر شهرای کوچک و بزرگ دارای جاده کمربندی هستند. با توجه به اینکه کنگان میزبان صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی می باشد و از این لحاظ سوداوری زیادی را برای استان و کشور داشته است، اما در زمینه ایجاد کمربندی، سال هاست که وعده امروز و فردا داده شده و هنوز این مهم محق نشده است.

پیگیری برای تسریع در راه اندازی کمربندی کنگان از جمله برنامه های ماست. در ساعات اوج ترافیک، مخصوصا بعد از ظهرها تا ساعت حدود ۲۱ الی ۲۲، پشت چراغ قرمز، با ورود کامیون های سنگین به سطح شهر، مشکل ترافیکی( و آلودگی های زیست محیطی و صوتی) به چندین برابر افزایش می یابد. با راه اندازی کمربندی، اجازه تردد ماشین های سنگین به سطح شهر داده نمی شود و شهر ما می تواند تا حدودی نفس بکشد.

یکی دیگر از اقداماتی که می تواند در کاهش بار ترافیکی کنگان بسیار موثر باشد و در اولویت برنامه های ماست، راه اندازی هر چه سریعتر بلوار امام حسین(ع) است. این پروژه بزرگ و بسیار مهم، سال ها پیش کلنگ زنی شده است و هر بار اندکی کار در آن صورت می گیرد و دوباره رها می شود. تاکید می کنم که شوراهای قبل در این پروژه کار کرده اند ولی این پروژه کامل نشده است؛ چنانچه بنده یکی از اعضای شورای پنجم باشم، قطعا یکی از مهمترین و اولویت هایم، تکمیل بلوار امام حسین(ع) جهت کاهش بار ترافیکی شهر خواهد بود.

 

ثلاث: نقش پارکینگ در کاهش بار ترافیکی و رفاه حال شهروندان کنگان از نظر شما چیست؟

مهندس رضا بحرینی پور: عوامل جذب گردشگر و مهاجر برای کنگان را می توان اینگونه نام برد: بندر کنگان بخاطر میزبانی از ۶۰ درصدِ صنایع پارس جنوبی، سومین شهر پرجمعیت استان است؛ کنگان در شاهراه سه استان بوشهر، فارس و هرمزگان قرار دارد؛ بزرگ ترین مراکز خرید جنوب استان بوشهر در کنگان واقع شده است؛ کنگان دارای ظرفیت ساحلی بسیار خوبی برای تفریح و گردش مسافران است. مجموع این عامل باعث ورود گردشگران و مهاجران زیادی به شهر کنگان برای تفریح، خرید و سکونت شده است. حضور حجم بالایی از مسافران و مهاجران در سطح شهر بدون وجود پارکینگ های اختصاصی، باعث ایجاد معضل ترافیکی شدید شده و متاسفانه تا کنون چاره ای برای آن اتخاذ نشده است. به دفعات مشاهده شده که حتی جا برای پارک خودروهای شهروندان کنگانی که قصد استفاده از فضاهای ساحلی در اواخر هفته را دارند نیز وجود ندارد.

به عقیده بنده برای جلوگیری از بروز معضلات ترافیکی و پارک های دوبل و رفاه بیشتر مردم( در این زمینه)، شهرداری باید دو الی سه پارکینگ اختصاصی را ایجاد کند. تسطیحِ ملک شخصی افراد، راهکاری موقت است و لذا ایجاد پارکینگ بر مبنای مطالعه دقیق، امری ضروری برای شهر می باشد.

 

ثلاث: برنامه شما برای ایجاد فضاهای تفریحی در کنگان چیست؟

مهندس رضا بحرینی پور: از جمله برنامه های مهم بنده برای موضوع ایجاد فضاهای تفریحی دو مورد است که یکی از آن ها استفاده از ساحل و و دیگری چشمه بی بی حَبَش است.

برای ساحل کنگان سرمایه گذاران قدرتمندی را جهت ایجاد فضاهای تفریحی ساحلی و آبی در نظر داریم و انشاءالله این کار را به شکل جدی و موثر دنبال خواهیم کرد.

موضوع دوم در مقوله گردشگری و تفریحی، چشمه بی بی حبش است که متاسفانه آن طور که شایسته و بایسته می باشد هنوز اقدام موثری جهت ساماندهی آن و ایجاد فضاهای جانبی انجام نشده است.

چشمه بی بی حبش، روزگاری محل تفریح، گردش و آب درمانی مردم منطقه بوده است که علیرغم کمبود وسایل نقلیه همیشه جز اماکن تفریحیشان بوده است.

می توان با هزینه نچندان زیاد و در مدت کوتاهی، چشمه بی بی حبش را ساماندهی کرد و فضاهای جانبی آن را به نحو شایسته برای استفاده مردم ایجاد کرد. معتقدم با یک برنامه ریزی درست می توان پس از ساماندهی و ایجاد فضاهای جانبی و تفریحی در چشمه بی بی حبش، قسمتی از آن را برای درآمدزایی مورد استفاده قرار داد.

 

مصاحبه: مصطفی صفایی

 

======

 

 

مهندس رضا بحرینی پور با شعار ” اندیشه نو؛ ایجاد تحول” پا به عرصه پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کنگان گذاشته است.

 

وی فرزند حاج ابراهیم بحرینی پور ( مداح و ذاکر اهل بیت )،  ۴۱ ساله، متولد کنگان و دارای مدرک کارشناسی مهندسی تکنولوژی کامپیوتر گرایش نرم افزار است.

 

سمت های اجرایی مهندس رضا بحرینی پور:

مدیرمالی و اداری موسسه تامین مسکن

مدیر املاک موسسه تامین مسکن

مدیریت طرح های عمرانی موسسه تامین مسکن

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان شهرستان کنگان از سال ۹۰ تا کنون

عضو اصلی هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان بوشهر در ۲ دوره

عضو اصلی کمیسیون نظارت شهرستان کنگان از سال ۹۰ تا کنون

کارشناس املاک کنگان از سال ۷۹ تا کنون

کارشناس شاغل در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی ( منطقه پارس ۲ کنگان )

اهم برنامه ها :

۱٫ شفاف سازی و ارائه گزارش به صورت مستمر از برنامه ها و عملکرد شورا و شهرداری به مردم

  1. پیگیری و اتمام پروژه های نیمه تمام بویژه بلوار امام حسین و جاده کمربندی شهر کنگان به منظور کاهش بار ترافیکی شهر
  2. جذب سرمایه گذار در جهت ایجاد فضاهای تفریحی آبی در ساحل زیبای بندر کنگان
  3. پی گیری جدی جهت ایجاد فضای تفریحی در پارک کوهستان ( چشمه بی بی حبش ) و تجهیز آن به نحوی که شایسته و درخور شان مردم عزیز شهر کنگان باشد
  4. برنامه ریزی در جهت استفاده از ایده های شهروندان برای پیشرفت کنگان در قالب اتاق فکر و شورایاران
  5. برنامه ریزی برای احداث پارکینگ های مناسب در نقاط مختلف شهر
  6. برنامه ریزی جهت احداث مجموعه ای به نام پردیس سینمایی ( سالن همایش های ۱۵۰۰ نفره، سالن مینی و نگارخانه )۸٫ بهره گیری از مشاورین تراز اول در جهت برنامه ریزی و طراحی مبلمان شهری و طرح توسعه شهر به عنوان کلان شهر در مقیاس استان بوشهر

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن