بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 47019
تعداد نظرات:۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:دوشنبه 3 اردیبهشت 97 7:01 ب.ظ

در دانشگاه آزاد جم چه می گذرد؟/ انتقال ۳ میلیارد پول و‌ سرمایه مردم جم به برازجان!

ثلاث : دانشگاه آزاد اسلامی مرکز جم که زیر مجموعه ی دانشگاه آزاد دشتستان‌است بعد از گذشت ۸ سال هنوز در مکانی استیجاری به فعالیت خود ادامه می دهد.

طی سه سال اخیر با کاهش ۷۰ درصدی دانشجو همراه بوده که تعداد دانش آموزان برخی دبیرستان های جم از دانشجویان این دانشگاه بیشتر شده است!

در نیمه ی دوم سال گذشته با تغییر سیاست دانشگاه آزاد اسلامی در کشور و تغییر رئیس جنجالی دانشگاه آزاد استان بوشهر ، همه انتظار داشتند تا با آمدن عبدالهی تغییرات در سطح دانشگاه های استان بوشهر آغاز شود و دانشگاه بی ثبات و فاقد مدیریت قوی در جم نیز احیاء شود.

اما عبدالهی بر خلاف همه ی انتظارات راه یوسف قیصری را تداوم بخشید و خبری از امید به رشد و پیشرفت در دانشگاه آزاد جم دیده نشد و گویا همه ی مرکزنشینان از بوشهر و دشتستان به دنبال این هستند تا جم، دانشگاه آزاد نداشته باشد!

تخلف ۵۰۰ میلیونی در این دانشگاه که توسط برخی اساتید و نزدیکان به رئیس سابق دانشگاه آزاد جم فاش شد هیچ واکنشی از سوی عظیم پور رئیس فعلی دانشگاه را به دنبال نداشت تا این سکوت بیشتر گواهی بر این مدعا باشد!

 اگر سکوت نماینده مجلس، فرماندار و شوراهای جم در خصوص وضعیت آن تداوم داشته باشد باید شاهد تعطیلی آن در ترم های آینده باشیم!

در حالی وضعیت دانشگاه آزاد مرکز جم روز به روز بدتر می شود و نارضایتی دانشجویان را به همراه دارد که ضعف های مدیریتی این دانشگاه به عینه دیده می شود، تخلف ۵۰۰ میلیونی ، رفتار های سلیقگی ، بی توجهی به استادان بومی، عدم جذب هیئت علمی، اخراج نیروهای بومی جم، مشکل زمین برای احداث دانشگاه وجود دارد و از همه مهمتر عدم اخذ موافقت اصولی که از پوچ‌ترین وعده های عظیم‌پور رئیس فعلی دانشگاه آزاد جم بود.

در پایان، با توجه به وضعیت کنونی بیم آن می رود که دانشگاه آزاد جم با دانشگاه آزاد برازجان ادغام شوند و این موضوع یعنی انتقال بیش از ۳ میلیارد پول و‌سرمایه مردم جم به برازجان!

مرکز دانشگاهی آزاد جم نفس های آخر را می کشد اگر اراده ای برای احیای آن نیست لطفا با آینده اندک جوانان دانشجو بازی نکنید!

منبع: آوای بوشهر

نظرات

  1. جواد says:

    با سلام واقعا بنده تمام این مشکلات را بعد از رفتن دکتر دهدشتی از دانشگاه آزاد دشتستان و دکتر کارگر رییس مرکز جم می دانم این دو عزیز از نظر کارایی کمیت و کیفیت واقعا در سطح بلایی مدیریت می کردند آمارهای کیفی و کمی مالی آموزشی فرهنگی و پژوهشی گواه این مدعاست واقعا همه در واحد دشتستان و حتی جم از دست مدیر دانشگاه آزاد دشتستان یحیایی که رشته تحصیلیشان هم هیچ سنخیتی با مدیریت اجرایی ندارد و حتی استعداد مدیریتی هم ندارد خسته شده اند این شخص واقعا دارد دو واحد دشتستان و جم را به نابودی میرساند ای کاش مدیران ما وقتی میدیدند کارایی و مقبولیت عمومی ندارند هر چه زودتر استعفا می دادند و در جایی دیگر از استعدادشون استفاده می کردند جناب دکتر داوود یحیایی لطفا بهترین تصمیم مدیریتی خود که استعفا می باشد را هر چه زودتر بگیرید.

  2. سهند says:

    فاجعه مدیریتی در زمان قبل دکتر قیصری در تغییر بعضی از روسای دانشگاه آزاد مثل دشتستان که بالای چهار هزار دانشجو و یازده رشته ارشد و دکتری داشت و تعداد رشته ها در دوران دوساله رییس فعلی جناب داوود یحیایی نه تنها اضافه نشد بلکه بهترین رشته ها مثل حقوق و عمران و کامپیوتر را در مقطع ارشد که گرایشهای خیلی خوبی هم بودند از دست رفت و تعداد دانشجوها بالغ بر سه هزار نفر افت کرد مرکز جم که بالای ۱۵۰۰ دانشجو داشت و زیر نظر دشتستان اداره می شد با رفتن کارگر و دهدشتی بالای ۱۰۰۰ نفر افت دانشجو داشت واحد خارگ که می توانست در آمدزا باشد دچار بدترین وضعیت مال شد واحد گناوه بالای یک میلیارد در آمد فقط داشت الان از نظر کیفیت و کمیت در بدترین وضعیت قرار گرفته ولی در واحدهایی مانند خورموج و اهرم و دلوار که دکتر قیصری رییس وقت تغییر مدیریتی را اعمال نکرد حداقل این وضعیت فاجعه باری را که ذکر کردم شاهد نبودیم خود واحد بوشهرم که قیصری بعد از جمال زاده سکاندار شد در زمان دکتر قیصری با افت وحشتناک کیفی و کمی در تمام حوزه ها دچار شد امیدواریم دکتر عبدالهی بتواند دانشگاه های استان را نجات دهند از سایت خوبتان خواهشمندیم همانند جم گزارشی از کل واحدهای دانشگاه آزاد استان توسط متخصصین امر تهیه بفرمایند تا متوجه شوند در زمان مدیریتهای قبلی چه فجایعی اتفاق افتاده و راه نجات دانشگاه آزاد استان بوشهر چیست هر چند که خود دکتر عبدالهی از قدیمی های دانشگاه آزاد با رزومه خوب هستند.

  3. زمانی دانشگاه برازجان واقعا جمعیت زیادی داخلش تحصیل میکردن و الان خیلی افت کرده

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن