بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 49032
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 29 تیر 97 0:00 ق.ظ

توصیه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر؛

شهروندان دشتستانی آب آشامیدنی را بجوشانند

ثلاث- ‎روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بر ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی در مصرف آب تأکید و اعلام کرد شهروندان دشتستانی از سلامت آب مصرفی خود مطمین باشند.

به گزارش ثلاث، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر در اطلاعیه ای اعلام کرد:با توجه به افزایش نیاز آبی جامعه و کاهش شدید میزان آب در روزهای اخیر شاهد قطعی های مکرر آب شبکه لوله کشی هستیم که برای جبران آن از منابع محلی آب اقدام شده است که این مسله دقت بیشتر شهروندان را می طلبد.

‎در این اطلاعیه یادآور شده است:عدم رعایت موازین بهداشتی در مصرف آب می تواند احتمال بروز بیماری های مرتبط با آب و غذا به وی‍‍ژه بیماری های عفونی روده ای را افزایش دهد لذا از همشهریان می خواهیم با رعایت موازین بهداشتی، سلامت خود و جامعه را تضمین کنند.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و با اشاره به گروه های حساس جامعه درخواست شده است: عموم مردم جهت سالم سازی آب شرب آن را جوشانده و سپس استفاده نمایند.

بر اساس اعلام این روابط عمومی  استفاده از آب آشامیدنی سالم ( منظورآبی هست که ظاهرش سالم می باشد ولی آلودگی میکروبی آن مشخص نیست وگرنه آبی که ظاهرش مشکل دارد در شرایط عادی توصیه نمی شود که جوشیده گردد) برای کودکان زیر ۵سال، زنان باردار و سالمندان، ضروری است و ترجیحا” آب باید جوشانده و سپس برای شرب استفاده شود.

در این اعلامیه تصریح شده است : آب باید حداقل سه دقیقه در حال جوش باشد و پس از سرد شدن مصرف شود.

روابط عمومی دانشگاه در این اطلاعیه تاکید کرده است: بازرسین بهداشتی در مناطق مختلف بر ا‌ساس وظیفه ذاتی خود در مدت یاد شده نظارت بر آب شرب را تشدید نموده اند و فعالیتهای مورد نیاز در راستای بررسی سلامت آب را همچنان انجام خواهند داد،لیکن با توجه افزایش دما و وضعیت موجود آب در مناطق مختلف به منظور کاهش مخاطرات احتمالی شهروندان به توصیه های بهداشتی عمل کنند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن