بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 49268
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 9 مرداد 97 2:20 ق.ظ

با حضور موثر آتش نشانی کنگان

۱۱ اسب باشگاه سوارکاری کنگان از حادثه آتش سوزی نجات یافتند

ثلاث- با حضور موثر آتش نشانی کنگان، ۱۱ اسب یک باشگاه سوارکاری از حادثه آتش سوزی در اسطبل نجات یافتند.

یونس جمالی خواه در خصوص آتش سوزی امروز در اسطبل نگهداری اسب به خبرنگار ثلاث گفت: آتش سوزی امروز ساعت حدود یک ربع به ۱۲ در اسطبل واقع در خیابان گلزار شهدا رخ داد که پس از تماس با آتش نشانی کنگان دو ماشین آتش نشانی به محل اعزام شد.

وی علت آتش سوزی را اتصال برق کنتور عنوان کرد و افزود: معمولا اکثر آتش سوزی های مربوط به برق بر اثر شل بودن دوشاخه یا داغ شدن سیم اتفاق می افتد که در اتش سوزی اسطبل نیز همین عامل موجب بروز آتش سوزی شد.

رئیس آتش نشانی کنگان ادامه داد: با سرعت عملی که آتش نشانان در این حادثه داشتند خوشبختانه از بروز خسارات بالا جلوگیری شد. علوفه و یونجه و میزهای تعبیه شده در این اسطبل طعمه حریق شد ولی به حمدلله هیچ کس در این آتش سوزی آسیب ندید.

جمالی خواه عنوان کرد: اسب های موجود در اسطبل نیز در این حادثه با حضور آتشنشانان هیچ آسیبی ندیدند.

وی اظهار داشت: اطفا حریق در این آتش سوزی به شکل منقطع انجام شد و دلیل آن خطر برق گرفتگی بود که می توانست برای همه افرادی که در آنجا حضور داشتند خطر آفرین باشد و لذا پس از حضور اداره برق و قطع برق، کار خاموش کردن آتش راحت تر انجام شد.

رئیس آتش نشانی کنگان گفت:  آبی که در این عملیات استفاده شد حدود ۱۰۰۰ لیتر بود. اینکه بعضا عنوان می شود ماشین های آتش نشانی بدون آب به محل حادثه اعزام می شوند به هیچ وجه صحت ندارد زیرا این ماشین ها هر روز چک می شوند و یکی از آیتم های چک لیست ما در موقع تعویض شیفت، بررسی آب مخزن ماشین است.

 

 

علی محمد پور دبیر هیات سوارکاری شهرستان کنگان نیز در این خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: در حادثه امروز که در اسطبل یکی از باشگاه های سوارکاری واقع در خیابان گلزار رخ داد با حضور موثر آتش نشانان زحمت کش کنگان شاهد کمترین خسارت بودیم.

وی افزود: جا دارد از آتش نشانان پر تلاش کنگان در این حادثه تشکر کنم که با اقدام موثر خود مانع از سرایت آتش به سمت اسب ها شدند؛ زیرا این اتفاق می توانست موجب تلف شدن ۱۱ اسب موجود در اسطبل شود.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن