بروز شده در : شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 12:58 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 49526
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 24 مرداد 97 11:16 ق.ظ

مدیرعامل سیمان ساروج بوشهر :

سهم ۱٫۵درصدی سیمان کنگان از بازار جهان / تعجب آلمانی ها از تجهیزات پیشرفته کارخانه سیمان / رتبه نخست صادرات کلینکر در کشور به سیمان کنگان رسید

ثلاث – مدیرعامل شرکت بین المللی ساروج بوشهر- سیمان کنگان در جمع خبرنگاران گفت: این شرکت در سال ۷۷ ثبت و عملیات اجرایی کارخانه در سال ۸۲ آغاز شد و با ۹۰ میلیارد تومان سرمایه اولیه در سال ۱۳۸۸ به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت بین المللی ساروج بوشهر – سیمان کنگان در جمع خبرنگاران گفت: این شرکت در سال ۷۷ ثبت و عملیات اجرایی کارخانه در سال ۸۲ آغاز شد و با ۹۰ میلیارد تومان سرمایه اولیه در سال ۱۳۸۸ به بهره برداری رسید.
دکتر هانی دیزبند گفت: ظرفیت این کارخانه ۶هزار تن بوده که با هدف رقابت در بازار داخل و بین المللی پا به عرصه گذاشت.نیاز این شرکت روزانه ۱۰هزار تن مواد اولیه بوده که به ۶هزار تن کلینکر تبدیل می شود.
وی افزود: با توجه به وجود اسکله اختصاصی در پایین دست کارخانه و سیاست صادرات محور بودن شرکت، گسترش بازار بین المللی فروش محصولات این شرکت به کشورهای حاشیه خلیج فارس و آفریقا و سایر کشورهای بازار هدف در دستور کار سیمان کنگان قرار گرفت و این امر می تواند ما را در بین ۷۴ کارخانه سیمان کشور به عنوان کارخانه ای شاخص مطرح نماید.
وی گفت: کارخانه سیمان کنگان با ۳۵۰ نفر ، آسیای آرام ۵۰ نفر پرسنل به طور مستقیم، ۱۷۶ نفر به صورت پیمانکار و برای ۳ هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی در منطقه ایجاد کرده است.
دیزبند گفت: در دورانی که کشور درگیر تحریم است و رویکرد کشور پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری به سمت صادرات غیر نفتی و فعالیت های خدماتی است؛ شرکت هایی مانند کارخانه سیمان کنگان می توانند خوش بدرخشند.

جایگاه برتر کارخانه سیمان کنگان در سطح کشور و جهان 

مدیرعامل سیمان ساروج گفت: تولید کل سیمان ایران در حال حاضر حدود ۸۰ میلیون تن است که تا چندماه آینده به ۱۰۰ میلیون تن خواهد رسید.

دیزبند با اشاره به آغاز تحریم ها افزود: از کل ظرفیت تولید کشور، ۶۵ میلیون تن جهت مصارف داخلی و بیش از ۱۵ میلیون تن سیمان مازاد روی زمین خواهد ماند.
وی با اشاره به جایگاه دولت در حمایت از صنایع و کارخانه های سیمان در دوران تحریم گفت: اگر دولت بتواند در ساخت جاده به جای آسفالت و در ساخت بنا در اسکلت های ساختمانی به جای فولاد از بتن استفاده نماید؛ می توان از مازاد ظرفیت تولید استفاده بهینه نمود.
دیزبند پایه و اساس کارخانه سیمان کنگان را صادرات کلینکر وسیمان عنوان کرد و گفت: کارخانه سیمان کنگان با صادرات ۲میلیون و ۱۵۰هزارتن ، رتبه اول صادرات کلینکر و سیمان در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: همچنین سهم صادرات کلینکر و سیمان توسط این کارخانه در کل کشور ۳۳درصد و در جنوب کشور ۵۰ درصد است.

وی ادامه داد : کارخانه سیمان کنگان با بارگیری ۳۴۳هزارتن سیمان بصورت ماهانه ؛ رکورد بیشترین بارگیری را به خود اختصاص داده و سهم ما در بازار صادرات جهانی این محصول ۱٫۵درصد کل دنیا است که آمار غرور آفرین و افتخار ملی برای منطقه و کشور است.

جلوگیری از گسترش آلودگی ها با استفاده از گاز فلرهای پارس جنوبی 
مدیرعامل سیمان ساروج بوشهر با اشاره به رویکرد شرکت در حوزه فعالیت های زیست محیطی ابراز داشت : با توجه به همجواری کارخانه سیمان کنگان با فازهای پالایشگاهی پارس جنوبی و بهره برداری از ۲ پالایشگاه نهم و دهم در همسایگی این کارخانه تصمیم به استفاده از گازهای فلر داریم و با این اتفاق علاوه بر بازگشت ۶۰۰ هزار مترمکعب در روز گاز به شبکه سراسری و حذف همین مقدار از گازهای فلر فازهای جانبی باعث کاهش گازهای آلاینده و کمک شایانی به سالم سازی محیط زیست خواهد شد.


وارونه جلوه دادن فعالیت کارخانه سیمان در صدا و سیمای کشور انصاف نبود

هانی دیزبند با بیان اینکه افتخارات اخیر کارخانه سیمان کنگان باعث شد که شیطنت هایی بر علیه این کارخانه انجام پذیرد، ابراز داشت: متاسفانه کلیپی بر علیه کارخانه با این عنوان که مجموعه سیمان کنگان خاک کشور عزیزمان را به صورت خام به کشورهای حاشیه خلیج فارس می فروشد، در صدا و سیما و به تبع آن در فضای مجازی و شبکه های معاند منتشر شد و هدف از آن فقط تخریب این مجموعه پرتلاش بود.

وی افزود: مگر می شود مجموعه ای با حجم عظیم سرمایه گذاری و قریب به ۴۰۰ نفر پرسنل؛ اقدام به خام فروشی و ارسال مستقیم خاک کشور عزیزمان نماید و اگر قرار بر صادرات خاک بود نیازی به این همه هزینه و استقرار تجهیزات نبود. کارخانه سیمان کنگان بخشی از مواد اولیه خود ( سیلیس و سنگ آهن ) را از استان فارس وارد می کند . خبری که در این باره تهیه شده بود با پیگیری و شکایتی که انجام پذیرفت و رای دادگاه ضمن محکوم نمودن اقدام کنندگان، به نفع کارخانه سیمان اخذ شد ; در نهایت به جهت حفظ تعامل و جلوگیری از ایجاد تنش در شرایط فعلی کشور مجموعه سیمان ساروج از شکایت خود صرف نظر نمود.

تعجب آلمانی ها از تجهیزات پیشرفته کارخانه سیمان 

وی گفت:وقتی گروهی از متخصصین کشور آلمان برای بازدید از کارخان سیمان کنگان به کشور ایران سفر کرده و از نزدیک تجهیزات موجود در کارخانه را مشاهده کردند؛ از وجود چنین تجهیزاتی با این قابلیت بارگیری در کارخانه متعجب شده بودند. سیمان کنگان یکی از به روز ترین کارخانه های سیمان موجود در سطح کشور است و با حمایت همه مجموعه ها، خصوصاً خبرنگاران می تواند جایگاهی بالاتر از این داشته باشد.

نصب سیستم غبارگیر پیشرفته در کارخانه سیمان 

دکتر دیزبند تعاملات اجتماعی با منطقه را از برنامه های این مجموعه عنوان کرد و گفت: عقیده داریم که در راستای تعاملات اجتماعی بایستی رسالت اجتماعی خود را ادا کنیم و با وجود بدهی های بانکی سعی بر آن داشته ایم که از محل اعتبارات مازاد بر بودجه در فعالیت های اجتماعی در حوزه ورزش، حمایت از نخبگان تحصیلی، حمایت از نیازمندان، فعالیت های زیست محیطی، نهادهای خیریه و زنان سرپرست خانوار گام مثبتی برداریم.
وی گفت: طبق آخرین بررسی های زیست محیطی، کارخانه سیمان کنگان در جمع صنایع آلاینده قرار نگرفت و ما نیز تعامل خوبی با سازمان محیط زیست داریم. رویکرد ، حفظ و صیانت از محیط زیست از اولیت وظایف مدیریتی اینجانب است.
مهندس روح افزا مدیریت کارخانه سیمان کنگان نیز در این نشست اظهار داشت: در حالت استاندارد به ازای هر متر مکعب ۱۵۰ میلی گرم مواد آلاینده خروجی از دودکش است و کارخانه هایی با ظرفیت تولید بالا می بایست دستگاه سنجش آنلاین نصب کرده و مانیتور شوند. در کارخانه سیمان کنگان سیستم پیشرفته غبارگیر نصب شده و تنها در مواقع مانند قطعی برق این سیستم از مدار خارج شده و غبار حاصل از فعالیت کارخانه در فضا پخش می شود.
دیزبند گفت: با توجه به پروژه ی اجرای سیستم مکانیزه خط انتقال کلینکر، مدت بارگیری به حداقل زمان ممکن رسیده است و کشتی ۶۰هزار تنی ظرف مدت سه روز بارگیری می شود و رکورد بیشترین بارگیری در یک ماه را به خود اختصاص داده ایم.

۷۶درصد از نیروهای کارخانه سیمان بومی منطقه هستند

این مقام مسئول گفت: ۷۶ درصد از پرسنل کارخانه سیمان کنگان بومی هستند و برخی افراد متخصص مورد نیاز خود را از سایر استان ها تامین کرده ایم.
ایشان افزود: با افتخار طرح طبقه بندی مشاغل و رتبه بندی را با اینکه برای شرکت هزینه بردار بود اجرا کردیم و به نیروی انسانی توجه جدی داریم.
وی گفت: تنها کارخانه سیمان کشور هستیم که دارای دستگاه های نظافت صنعتی هستیم. همچنین فضای سبز شرکت بیش از مقدار تعریف شده ایجاد شده است و سیستم تصفیه خانه بی هوازی را برای کارخانه راه اندازی کرده ایم.

تعدیل نیرو نداشته و از ظرفیت بانوان بهره برده ایم
وی در خصوص تعدیل و ریزش نیرو در کارخانه سیمان کنگان گفت: به هیچ عنوان تعدیل و ریزش نیرو در مجموعه نداشته ایم و برنامه ای برای این کار نداریم و حتی برای کاهش هزینه ها، حقوق و مزایای پرسنل را کاهش نداده ایم و پرداخت آن یک روز هم به تاخیر نیفتاده است.
مدیرعامل سیمان ساروج گفت: از ظرفیت بانوان نیز در کارخانه و در بخش های آزمایشگاه، مالی، بازرگانی، انبار و … استفاده شده است و تعدادی خانم در کارخانه مشغول فعالیت هستند و حتی در سمت های سرپرستی کارخانه نیز از آنها استفاده می کنیم.
دیزبند با بیان اینکه هدف ما گسترش بازارهای صادراتی می باشد و هم اکنون ۱۵ مشتری بالقوه در ۱۲ کشور در حال فروش محصولات ما هستند عنوان کرد : برای اولین بار موفق به صادرات به کشور موزامبیک شدیم که افتتاح کارخانه سیمان در آن کشور با صادرات و استفاده از کلینکر شرکت سیمان کنگان امکان پذیر شد.

نظرات

  1. ناشناس says:

    متاسفانه مردم کنگان که سهمی از این ثروت عظیم ندارند کاش مسولان یه کم هم به فکر شهر کنگان بودند این شهر شبیه خرابه های شام شده نه پارکی نه فضای سبزی نه شهربازی اون از وضعیت پیاده روها و اسفالتش وضعیت بهداشت و درمانش هم که تعریفی نداره هیچ امکانات تفریحی و رفاهی برای بچه ها و جوانان نیست کجایید مسولان ؟یعنی شما نمی بینید ؟ همه ثروت کنگان داره غارت میشه تمام ایران دارند از سفره کنگان و عسلویه نان میخورن ونوقت اینقدر بی خیالید که کاری به حال رفاه مردم این شهر نمی کنید ؟

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن