بروز شده در : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 10:31 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 51018
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:جمعه 18 آبان 97 3:30 ب.ظ

امام جمعه کنگان:

دهکده گردشگری دهها میلیاردی پتروشیمی ها در حالی افتتاح شد که برخی مردم منطقه در فقر می سوزند

ثلاث- امام جمعه کنگان گفت: در شرایط کنونی ، تلاش برای کنترل تورم و حل مشکلات معیشتی مطالبه مهم مردم از دولتمردان است

امام جمعه کنگان: 

*دهکده گردشگری دهها میلیاردی پتروشیمی ها در حالی افتتاح شد که برخی مردم منطقه در فقر می سوزند* / کنترل تورم و حل مشکلات معیشتی از مطالبات مهم مردم از دولت است / *نظارت بر بازار برای کنترل قیمتها ضروری است* / وضعیت شئون دینی در ساحل مناسب نیست / *بهترین شادی ایجاد زمینه ازدواج برای جوانان است*

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر به مطالبات مردم از تیم جدید اقتصادی دولت اشاره و افزود: مردم انتظار دارند دولت تورم را کنترل و بی ثباتی بازار ارز و سکه را پایان دهند.

وی عنوان کرد: وزارت صنعت ، معدن و تجارت باید با کنترل بازار ، نظارت بر واردات و صادرات کالاهای اساسی ، زمینه کاهش قیمتها را فراهم کنند.

خطیب جمعه ضمن تشکر از مردم در برپایی مجالس عزای حسینی در ماه های محرم و صفر ، با تبریک حلول ماه ربیع الاول ، این ماه را ماه جشن و بهار ماهها عنوان و با بیان اینکه مردم در ۸ ربیع مراسم شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) را باعظمت برگزار خواهند کرد گفت: اسلام دین شادی است و مخالف شادی نیست اما برای آن حد و مرزی قائل شده که باید این حدودها را رعایت کرد.

وی تاکید کرد: امروز بهترین شادی ایجاد بستر ازدواج جوانان است که انتظار می رود مجددا ستاد ازدواج آسان در این شهرستان فعال گردد.

محمودی به وضعیت ساحل کنگان و سفر هموطنان استان های همجوار به کنگان اشاره و با ابراز تاسف از وضعیت حجاب و عفاف در ساحل و هتک حرمتها توسط برخی مسافرین ، خواستار جدیت بیشتر دستگاههای مسئول و مردم نسبت به برخورد با منکرات شدند.

امام جمعه به موضوع تحریم ها و بزرگنمایی آن توسط دشمنان اشاره و اظهار داشت: ملت بزرگ ایران با پیروی از رهبری معظم انقلاب و عمل به منویات معظم له به فضل الهی از تحریم ها عبور خواهند کرد و آمریکا را به خاک مذلت خواهند کشاند.

وی افزود: استثناء کردن ۸ کشور از تحریم خرید نفت ایران دلیل و گواهی بر شکست تحریم های ظالمانه است.

محمودی به پیش بینی مقام معظم رهبری در خصوص ناکامی و شکست سعودی ها در یمن اشاره و بیان کرد: درخواست و اصرار مقامات آمریکایی ، فرانسوی و دبیرکل سازمان ملل بر پایان درگیری ها در یمن نشان از اضمحلال کودک کش های سعودی و تلاش حامیانش برای خارج کردن عربستان سعودی از باتلاق یمن است.

خطیب جمعه با استناد به سخنان نورانی امام رضا (علیه السلام) در خصوص رسیدگی به فقرا و محرومان گفت: همه اعم از مردم بویژه افراد غنی و مسئولان در برابر فقرا مسئول اند و پاس کاری کردن فقرا به این و آن ظلم به این قشر است.

محمودی به ریخت و پاش ها در برخی شرکت های منطقه اشاره و با انتقاد از این اقدامات اظهار داشت: در حالی در برخی شرکت ها و درون فنس ها دهکده گردشگری دهها میلیاردی راه اندازی می کنند که برخی مردم منطقه در فقر می سوزند.

وی افزود: نمی شود داخل فنس ها امکانات آنچنانی ایجاد کرد و بیرون از فنس ها مردم محروم باشند.

خطیب جمعه با گرامیداشت هفته وقف و تقدیر از دست اندرکاران اداره اوقاف و امور خیریه و واقفین بیان نمود: فرهنگ و سنت حسنه وقف باید احیاء شود.

محمودی تصرف غیر مجاز در امور وقف را حرام شرعی دانست و بیان اینکه برخی ادارات در شهرستان با پرداخت نکردن حقوق موقوفات به فقرا ظلم می کنند گفت: بر اساس گزارشات متاسفانه دستگاههای دولتی در شهرستان کنگان ۱۸۰ میلیارد بدهکار اند.

وی با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و ضرورت توجه به فرهنگ کتابخوانی اظهار داشت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و ترویج و نهادینه شدن فرهنگ مطالعه ، دفتر امام جمعه با همکاری آموزش و پرورش نسبت به برگزاری مسابقه کتابخوانی بین دانش آموزان مانند سالهای گذشته اقدام خواهد کرد.

تبیین سال هجری و مسئله هجرت پیامبر مکرم اسلام ، نکوداشت و تجلیل از شخصیت عالم عامل و مفسر بزرگ قرآن علامه طباطبایی و نکوداشت یاد و خاطره پدر موشکی ایران شهید تهرانی مقدم ( که باعث شد کاری کند که امروز دشمن از قدرت موشکی جمهوری اسلامی هراسان باشد) از دیگر مطالب مطرح شده در خطبه های بود./ ابوذر حسین پور کنگان

اخبار مرتبط

نظرات

  1. محمدرضا says:

    کشورهایی که پیشرفت کردن امام جمعه ندارند و در واقع جمعه‌ها و در کل تعطیلات به جای شنیدن حرفهایی که هفتگی از همه رسانه‌ها پخش میشه و جنبه تکرار داره،به کارهای هفته قبل فکر میکنند و برای هفته بعد برنامه ریزی میکنند.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن