بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 51245
تعداد نظرات:۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 2 آذر 97 8:32 ب.ظ

مسئول کمیسیون عمران شورای شهر کنگان در گفتگو با ثلاث مطرح کرد:

افشاگری جدید از تصرف املاک عمومی و زمین خواری در کنگان

اختصاصی ثلاث- مسئول کمیسیون شورای شهر کنگان از موج جدید زمین خواری در کنگان خبر داد و گفت این افراد را به دستگاه قضا معرفی می کنیم.

نادر احمدی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کنگان در گفتگو با خبرنگار ثلاث ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت، اظهار داشت: ما به عنوان منتخب و امین مردم باید علاوه بر  توجه به توسعه عمران وآبادانی شهر، حافظ اراضی، املاک و منافع عمومی مردم بوده و در مورد همه مسائل با مردم شفاف باشیم ؛حتی اگر این شفافیت باعث شود تا منافع یک عده از افراد یا نهادها به خطر بیفتد.

وی ادامه داد: طی بازدیدهای متعدد و دقیقی که در سطح شهر کنگان داشتیم، متوجه شدیم که برخی از افراد مطلع، آگاه و با سابقه،  بعضا دست به تصرف اراضی در محدوده و خارج از محدوده شهر زده اند؛ مانند تصرف حریم رودخانه ها و یا نقاط متروکه شهر.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کنگان عنوان کرد: واحد اجرائیات شهرداری کنگان به محض اطلاع از این تصرفات، ورود کرده و ضمن ابلاغ  و تذکر موارد غیر قانونی، اقدام به تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز نموده است.

احمدی افزود: متاسفانه بعد از این اقدام واحد اجرائیات شهرداری، با مقاومت ها و مقابله هایی از سوی افراد زمین خوار مواجه شده است.

وی ادامه داد: با بررسی های دقیقی که به عمل آوردیم متوجه این نکته شدیم که سابقا این نوع اعمال نادرست و تصرف املاک متروکه توسط یکسری افرادی صورت میگرفته که متاسفانه نهادهای مربوطه ضمن اطلاع از آن اقدامات، واکنش های لازم در جلوگیری از این کار را انجام نمیدادند و اکنون این نوع اعمال توسط ایادی و زیر دستان و آشنایان افراد متخلف‌ ادامه دارد.

نحوه تصرف اینگونه بوده که فرد  اقدام به تصرف آن ملک با دیوار چینی و بلوک چینی می نمودند و نهایتا با یک هزینه ناچیز این ملک را برای خود ثبت می کردند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کنگان گفت: بنده به عنوان مسئول کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کنگان قصد ورود به این موضوع و شفاف سازی برای مردم را دارم. از مردم تقاضا دارم هرجا با همچنین پدیده ای مواجه شدند، حتما به ما اطلاع دهند.

احمدی ابراز داشت: از نگاه ما این افراد هیچ توجهی به اخلاق، قوانین و ضوابط و منافع عمومی ندارند. قطعا ما به عنوان منتخب مردم با تمام قدرت در مقابل این افراد خواهیم ایستاد، ضمن اینکه به شکل شاکی، آنها را نیز به دستگاه قضا معرفی خواهیم کرد.

 

انتظار از برخی مسئولین همراهی است نه سنگ اندازی/ در صورت ادامه این کار آنها را افشا خواهیم کرد

وی تصریح کرد: بنده متاسفم از اینکه برخی از شخصیت های مسول، تسهیل کننده این اقدامات نادرست هستند که در صورت ادامه این کار، انها را نیز به دستگاه قضایی معرفی خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کنگان در ادامه گفتگو با ثلاث، اظهار داشت: لازم است به شهروندان گرامی کنگان اعلام کنم، افرادی که مرتکب این تخلفات و جرائم شده اند، هویتشان برای ما به شکل کامل مشخص است. این افراد بعضا در چند نقطه شهر اقدام به تصرف املاک عمومی نموده اند.

احمدی تصریح کرد: عمده فعالیت غیر قانونی این افراد جهت تصرف املاک عمومی، شبانه انجام می شود که از آن جمله می توان به محدوده کمربندی تا بلوار امام حسین(ع) در راستای رودخانه فصلی نیروگاه و همچنین از مسکن مهر تا شهرک معلم  اشاره کرد که در حال خاکریزی و یا بلوک چینی و تصرف این املاک می باشند.

وی عنوان کرد: معتقدیم، املاک عمومی متعلق به عموم مردم است که می تواند مصارف مختلفی از جمله استفاده به عنوان مبلمان شهری، عمران و آبادی، ملک معوض و ده ها مورد دیگر داشته باشد.

مسئول کمیسیون شورای اسلامی شهر کنگان اذعان داشت: شهرداری و شورای شهر کنگان به تنهایی قادر به کنترل و حل این موضوع نیست؛  لازم است نهادهایی مانند بنیاد مسکن، راه وشهرسازی و آب منطقه ایی در زمینه حفظ این املاک در کنار شهرداری نظارت بیشتری داشته باشند تا در اینده شاهد این پدیده شوم و غیر اخلاقی نباشیم.

 

ثلاث: مطالب بالا که با مسئولیت رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کنگان مصاحبه شده است، یک افشاگری جدید از زمین خواری در کنگان است. با توجه به زمین خواری های سابق که در مهر ماه سال ۹۶ با ورود مدیر کل سازمان بازرسی استان همراه بود و موجب پیگیری جدی آن پرونده شد؛ باید منتظر ماند و دید دستگاه های ذی ربط در خصوص اظهارات صریح، شفاف و بسیار جسورانه مسئول کمیسیون عمران شورای شهر کنگان و در واقع یکی از نمایندگان مردم بندر کنگان در شورای شهر، چه واکنشی خواهند داشت.

انتظار افکار عمومی از دستگاه های ذی ربط( مانند قوه قضائیه که مورد اعتماد مردم هستند) در ابتدا سرعت عمل در پیگیری، رعایت تمام جوانب کار به شکل کاملا عادلانه و منصفانه و سپس شفاف سازی از طریق رسانه ها در خصوص این نوع پرونده ها است؛ چیزی که در پرونده های قبل نیز به خوبی انجام شده و قابل تقدیر است.

پدیده زمین خواری یکی از عوامل گرانی، قیمت زمین و املاک در کنگان است.

نظرات

  1. شهروند مطلع says:

    با سلام
    تمامی تصرفات صورت گرفته در شهر با مجوز اولیه و چراغ سبز شهرداری صورت می پذیرد . چه بسا که این ارگان که وظیفه ی جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و بدون مجوز را دارد باید راسا و طبق ماده ۱۰۰ نسبت به جلوگیری از ساخت و ساز اقدام نماید .
    ضمنا با توجه به قانون شهرداریها هر گونه احداث باید از طریق اخذ مجوز از ادارات ذیربط باشد .
    در حالی که خود شهرداری نسبت به : ۱- عدم جلوگیری از ساخت ساز غیر مجاز در محدودذه شهر
    ۲- تفکیک غیر مجاز در خارج از محدوده شهر
    ۳- همکاری با متصرفان و راهنمایی طبق طرح تفصیلی
    اقدام می نماید .
    ضمنا باید دید متصرفان عمده به چه ارگانی بیشتر در رفت و آمد می باشند و یا حامی ویژه ی انان چه ارگانی است که آن هم کاملا مشخص است .
    در اخر باید گفت ارگانی مانند شهرداری که خود نمی تواند مشکلات شهر را به درستی حل کند و در حسابهای مالی پروژه ها و حتی اراضی تفکیکی شفافیت ندارد چطور می خواهد به ادارت دیگر کمک نماید .
    با تشکر

  2. حرف منصفانه says:

    متاسفانه از این طریق افراد زیادی یک شبه مولتی میلیاردر شدند. حلال خوری کم رنگ شده. نظارت ها گزینشی است‌ و تا جایی که ممکنه سخت گیری نمیشه و حتی راه جلوی پایشان میگذارند. این افراد کم نیستند. اکثر این ها از طریق همین زمین ها بارشان را بستند. انتظار و توقع بجای مردم از دستگاه قضا پیگیری این ماجراهاست. متاسفانه دستگاه قضای ما نیروی انسانی کمبود داره. و لذا توان پیگیری همه موارد را ندارد ضمن اینکه دادگستری ها فقط پر شده از پرونده های طلاق، چک برگشتی و این چیزهای وقت گیر.

    اگه عدالت رعایت شود مشخص میشه زمین داران کنگان و بنک و سیراف چطور این همه دارایی جمع کردند. مسکن شهرسازی ، ثبت اسناد کنگان و استان، بنیاد مسکن،چه تاثیری در این مال اندوزی داشته.
    لطفا راجع به پروژه دهکده گردشگری هم تحقیق کنید ببینید چه افرادی اونجا زمین دارند و از چه تاریخی اونجا زمین بنامشان ثبت شده است. یک کارمند چطور ممکنه بتونه همچین زمینی را خرید کنه مگر …..
    طرف تا قبل از ورود به این نهاد موتور سیکلت هم شاید نداشته ؛ اما الان دارایی ملکی او میلیاردی است.

    متاسفانه شرایط اقتصادی کشور هم به شکلی پیش رفت که یک شکاف طبقاتی عجیبی در همین چند سال اخیر در کنگان ایجاد شد. هیچ جوانی دیگر توان خرید زمین ندارد. یک قطعه زمین از ۲ میلیون تومان طی سال های اخیر به بالای ۱۰۰ میلیون رسیده. مگر حقوق ها چقدر اضافه شده؟ و حقیقت این است که نه دولت توان کنترل و نظارت دارد و نه مردم همراهی میکنند. هرجا دولت ها اعلام کردند که نظارت میکنند؛؛ قابل پذیرش نیست برای ما
    چون افراد خائنی هستند که راه را برای دور زدن قانون به سواستفاده کنندگان نشان میدهند

    مثل کنگان. و جاهای دیگر

    از اقای نادر احمدی بابت این شجاعت و جسارت و مردانگی تشکر میکنیم

    خوبه مسولین دیگر ما نیز ذره ای ببینند و یاد بگیرند. امیدوارم تا اخر پیگیری بشه و دادگستری نیز ورود جدی کند

  3. یک همشهری says:

    با سلام..لطفا گزارشی از وضعیت افزایش نجومی اجاره منزل در سال ۹۷ در سطح شهر کنگان از ۲۰ الی ۴۰ درصد تهیه نمایید..

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن