بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 51337
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 12 آذر 97 2:28 ب.ظ

در کنگان انجام شد؛

طرح اتوبوس سیار ایدز با همکاری بهزیستی شهرستان کنگان اجرا شد

ثلاث- طرح اتوبوس سیار ایدز با همکاری شبکه بهداشت و درمان و اداره بهزیستی در شهرستان کنگان اجرا شد.

 

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان، کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان در حاشیه این برنامه گفت: ایدز نوعی بیماری است که سه مرحله دارد، انکار و سکوت در مورد بیماری ایدز سبب گسترش آن می‌شود، بنابراین اتوبوس ایدز باهدف آموزش و معرفی ویروس HIV و کاهش ترس مردم در سطح خیابان‌های شهرستان کنگان و محله‌ها راه افتاده است.
اقدس طهماسبی با بیان اینکه تشخیص اچ آی وی کلید پیشگیری از ایدز است افزود: آزمایش تست ایدز با استفاده از امکانات قابل استناد انجام می‌شود که نتیجه آن معتبر و کاملاً محرمانه بوده است.
وی تصریح کرد: اتوبوس اطلاع‌رسانی ایدز باهدف آموزش، اطلاع‌رسانی، کاهش انگ، معرفی ویروس اچ آی وی به جامعه و در راستای کاهش ترس مردم و یادآوری این نکته است که اچ آی وی از بین نرفته است و هنوز کارهای زیادی هست که باید انجام شود.
کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان بیان کرد: به مناسبت هفته اطلاع‌رسانی بیماری ایدز، تیم سلامت شبکه بهداشت و درمان این شهرستان متشکل از کارشناسان مبارزه با بیمارها و روانشناس با حضور در محله‌های پرجمعیت و آسیب‌پذیر شهرستان از عموم مردم با ارائه خدمات آموزشی، اطلاع‌رسانی، ارائه مشاوره و در صورت نیاز انجام آزمایش HIV به‌صورت رایگان انجام می‌دهد.
هفته اطلاع‌رسانی بیماری ایدز از ۸ تا ۱۶ آذر بوده و شعار امسال این هفته «برای آگاهی از سلامتی خود، من هم آزمایش می‌دهم» نام‌گذاری شده است.
گفتنی است طرح اتوبوس سیار ایدز با همکاری اداره بهزیستی شهرستان کنگان و کارشناسان روان و مراقبین سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان اجرا شد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن