بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 52147
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 28 دی 97 5:48 ب.ظ

امام جمعه سیراف:

نقض آزادی بیان و فعالیت‌های رسانه‌ای در کشور آمریکا آشکار است

ثلاث- ثلاث- نقض آشکار آزادی بیان و فعالیت‌های رسانه‌ای در کشوری است که مدعی دفاع از حقوق بشر بوده و به خود اجازه می دهد به همین بهانه سایر کشورها را تحت فشار قرار دهد.

به گزارش ثلاث، حجت‌الاسلام محمد صادق عاشوری در خطبه‌های امروز نماز جمعه سیراف اظهار داشت: ۲۹ دی ماه مصادف با پایان جنگ ۲۲ روزه در نوار غزه، جهت تکریم و تجلیل از مقاومت و حماسه مردم این منطقه، از سوی جمهوری اسلامی ایران به عنوان «روز غزه» نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: به‌رغم فشار و محاصره، گروه‌های مقاومت مانند حماس و جهاد اسلامی در نوار غزه رشد زیادی کرده و مانع طرح های توسعه طلبانه رژیم غاصب صهیونیستی شده‌اند. رژیم صهیونیستی طی سه جنگ نابرابر و سنگین سعی کرد مقاومت را در غزه نابود کند، اما موفق نشد و بلکه هر بار شکست تازه ای در کارنامه خود ثبت کرد.

امام جمعه سیراف تصریح کرد: آینده فلسطین و نوار غزه روشن است، طبق پیش بینی رهبر معظم انقلاب، فلسطینی ها در آینده نزدیک به پیروزی نهایی می رسند، چون اهل مقاومت هستند.

عاشوری با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: در تاریخ مظلومیت شیعه ، شاید واقعه ای جانگدازتر و جانسوزتر از شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س) نباشد، چراکه شهادت ایشان در واقع علاوه بر جایگاه والا و بی نظیری که آن حضرت نزد خداوند، رسول گرامی اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارند.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) بهترین راه برای مبارزه با برنامه تخطئه و فریب دشمن را آگاهی رساندن و بصیرت افزایی درباره تبیین شخصیت ولی زمان و ویژگی های متمایزکننده او قرار داده بود. به همین دلیل در مواقع مختلف از مجاهدت های حضرت علی(ع) در لحظه های سرنوشت ساز جنگ های صدر اسلام سخن می گفت و رشادت ها و جانبازی ها و دلاوری های مولی امیر المومنین علی (ع) را به خاطر مردم می آورد.

امام جمعه بندر سیراف افزود: یکی دیگر از اقدام های روشنگرانه آن حضرت، افشای ماهیت جریان براندازی و بیان ریشه های سیاست ستیز با علی(ع) بود. آن حضرت معتقد بود کسانی که علی(ع) را از صحنه بیرون کرده اند، از شدت عمل او در برابر مخالفان دین و قاطعیتش در مقابل دشمنان اسلام و زیاده خواهان و افزون طلبان بیم دارند، آنان می دانند علی(ع) در اجرای عدالت ذره ای کوتاهی نخواهد کرد و در راه تحقق احکام الهی از مرگ نمی هراسد، ازاین رو او را کنار زدند تا به آسانی به اهداف شخصی و خواسته های نفسانی شان دست یابند.

وی با بیان اینکه بازداشت مجری شبکه پرس تی وی تناقض آشکار مدعیان دروغین آزادی بیان است گفت: این حادثه علاوه بر اینکه نقض آشکار حقوق بین الملل است، به دلیل اینکه نامبرده شهروند آمریکا نیز محسوب می شود، نقض آشکار آزادی بیان و فعالیت‌های رسانه‌ای در کشوری است که مدعی دفاع از حقوق بشر بوده و به خود اجازه می دهد به همین بهانه سایر کشورها را تحت فشار قرار دهد.

عاشوری ادامه داد: در این خصوص سزاوار است علاوه بر دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، سازمان های مردم نهاد برای آزادی ایشان حداکثر ظرفیت خود را به کار انداخته و با محکوم کردن این اقدام غیرقانونی، آزادی این خبرنگار متعهد را خواستار شوند.

خطیب نماز جمعه بندر سیراف به اهداف سفر منطقه ای وزیر خارجه آمریکا و نشست لهستان پرداخت و بیان کرد: وزیر خارجه آمریکا هدف خود از سفر به برخی کشورهای منطقه را معرفی کشورمان به عنوان عنصر بی‌ثبات‌ساز منطقه معرفی کرده که در نهایت قرار است منجر به برگزاری یک همایش بین المللی دو روزه طی روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن در لهستان شود.

وی اضافه کرد: در راستای تحلیل اهداف آمریکا از این سفر می توان به طرح ۱۹ ماده ای کنگره آمریکا اشاره کرد که اخیرا برای اعمال فشار مضاعف بر ایران در دستورکار قرار داده است. بر اساس طرح مذکور، هدف اصلی آمریکا فشار بر ایران در راستای تغییر رفتار ایران در منطقه است. نوک پیکان فعالیت‌های منطقه‌ای آمریکا تحدید فعالیت های نیروی قدس سپاه است.

عاشوری اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی در راستای افزایش فشار بر ایران، کارگروه مشترکی را برای ایجاد نارضایتی داخلی در ایران تشکیل داده‌اند. طبق گزارش پایگاه اکسیوس آمریکا، فعالیت این کارگروه مشترک تلاش برای تشویق اعتراضات در داخل ایران و افزایش فشار بر دولت ایران است.

وی تاکید کرد: برگزاری همایش ضد ایرانی در اروپا (لهستان)، بار دیگر این گزاره را تأیید می کند که اروپا نیز عملا در زمین بازی ایران هراسانه آمریکا وارد شده و در حال ایفای نقش است.

امام جمعه سیراف افزود: به رغم برگزاری مکرر این نشست‌ها در طول ۴۰ سال گذشته، امروز جمهوری اسلامی ایران نه تنها از بین نرفته، بلکه قدرت اول منطقه شده است و از سوی دیگر، افراد شرکت کننده در همایش مطرح شده، همه یا از بین رفته اند، یا در وضع اسفناکی به سر می برند.

وی بیان کرد: بی شک افراد شرکت کننده در نشست ورشو نیز به وضعیت مشابه آنان دچار خواهند شد، اما جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه به راه خود ادامه خواهد داد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن