بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 53834
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 16 فروردین 98 4:22 ب.ظ

امام جمعه بردخون:

شورای شهر هر سه ماه با مردم نشست برگزار کند

ثلاث – امام جمعه بردخون گفت: شورای اسلامی برای بیان عملکرد هر سه ماه با مردم نشست برگزار کند.

به گزارش ثلاث ، حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه بردخون اظهار داشت: مهم ترین ویژگی متقین اخلاص در عمل است یعنی اینکه کارها برای ریا و تظاهر و مطرح شدن بین مردم نباشد.

امام جمعه بردخون به ویژگی های ماه شعبان اشاره کرد و افزود: میلاد ائمه اطهار و اعیاد بزرگی در این ماه است که باید از مکتب ائمه بویژه امام حسین(ع) درس بگیریم اما رفتار و اعمال ما به گونه ای است که از مجالس و منابر سالار شهیدان درس نمی گیریم و در عمل دیده نمی شود.

وی اضافه کرد: مهم ترین درسی که از مکتب امام حسین می آموزیم استقامت و پایداری است چرا که بدترین و سخت ترین تهدیدها و تحریم ها بر حضرت امام حسین و اصحاب و خاندانش تحمیل شد و انقلاب اسلامی ایران نیز که از مکتب حسین الهام گرفته پس از ۴۰ سال همچنان ثابت و پایدار مانده و مانند آفتاب می درخشد.

رکنی حسینی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی به دلیل شناخت امام حسین است، گفت: امیدواریم برنامه های خوبی در این ایام برگزار شود و مجالسی در منطقه برپا شود که نتیجه لازم داشته باشد و باعث شناخت بیشتر مردم شود.

خطیب جمعه بردخون به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤولان نظام اشاره کرد و گفت: با وقوع سیل امسال نوروز تلخی داشتیم که حدود ۷۰ نفر را از دست دادیم اما تلخ تر از آن حوادث رانندگی بود که قریب ۵۰۰ نفر جان باختند و نظیر این تلفات در هیچ جای دنیا دیده نمی شود.

امام جمعه بردخون ادامه داد: چگونه به این افراد گواهینامه داده می شود، راهنمایی و رانندگی باید با قاطعیت تمام در برابر تخلفات رانندگی بایستد زیرا با توقیف موقت خودروها کاری از پیش نمی رود که این نشانه ای از ضعف مدیریتی است.

وی به عبور خودروهای شوتی در جاده ها اشاره کرد و گفت: این ماشین ها با سرعت های عجیب و بدون پلاک و آزادانه در جاده ها حرکت می کنند اما هیچ مانعی برای آنان که با جان مردم بازی می کنند وجود ندارد.

رکنی حسینی ابراز داشت: با وجود این ماشین ها جاده ها ناامن شده اند و مردم امید برگشت به خانه ندارند، چرا مانع حرکت این ماشین ها نمی شوند، مسؤولان مربوطه در برابر حرکت این خودروها قاطعیتی ندارند، چرا که جریمه عامل بازدارنده خطرات جاده ای نیست و مسؤولان فکری اساسی کنند و تماشاگر نباشند که هر روز شاهد پنین تصادفات و تلفات انسانی باشیم.

خطیب جمعه بردخون اظهار کرد: سرانجام پس از چندماه بلاتکلیفی بالاخره طلسم شهرداری بردخون باز شد و شهردار معرفی و منصوب شد و اکنون نوبت آن است با همدلی، همراهی و حمایت و پشت سرگذاشتن اختلافات، کارها به روال طبیعی برگردد.

وی افزود: مردم انتظار دارند بین شهردار و شورا انسجام، همدلی و انسجام باشد زیرا شهردار بدون مردم و شورای اسلامی نمی تواند معجزه کند، نباید نیروهای باتجربه و دلسوز به خاطر اختلاف سلیقه کنار گذاشته شوند و افرادی که توانایی کاری را ندارند منصوب شوند که این بدترین آفت است و دودش به چشم مردم می رود.

رکنی حسینی اضافه کرد: به خاطر یک اشتباه کوچک خسارت بزرگی به سیستم روشنایی گلزار شهدای شهر وارد شد که این خسارت قابل جبران نیست که امیدواریم شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

امام جمعه بردخون گفت: انتظار مردم این است که اعضای شورای شهر هر سه ماه یک بار در جمع مردم حاضر شوند و در نشست خود به پای درد دل های مردم بنشینند و از انتقاد وحشت نکنند و اگر چنین نشست هایی برگزار نشود انتقادات و انتظارات به فضای مجازی کشیده می شود.

وی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر بیان داشت: کاری کنید که مردم در دور بعدی با عشق و علاقه به پای صندوق ها بروند نه اینکه امیدی نداشته باشند و تنها وظیفه خود را نظارت بر شهرداری ندانید و برای همه امور شهر تصمیم بگیرید.

خطیب جمعه بردخون عنوان کرد: مردم در تابستان مشکل آب دارند و دلیل اصلی آن شبکه فرسوده و قدیمی آب شهری است که از بخشدار، شورای شهر و مسؤولان می خواهیم به فکر مشکل آب مردم باشید تا مردم احساس آرامش کنند.

رکنی حسینی یادآور شد: از این فرصت کوتاه مسؤولیت استفاده کنید چرا که دوران مسؤولیت کوتاه است و فرصت ها به سرعت سپری می شود و باید از این دوران حداکثر بهره را ببریم.

وی با اشاره به اینکه بردخون شهری کوچک است که می توان به راحتی آباد کرد، گفت: هرکس مسؤولیتی پذیرفت باید همه سختی ها و دشواری ها را به جان بخرد و هرکس نمی تواند مشکلات را به دوش بگیرد نباید مسؤولیتی را بپذیرد و اگر بردخون تا امروز به توسعه لازم نرسیده به دلیل این است که نتوانسته ایم یا نخواسته ایم و یا اینکه به دنبال تفرقه و دودستگی بوده ایم.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن