بروز شده در : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 10:31 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 54202
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 1 اردیبهشت 98 3:58 ب.ظ

اختلاف دقت بین تمام آزمایشگاه های استان فارس کمتر از ۵ درصد است

ثلاث- رئیس اداره امور آزمایشگاه های دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در فارس روزانه ۱۲ هزار نفر خون خود را نمونه گیری می کنند/اختلاف دقت بین تمام آزمایشگاه ها کمتر از ۵ درصد است.

دکتر «بابک شیرازی یگانه» در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: براساس دستور العمل ها و استاندارد‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تمام آزمایشگاه های کشور، رعایت این استاندارها اجباری است و به همین دلیل درصد دقت تمام آزمایشگاه های استان بیش از ۹۵ درصد و این درصد در تمام آزمایشگاه های دنیا به همین اندازه است.

او با تاکید بر اینکه سالانه در تمام آزمایشگاه های دولتی و خصوصی، کنترل کیفی خارجی انجام می شود، ادامه داد: با ارسال نمونه های مجهول، نتیجه آزمایش از لحاظ درصد دقت آزمایشگاه ها مورد بررسی قرار می گیرد.

رییس اداره امور آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به این پرسش آیا امکان دارد دقت یک آزمایش غیر دولتی با خصوصی بسیار متفاوت باشد، گفت: با توجه به اینکه امروزه تمام آزمایشگاه ها ملزم به رعایت استاندارهای جهانی هستند، این موضوع صحت ندارد و نظارت ها از سوی دانشگاه بسیار سختگیرانه اعمال می شود.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن