بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 55031
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 16 خرداد 98 5:57 ق.ظ

خطیب نماز عید فطر در کنگان ؛

اولویت در شرکتها با نیروهای بومی است/ نام برخی شرکت ها را فاش خواهم کرد / مردم آب ندارند

اولویت در حفظ و جذب در شرکتها با نیروهای بومی است/ شرکتهایی که حقوق کارگران را نمی دهند اگر ادامه دهند آنها را از تریبون نماز جمعه به مردم معرفی خواهم کرد/ انتصاب نیروهای توانمند بومی در پست های مدیریتی در سطح شهرستان و استان تداوم یابد /مردم آب ندارند ، اصلاح شبکه آب کنگان ضروری است/ حضور مردم در صحنه عامل عقب نشینی دشمن است

حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه های نماز عید سعید فطر و در اجتماع هزاران نفر از مردم این شهر با اشاره به افتتاح برخی فازهای پارس جنوبی در شهرستان کنگان افزود: فازهایی که افتتاح و به بهره برداری رسیده اند و تحویل مجتمع گاز می شوند اولویت اول آنها بایستی حفظ نیروهای بومی شاغل در آنها باشد.
وی بیان کرد: اگر بنا باشد نیروی جدیدی نیز جذب شود باز اولویت با نیروهای بومی ، مخصوصا شهرستان کنگان است.
خطیب جمعه با انتقاد شدید از تاخیر چندین ماهه برخی شرکتهای منطقه در پرداخت حقوق کارگران گفت: شرکتهایی که در پرداخت حقوق کارگران کوتاهی می کنند بایستی مورد خطاب و عتاب قرار گیرند تا به کارگران ظلم نکنند.
محمودی ضمن درخواست از شورای تامین و محاکم صالحه در رسیدگی و برخورد با شرکت های متخلف عنوان کرد: اگر شرکتهای تاخیر کننده در پرداخت حقوق کارگران اقدامی عاجل انجام ندهند از تریبون نماز جمعه آنها را به مردم معرفی خواهم کرد تا همه بدانند چه کسانی به قشر کارگر ظلم می کنند.
امام جمعه با تبریک انتصاب یکی از نیروهای بومی شهرستان بعنوان مدیرعامل شرکت برق استان بوشهر اظهار امیدواری کرد: بکارگیری نیروهای توانمند بومی در پست های مدیریتی شهرستان و استان تداوم یابد.
محمودی با تبریک عید سعید فطر و تاکید بر حفظ معنویت بدست آمده از ماه رمضان در طول سال اظهار داشت: تلاش کنیم از معنویت شبهای قدر بعنوان ذخیره ای برای طول سال استفاده کرد.
وی به مراسم ختم اموات اشاره و با تبیین مصوبه شورای فرهنگ عمومی و لزوم اجرای آن ، خطاب به مردم گفت: تلاش شود با کاهش زمان مراسم ختم از تحمیل فشار بر صاحبان عزا اجتناب شود.
امام جمعه کنگان به مساله نهضت مسجدسازی اشاره و با تشکر از همه خیرین مسجدساز به موضوع فرسودگی ساختمان مسجد جامع شهر کنگان ، با تقدیر از اهتمام استاندار بوشهر و فرماندار کنگان در تخصیص اعتبار عنوان کرد: مبلغ تخصیص یافته جوابگو نیست و انتظار می رود خیرین با مشارکت در این امر خداپسندانه زمینه بازسازی این مسجد را فراهم کنند.
محمودی ضمن تاکید بر لزوم نظارت دستگاههای انتظامی و قضایی بر سواحل ، به مسئله آغاز جشن های عروسی اشاره و بیان نمود: توصیه می کنم هم مردم در جشن های عروسی حدود الهی را رعایت و هم در مجالس دینی و حاکمیتی و مجالس ملی از هرگونه شادی خلاف دین اجتناب شود.
وی با اشاره به آغاز فصل گرما و ضمن تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف برق گفت: من در عین حالی که از مردم می خواهم صرفه جویی را پیشه کنند از وزارت نیرو هم درخواست می کنم با توجه به گرمای بالای ۵۰ درجه در این مناطق مردم را درک و اگر خاموشی وجود دارد در مناطق سردسیر کشور باشد.
خطیب نماز عید فطر به مسئله کمبود آب در شهرستان کنگان و گلایه مردم از این موضوع بیان کرد: اصلاح شبکه فرسوده آب شهرستان با هدف جلوگیری از هدر رفت آب می تواند به کاهش کم آبی در این خطه کمک کند.
محمودی با تشکر از حضور گسترده در مراسم دعا و قرآن خوانی شبهای احیاء و نیز راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس ، نه به معامله قرن و نا امید کردن دشمن بود.
وی با تشکر از حضور ملت بزرگ ایران در صحنه های مختلف افزود: حضور ملت با بصیرت ، انقلابی و ولایی ایران اسلامی و تبعیت از ولی فقیه زمان ، باعث عقب نشینی دشمن شد بگونه ای که آمریکای مدعی را وادار کرده تا اکنون با خواهش و التماس خواهان مذاکره و گفتگو با مقامات کشورمان باشد.

ابوذر حسین پور کنگان

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن