بروز شده در : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 10:31 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 56353
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 11 شهریور 98 0:58 ق.ظ

آذرگون:

اداره کار شهرستان عسلویه آمادگی همکاری با فارغ التحصیلان دانشگاهی و سرمایه گذاران را دارد

ثلاث- رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان عسلویه گفت: اداره کار شهرستان عسلویه آمادگی همکاری با فارغ التحصیلان دانشگاهی و سرمایه گذاران را دارد.

به گزارش هفته نامه ثلاث جنوب، شهرستان عسلویه به عنوان قطب انرژی و اقتصاد ایران دارای ظرفیت و پتانسیل های فراوانی در حوزه های مختلف می باشد که در سال رونق تولید می توان با استفاده از توانمندی های درونی گام های مفید و موثری در راستای ایجاد اشتغال و کسب رونق اقتصادی برداشت.

اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان عسلویه آمادگی دارد به منظور ترویج و توسعه فعالیتهای گروهی شرکتهای تعاونی با موضوعات تولیدی صنعتی و معدنی، خدماتی، مسکن، مصرف، تامین نیاز و…  در جهت استفاده از ظرفیتهای موجود در شهرستان عسلویه و پارس جنوبی برای ایجاد اشتغال و کسب رونق اقتصادی با فارغ التحصیلان دانشگاهی،سرمایه گذاران و متقاضیان، همکاری نماید.

 

بخشی از فعالیتهای انجام شده توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان عسلویه در یک سال اخیر:

 

*حوزه تعاون:

_تشکیل ۲۰شرکت تعاونی در موضوعات خدماتی، صنعتی،نوع جدید، مسکن و تامین نیاز با عضویت ۶۲۶ نفر و پیش بینی اشتغال برای ۷۰۰ نفر با سرمایه اولیه۳۲۷۹ میلیون ریال   ؛ _تشکیل تعاونی توسعه و عمران شهرستان عسلویه بعنوان پنجمین تعاونی توسعه و عمران در استان بوشهر؛

_ به روز رسانی و برگزاری مجامع عمومی برای سایر شرکتهای تعاونی تحت پوشش و ثبت در سامانه های مربوطه.

 

*حوزه روابط کار:

_ راه اندازی واحد بیمه بیکاری اداره و تشکیل پرونده و برقراری مقرری برای ۵ نفر.

_برگزاری مداوم جلسات هیات تشخیص و رسیدگی به شکایات کارگران در راستای صیانت از حقوق آنان ،تشکیل ۱۲ جلسه و بررسی ۶۰ فقره دادخواست .

_ برگزاری دوره های آموزش قانون کار و تامین اجتماعی ۱۵۰۰  نفرساعت .

*حوزه اشتغال:

صدور ۵۵ مجوز مشاغل خانگی؛ بکارگماری ۵۵ نفر از طریق کاریابی؛ پرداخت مبلغ ۱۰۸ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری برای ۳۲ طرح ؛ پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر به مبلغ ۶۲۰۰میلیون ریال در قالب ۲ طرح؛ نظارت مسمتر بر طرح ها به اتفاق اعضای کمیته نظارت شهرستان ۱۵ مورد.

*حوزه اجتماعی:

برگزاری دوره های آموزشی(جلوگیری از آسیب های اجتماعی ) برای کارگران شاغل در کارگاه های تحت پوشش ۲۵۰۰ نفر ساعت.

*حوزه بازرسی:

بازرسی ادواری از کارگاه های تحت پوشش در شهرستان ۶۰۰ مورد؛ برگزاری دوره های آموزشی ایمنی برای کارگران و کار فرمایان ۴۵۰۰ نفر ساعت؛ بررسی حوادث ناشی از کار ۴ مورد.

 

موارد بالا، بخشی از فعالیت های اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان عسلویه طی یک سال اخیر با حضور مهندس اکبر آذرگون به عنوان ریاست این نهاد می باشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن